Vijest da će mađarska niskotarifna kompanija Wizz Air dobiti glavninu aviona iz najveće narudžbe koju je Airbus ikada dobio, naznačio je velike ambicije ove firme osnovane 2003. godine.
Američka firma Indigo Partners u srijedu je objavila da je od Airbusa naručila čak 430 aviona A320neo za četiri prevoznika u kojima Indigo ima udjele. Najveći dio te narudžbe – 146 aviona vrijedna 17,2 milijarde dolara – odlazi u Mađarsku.
Kada 2026. i posljednji avion iz te narudžbe bude isporučen, Wizz Airova flota narast će sa sadašnjih 87 na 250 letjelica.
Time će stati uz bok britanskom easyJetu. Kako je kazao Owain Jones, Wizz Airov glavni korporativni direktor, ambicija je kompanije postati neosporni niskotarifni lider u Europi što bi značilo da žele smijeniti irski Ryanair, koji trenutno dominira evropskim nebom.
Glavni izvršni direktor i jedan od šest osnivača firme, József Váradi, istaknuo je za Financial Times da Indigova narudžba označava preokret za Wizz Air, omogućujući mu širenje na evropskom tržištu, ali i šire.
Prema podacima iz izvještaja za fiskalnu 2017. godinu, kompanija trenutno povezuje 141 destinaciju u 42 države.
– Tehnološki napredni avioni omogućit će nam nastavak snižavanja operativnih troškova, pojasnio je Váradi.
U kontroli troškova Wizz Air je majstor što dokazuje i činjenica da uspijeva odlično poslovati na izrazito konkurentnom evropskom tržištu s kojeg su samo ove godine “pali” Alitalia, Air Berlin i Monarch Airlines. Prema mišljenju analitičara, nekoliko je razloga za to.
Vlasništvo nad avionima
Kako pojašnjava Mark Simpson iz Goodbody Stockbrokersa, Ryanair u stavci operativnih troškova uživa koristi od vlasništva nad avionima umjesto najma.
– Ova narudžba omogućava Wizz Airu daljnji korak prema povećanju vlasništva nad flotom i to će pomoći u smanjivanju troškova po avioni, smatra Simpson.
Druga prednost kompanije je poslovanje u Mađarskoj gdje su niži troškovi radne snage nego na Zapadu.
Spomenimo i da je kompanija zbog povoljnijeg poreznog tretmana registrirana u Švicarskoj. Wizz Air je za fiskalnu 2017. objavio neto dobit od 225,3 miliona eura, 0,6 posto više na godišnjem nivou uz rast broja putnika za 19 posto. Prema sudu Józsefa Váradija, evropsko tržište zračnog prevoza nastavit će se konsolidovati.
– U SAD-u četiri prevoznika pružaju 80 posto kapaciteta – Europa je mnogo fragmentiranija. Kada se tržište počne stezati, to će promijeniti status quo te ćemo vidjeti da će neke kompanije otići iz ovog biznisa, smatra prvi čovjek Wizz Aira.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.