1.4 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Vlast u BiH većim akcizama želi “bebi-bum”

    Vlast u BiH većim akcizama želi “bebi-bum”

    Bude li povećanja akciza, biće i novih radnih mjesta, više investicija i porast nataliteta, stoji, između ostalog, u obrazloženju modifikovanog prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama BiH, pišu Nezavisne novine.

    - Reklama -

    Podsjećamo, modifikovani prijedlog prošle sedmice usvojilo je Vijeće ministara BiH, a nakon niza obavljenih konsultacija i analiza, uz aktivnu podršku i tehničku ekspertsku asistenciju delegacije EU u Sarajevu.

    Ovo je peti prijedlog koji se upućuje u parlamentarnu proceduru. Ovim potezom vlast želi da ispuni jedan od zahtjeva Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) kako bi BiH dobila tranšu kredita od ove finansijske institucije.

    - Reklama -

    Ukoliko zakon prođe, poboljšao bi se standard građana, došlo bi do izgradnje zdravstvenih i obrazovnih ustanova (bolnica, škola, vrtića), više radnih mjesta, što bi na kraju možda prouzrokovalo i više rođene djece.

    U obrazloženju se navodi da BiH ima nizak nivo privrednog rasta te da je izgradnja infrastrukture jedan od bitnih uslova kako bi se došlo do porasta privrede odnosno do bržeg i većeg kretanja robe i ljudi. U tom smislu, izgradnja putne infrastrukture (autoputeva i puteva) bi uticala na privredni rast gradova u kojima bi došlo do realizacije tih projekata, te bi to bio mamac za privlačenje investitora. Dalje se navodi da uvećanje akciza i putarina ne treba gledati kao udar na stanovništvo, već bi ovim potezom bilo ostvarene već nabrojane pozitivne stvari.

    Inače, ključna izmjena se odnosi na činjenicu da se ne povećavaju akcize, osim na biogoriva i biotečnosti, nego se za 0,15 KM povećavaju cijene putarina, pri čemu će se prikupljena sredstva isključivo koristiti za izgradnju autoputeva i izgradnju i rekonstrukciju svih drugih vrsta puteva.

    Što se tiče raspoloženje u parlamentu BiH, čini se da se nije promijenilo mnogo u odnosu na prethodna četiri puta i da sada, kako stvari stoje, zakon neće dobiti dovoljno ruku. Opozicija i dalje kaže “ne”, a osim Saveza za promjene, sad su protiv akciza i poslanici SBB-a. Zasad ovaj prijedlog ima podršku 16 poslanika (SDA, SNSD-a i HDZ BiH). Neki poslanici ističu da će povećanjem akciza doći i do skoka cijene goriva za 15 feninga.

    Aleksandra Pandurević, šef Kluba poslanika SDS-a, kaže da će, prema njenim saznanjima, propasti i ovaj pokušaj izglasavanja akciza u parlamentu BiH.

    Pandurevićeva je rekla da je na osnovu putarina Republika Srpska od 2009. godine do danas dobila milijardu KM, te da je, uz kreditna zaduženja, izgrađeno 97,8 kilometara auto-puteva, a u Federaciji BiH oko 100 kilometara.

    “U budžetsku potrošnju je otišlo 1,5 milijardi KM od akciza”, izjavila je Pandurevićeva novinarima u Banjaluci.

    Ona je istakla da su auto-putevi građeni od kredita, a ne od putarina, te da su sredstva od putarina nenamjenski trošena u oba entiteta.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Bude li povećanja akciza, biće i novih radnih mjesta, više investicija i porast nataliteta, stoji, između ostalog, u obrazloženju modifikovanog prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama BiH, pišu Nezavisne novine.

    - Reklama -

    Podsjećamo, modifikovani prijedlog prošle sedmice usvojilo je Vijeće ministara BiH, a nakon niza obavljenih konsultacija i analiza, uz aktivnu podršku i tehničku ekspertsku asistenciju delegacije EU u Sarajevu.

    Ovo je peti prijedlog koji se upućuje u parlamentarnu proceduru. Ovim potezom vlast želi da ispuni jedan od zahtjeva Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) kako bi BiH dobila tranšu kredita od ove finansijske institucije.

    - Reklama -

    Ukoliko zakon prođe, poboljšao bi se standard građana, došlo bi do izgradnje zdravstvenih i obrazovnih ustanova (bolnica, škola, vrtića), više radnih mjesta, što bi na kraju možda prouzrokovalo i više rođene djece.

    U obrazloženju se navodi da BiH ima nizak nivo privrednog rasta te da je izgradnja infrastrukture jedan od bitnih uslova kako bi se došlo do porasta privrede odnosno do bržeg i većeg kretanja robe i ljudi. U tom smislu, izgradnja putne infrastrukture (autoputeva i puteva) bi uticala na privredni rast gradova u kojima bi došlo do realizacije tih projekata, te bi to bio mamac za privlačenje investitora. Dalje se navodi da uvećanje akciza i putarina ne treba gledati kao udar na stanovništvo, već bi ovim potezom bilo ostvarene već nabrojane pozitivne stvari.

    Inače, ključna izmjena se odnosi na činjenicu da se ne povećavaju akcize, osim na biogoriva i biotečnosti, nego se za 0,15 KM povećavaju cijene putarina, pri čemu će se prikupljena sredstva isključivo koristiti za izgradnju autoputeva i izgradnju i rekonstrukciju svih drugih vrsta puteva.

    Što se tiče raspoloženje u parlamentu BiH, čini se da se nije promijenilo mnogo u odnosu na prethodna četiri puta i da sada, kako stvari stoje, zakon neće dobiti dovoljno ruku. Opozicija i dalje kaže “ne”, a osim Saveza za promjene, sad su protiv akciza i poslanici SBB-a. Zasad ovaj prijedlog ima podršku 16 poslanika (SDA, SNSD-a i HDZ BiH). Neki poslanici ističu da će povećanjem akciza doći i do skoka cijene goriva za 15 feninga.

    Aleksandra Pandurević, šef Kluba poslanika SDS-a, kaže da će, prema njenim saznanjima, propasti i ovaj pokušaj izglasavanja akciza u parlamentu BiH.

    Pandurevićeva je rekla da je na osnovu putarina Republika Srpska od 2009. godine do danas dobila milijardu KM, te da je, uz kreditna zaduženja, izgrađeno 97,8 kilometara auto-puteva, a u Federaciji BiH oko 100 kilometara.

    “U budžetsku potrošnju je otišlo 1,5 milijardi KM od akciza”, izjavila je Pandurevićeva novinarima u Banjaluci.

    Ona je istakla da su auto-putevi građeni od kredita, a ne od putarina, te da su sredstva od putarina nenamjenski trošena u oba entiteta.

    IzvorAkta.ba
    Zenica
    snow
    1.4 ° C
    1.4 °
    1.4 °
    95 %
    1.8kmh
    100 %
    pet
    1 °
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °