6.6 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Usvojen Prijedlog prostornog plana za autoput na Koridoru Vc

    Usvojen Prijedlog prostornog plana za autoput na Koridoru Vc

    U Federaciji BiH donesen je Prostorni plan područja posebnih obilježja od značaja za FBiH „Autocesta na koridoru Vc“ koji će važiti u narednih 20 godina od dana objave Odluke o donošenju plana u Službenim novinama FBiH.

    - Reklama -

    Time je ostvaren doprinos za nastavak izgradnje koridora Vc, gdje se treba izgraditi još 175 kilometra. Federacija BiH koristi 92 km autoceste na koridoru Vc, a do kraja 2018. godine u funkciji bi trebalo biti novih 40 km.

    – Donošenje plana znači da se stvaraju pretpostavke za razvoj gospodarstva u zemlji kao i regionalnu integraciju kroz bolje prometne veze između velikih gradova BiH i susjednih zemalja. Realizacija cestovnog kapitalnog projekta Autocesta na koridoru Vc ima prije svega razvojni karakter, mogućnost nastajanja novih urbanih centara neposredno uz koridor – izjavio je Feni federalni ministar prostornog uređenja Josip Martić.

    - Reklama -

    Nakon ranijeg odobravanja u Predstavničkom domu, danas je Prostorni plan usvojen i u Domu naroda Federalnog parlamenta, gdje su većinom glasova prihvaćeni i amandmani Vlade FBiH, koji su postali sastavni dio plana.

    – Na taj način stvoreni su uvjeti za angažiranje građevinske operative i pokretanje ciklusa investicija u FBiH – kazao je Martić.

    Pojašnjava da je amandmanima obuhvaćena i definirana kompletna trasa Autoceste koridora Vc od Svilaja (granica s Hrvatskom na sjeveru) do Bijače na jugu, na granici s Hrvatskom, koja će omogućiti koridor Vc i Jadransko-jonsku autocestu, odnosno utvrđen je konačan položaj trase Autoceste kroz teritorij BiH.

    Najznačajnije izmjene, koje su predviđene amandmanima, odnose se na dionicu Konjic (petlja Ovčari) – Mostar Sjever. Omogućavaju jeftinije i bolje rješenje izgradnjom tunela Prenj i skraćivanje trase autoputa za 18 kilometara, kao i veću isplativost projekta.

    Također, usklađena je trasa autoceste na dionici Mostar Sjever – Mostar Jug. Umjesto prolaska trase kroz Blagaj ona je pomjerena na način da prolazi između aerodroma Mostar i magistralne ceste M17.

    Sa promjenom položaja petlje Mostar Jug bit će osigurana brža povezanost autoceste i magistralne ceste M17.

    – Izmjena položaja trase na podoionici Mostar Jug-Počitelj je uzrokovala izmjenu položaja trase na prethodnoj dionici Mostar Sjever – Mostar Jug. Ove dionice predstavljaju i obilaznicu grada Mostara – istakao je Martić, dodajući da je omogućeno i polaganje instalacija energetske infrastrukture, vodoopskrbe, telekomunikacija, PTT instalacija.

    Također, delegati su usvojili usuglašene zaključke klubova Bošnjaka i Hrvata da se Vlada Federacije BiH, nadležna ministarstva i JP Autoceste FBiH zaduže da iz sredstava ostvarenih optimizacijom trase koridora Vc na dionici Konjic (petlja Ovčari) – Mostar Sjever predvidi i planira optimizacija, modernizacija i ubrzanje cestovnog prometa osiguranjem najpovoljnijeg priključka na trasu autoceste Koridora Vc sa završnom petljom u općini Jablanica, i to za općine iz pravca Jablanica – Prozor/Rama – Gornji Vakuf – Uskoplje – Bugojno – Donji Vakuf – Jajce, te iz pravca Tomislavgrad – Posušje – Jablanica, kao i pravac Konjic istovremeno s izvođenjem radova na tunelu Prenj.

    Vlada FBiH se zadužuje da prati realizaciju plana, te dostavlja Parlamentu FBiH prijedloge evetualnih izmjena i dopuna.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    U Federaciji BiH donesen je Prostorni plan područja posebnih obilježja od značaja za FBiH „Autocesta na koridoru Vc“ koji će važiti u narednih 20 godina od dana objave Odluke o donošenju plana u Službenim novinama FBiH.

    - Reklama -

    Time je ostvaren doprinos za nastavak izgradnje koridora Vc, gdje se treba izgraditi još 175 kilometra. Federacija BiH koristi 92 km autoceste na koridoru Vc, a do kraja 2018. godine u funkciji bi trebalo biti novih 40 km.

    – Donošenje plana znači da se stvaraju pretpostavke za razvoj gospodarstva u zemlji kao i regionalnu integraciju kroz bolje prometne veze između velikih gradova BiH i susjednih zemalja. Realizacija cestovnog kapitalnog projekta Autocesta na koridoru Vc ima prije svega razvojni karakter, mogućnost nastajanja novih urbanih centara neposredno uz koridor – izjavio je Feni federalni ministar prostornog uređenja Josip Martić.

    - Reklama -

    Nakon ranijeg odobravanja u Predstavničkom domu, danas je Prostorni plan usvojen i u Domu naroda Federalnog parlamenta, gdje su većinom glasova prihvaćeni i amandmani Vlade FBiH, koji su postali sastavni dio plana.

    – Na taj način stvoreni su uvjeti za angažiranje građevinske operative i pokretanje ciklusa investicija u FBiH – kazao je Martić.

    Pojašnjava da je amandmanima obuhvaćena i definirana kompletna trasa Autoceste koridora Vc od Svilaja (granica s Hrvatskom na sjeveru) do Bijače na jugu, na granici s Hrvatskom, koja će omogućiti koridor Vc i Jadransko-jonsku autocestu, odnosno utvrđen je konačan položaj trase Autoceste kroz teritorij BiH.

    Najznačajnije izmjene, koje su predviđene amandmanima, odnose se na dionicu Konjic (petlja Ovčari) – Mostar Sjever. Omogućavaju jeftinije i bolje rješenje izgradnjom tunela Prenj i skraćivanje trase autoputa za 18 kilometara, kao i veću isplativost projekta.

    Također, usklađena je trasa autoceste na dionici Mostar Sjever – Mostar Jug. Umjesto prolaska trase kroz Blagaj ona je pomjerena na način da prolazi između aerodroma Mostar i magistralne ceste M17.

    Sa promjenom položaja petlje Mostar Jug bit će osigurana brža povezanost autoceste i magistralne ceste M17.

    – Izmjena položaja trase na podoionici Mostar Jug-Počitelj je uzrokovala izmjenu položaja trase na prethodnoj dionici Mostar Sjever – Mostar Jug. Ove dionice predstavljaju i obilaznicu grada Mostara – istakao je Martić, dodajući da je omogućeno i polaganje instalacija energetske infrastrukture, vodoopskrbe, telekomunikacija, PTT instalacija.

    Također, delegati su usvojili usuglašene zaključke klubova Bošnjaka i Hrvata da se Vlada Federacije BiH, nadležna ministarstva i JP Autoceste FBiH zaduže da iz sredstava ostvarenih optimizacijom trase koridora Vc na dionici Konjic (petlja Ovčari) – Mostar Sjever predvidi i planira optimizacija, modernizacija i ubrzanje cestovnog prometa osiguranjem najpovoljnijeg priključka na trasu autoceste Koridora Vc sa završnom petljom u općini Jablanica, i to za općine iz pravca Jablanica – Prozor/Rama – Gornji Vakuf – Uskoplje – Bugojno – Donji Vakuf – Jajce, te iz pravca Tomislavgrad – Posušje – Jablanica, kao i pravac Konjic istovremeno s izvođenjem radova na tunelu Prenj.

    Vlada FBiH se zadužuje da prati realizaciju plana, te dostavlja Parlamentu FBiH prijedloge evetualnih izmjena i dopuna.

    Zenica
    overcast clouds
    6.6 ° C
    6.6 °
    6.6 °
    92 %
    1.5kmh
    100 %
    sri
    7 °
    čet
    10 °
    pet
    8 °
    sub
    2 °
    ned
    1 °