Širom svijeta većina ljudi upoznata je sa online kupovinom. Najčešći sinonimi za ovakav vid kupovine su “eBay”, “Alibaba” ili “AliExpress” platforme. Iako najmlađa, platforma “Wish” lagano preuzima tržište.
Prošle godine, “Wish” je bila najviše preuzimana aplikacija za trgovinu na svijetu. Nakon “Amazona” i “AliExpressa”, ova aplikacija u SAD-u već zauzima treće najveće online tržište, piše “Forbes”.
90 miliona korisnika aplikacije
Procjenjuje se kako se barem 90 miliona ljudi širom svijeta koristi ovom aplikacijom barem jednom mjesečno. Ono što je posebno bitno jeste da se oko 80 odsto kupaca nakon prve kupovine se vraća aplikaciji i ponovo kupuje putem nje.
Pitanje koje će postaviti većina jeste: kako su uspjeli? Niske cijene. “Wish” nudi niske cijene proizvoda pa se majice mogu naći već od 4 dolara i to sa dostavom uključenom u cijenu. Kopija “Apple Watcha” može se naći za 15 dolara sa dostavom, a android telefon već za 27 dolara. Sama dostava zapravo je jeftina, a često i nepostojeća, zahvaljujući dogovoru između kineske pošte i mnogih drugih širom svijeta.
Kazne za trgovce
Ali, ako ste već koristili “Wish”, naučili ste da je na te kupljene artikle potrebno čekati sedmicama. Ono što je najveći problem kompanije jest loš kvalitet proizvoda, a potom i negativne kritike same platforme.
“Wish” zbog toga sada i ima radnike koji prolaze kroz artikle prije nego što ih pošalju korisnicima radi provjere kvaliteta. Njihov posao jeste i da provjere jesu li proizvodi uopšte u paketima.
Za lošiji kvalitet proizvoda trgovci se kažnjavaju sa 500 dolara, dok kazna za prazan paket iznosi 10.000 dolara. Kažnjavanjem trgovaca “Wish” mjesečno zaradi oko tri miliona dolara.
Uz to, “Wish” skloni čak osam miliona artikala sedmično, odnosno oko tri odsto svih proizvoda. To se desi kako zbog loših recenzija, ili pak onih lažnih, tako i zato što korisnici uopšte ne kliknu na njih.
Poljak koji je ostvario američki san
Poljak, Peter Sulcevski, je osnivač ove internet platforme. Njegova današnja kancelarija nalazi se na vrhu nebodera s pogledom na cijeli San Francisko.
Na početku “Wish” za trgovinu koja je obavljana na platformi nije uzimao nikakvu proviziju. Danas ta provizija iznosi 15 odsto na svaku prodaju. Upravo provizijom kompanija je u 2018. udvostručila prihode na 1,9 milijardi dolara.
“Wish” je procijenjen na 8,7 milijardi dolara, a kroz godinu do dvije očekuje se i izlazak te firme na berzu, prenosi Novac.hr.
“Wish” danas ima oko milion registrovanih trgovaca od kojih je 125.000 aktivno svaki mjesec. Korisnici prosječno “skrolaju” kroz 600 do 700 artikala. Poređenja radi, “Amazon” ima otprilike 2,5 miliona aktivnih trgovaca na svojoj platformi.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.