Sljedećeg četvrtka, 1. decembra, zakazana je 2. sjednica Gradskog vijeća Grada Zenica.
Između ostalog, jedna od tačaka će biti i Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o komunalnim taksama, a izvjestioci će biti gradonačelnik Fuad Kasumović i sekretar Grada Selver Keleštura.
Kako je još u predizbornoj kampanji obećao, Fuad Kasumović je predložio da se izmijene takse kako bi se lutrije, igre na sreću i sportske kladionice dodatno oporezivale. U Ekstra zoni iznos takse bi bio 50.000 KM, I zona 40.000, II zona 30.000 i III zona 20.000 KM.
“Razlozi za donošenje ove Odluke proizilaze iz potrebe da se obezbjede dodatna sredstva u Budžet Grada Zenica, a koja bi bila namjenjena finansiranju rada sportskih klubova i razvoj sporta kao jednog od bitnih segmenata strategije razvoja aktivnosti mladih. Takođe, principi raspodjele prihoda odnosno nužnosti da se dio ostvarenih prihoda i dobiti od visokoakumulativnih djelatnosti kao što su sportske kladionice i djelatnost operatera mobilne telefonije, vrati građanima Zenice koji su konzumenti tih usluga. Naplatom sredstava po osnovu komunalne takse od sportskih kladionica i operatera mobilne telefonije bit će stvorene pretpostavke za bolje finansiranje sportskih kolektiva, razvoj omladinskog i školskog sporta, što je jedno od strateških opredjeljenja Grada Zenica. To će u bliskoj budućnosti rezultirati boljim sportskim rezultatima Zeničkog sporta, jačanjem sportskih klubova i obezbjeđivanjem uslova za kvalitetnije korištenje slobodnog vremena djece školskog uzrasta što će umanjiti rizike od maloljetničke delikvencije”, stoji u obrazloženju ovog Prijedloga.
Jedna od tačaka je i Informacija o stanju odmarališta Duće sa mogućim rješenjima.
Polazeći od činjenice da je Grad Zenica i formalno-pravno i faktički nesporni vlasnik i u posjedu bivšeg odmarališta „Duće“, s tim što će i pitanje statusa dijela parcele ispod autoceste, a u kontekstu fizičkog razgraničenja s pomorskim dobrom biti riješeno u korist Grada u narednom periodu u skladu sa zakonodavstvom Republike Hrvatske. Argument za to je nesporno vlasništvo općine/Grada Zenica jer su sve parcele stečene temeljem kupoprodajnih ugovora i pravosnažne presude, neophodno je odlučiti o budućem statusu odmarališta. Važeći propisi u ovoj oblasti ostavljaju prostor za izbor rješenja u smislu neke od opcija javno-privatnog partnerstva odnosno prodaje putem međunarodnog tendera. Kod izbora neke od varijanti glavno polazište treba biti ekonomska opravdanost, tj. postizanje ekonomskog efekta (dobit ili cijena) koji bi u financijskom smislu omogućio realizaciju nekog od kapitalnih projekata u Gradu za koji se ocijeni da bi mogao biti ekvivalent bivšem odmaralištu.
1.Sa aspekta izvjesnosti realizacije odabranog koncepta kao najprihvatljivije rješenje moglo bi biti prodaja putem međunarodnog tendera. Prednosti ovog rješenja su: – provođenje u vremenski kratkom i predvidivom periodu, – mogućnost postizanja zadovoljavajuće cijene i novčani priliv u kratkom periodu, – mogućnost upravljanja svim fazama postupka uključujući i mogućnost poništaja tendera u slučaju neodgovarajuće odnosno financijski neprihvatljive ponude, – najmanji nivo rizika za Grad.
2.Varijanta izgradnje hotela i pratećih sadržaja u skladu sa aktima prostorno planske regulative općine Dugi Rat gdje bi Grad Zenica bio investitor podrazumjevala bi nabavku financijskih sredstava za investiciju, osnivanje privrednog subjekta koji bi obavljao turističko-ugostiteljsku djelatnost. Osim toga koncept odmarališta za djecu i omladinu prema modelu po kojem je funkcioniralo prijeratno odmaralište u današnjim uslovima ne bi bio moguć kako iz ugla odabira kategorije korisnika, tako iz ugla financijske održivosti hotela i pratećih sadržaja na tržištu.
3.Varijanta izgradnje hotela i pratećih sadržaja primjenom javno-privatnog partnerstva (zajednička izgradnja s partnerom, BOT aranžman uz naknadu i sl) osim rizika kod izbora partnera, po prirodi stvari sadrži financijske rizike partnera u periodu važnosti aranžmana i neizvjesne financijske efekte za Grad. Kratkom uporednom analizom može se zaključiti da koncept prodaje odmarališta „Duće“ u cjelosti putem međunarodnog tendera ima najviše prednosti u odnosu na ostale koncepte, pa Predlažemo da Gradsko vijeće donese Zaključak o prihvatanju Informacije i ovlasti Gradonačelnika za pokretanje i provođenje procedura prodaje odmarališta „Duće“.
Sve materijale vezano za 2. sjednicu Gradskog vijeća možete preuzeti OVDJE.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.