Uber-ov servis za djeljenje automobila na području Japana ima novu konkurenciju, ali se ovoga puta ne radi o očekivanom rivalu.
Novi konkurent pojavio se pod imenom S.Ride, a radi se o servisu za rezervisanje prevoza koji je iznjedrila kompanija Sony u partnerstvu sa pet japanskih taksi kompanija. I kompanije kao što je Uber se već neko vrijeme udružuju sa japanskim taksistima, a posebno uoči predstojećih Olimpijskih igara, kako bi pridobile dio kolača, te bi novi servis mogao da promijeni pravila igre.
Sony aplikacija trenutno funkcioniše samo u Tokiju, a partneri zajedno imaju oko 10 hiljada vozila koja operišu u japanskoj metropoli. JapanTaxi, koji je jedan od partnera, kontroliše 60 hiljada vozila, ali se broj ne odnosi samo na Tokio, već na čitavu zemlju.
Slovo S u S.Ride nije oznaka za Sony, već za Simple, Smart i Speedy (jednostavno, pametno i brzo). Korisnici usluge mogu da plaćaju kreditnim karticama ili preko S.Ride Wallet opcije, prenosi Engadget.com. Ova opcija uplate obrađuje preko QR koda koji se nalazi u okviru tableta na zadnjem sjedištu svakog vozila.
Sony planira da servis obogati sa još više opcija, poput one koja će uz pomoć vještačke inteligencije predviđati potražnju za vozilima u nekom periodu, što bi trebalo da spriječi nedostatak vozača tokom velikih događaja poput Olimpijskih igara. Pretpostavlja se da će se servis uskoro proširiti izvan Tokija, ali ne i izvan Japana, budući da Sony za sada ne planira da aplikaciju pošalje u ostatak svijeta.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.