Maloprodajne cijene hljeba, brašna, mlijeka, žitarica… narednih sedmica na tržištu Federacije Bosne i Hercegovine trebalo bi da budu snižene, saznaje portal Indikator.ba.
- To je teoretski moguće – bio je izričit doktor ekonomskih nauka Milenko Dostić na pitanje ovog portala kakve efekte potrošači mogu očekivati od prošlosedmične preporuke Vlade Federacije BiH o visini maksimalnih trgovačkih marži za ove proizvode.
Prema toj preporuci nadležni kantonalni organi u roku od 15 dana treba da donesu odluku o visini maksimalnih marži i to u veleprodaji do osam posto a u maloprodaji do deset posto – sve obračunato na nabavnu cijenu. Prve izvještaje o obavljenom poslu i efekte ove preporuke treba očekivati za mjesec dana.
Za dr. Milenka Dostića, direktora “Magrosa”, nekadašnjeg moćnog bosanskohercegovačkog trgovačkog lanca i profesora na Ekonomskom fakulteta Univerziteta u Sarajevu, ključno je pitanje da li će trgovci očekivane financijske efekte ove preporuke iskoristiti za pojeftinjenje, kako bi zadržali kupce i osigurali sigurniji plasman spomenutih proizvoda, ili će novac strpati u vlastiti džep.
Iz toga je očito da ćemo na tržištu osnovnih životnih namirnica veoma brzo svjedočiti o još jednoj konkurencijskoj borbi koja u vrijeme pada standarda pobuđuje veliku pažnju potrošača.
Već nekoliko godina, s porastom siromaštva u zemlji, potrošači zahtijevaju da se porez na dodatu vrijednost za hljeb, mlijeko, lijekove… snizi ili uvede jedinstvena stopa od nula posto.
Vlade i parlamenti te zahtjeve nikad nisu ozbiljno sagledali niti je javnosti predočen zvaničan analitički dokument bilo kojeg nivoa vlasti o tome šta bi se time dobilo a šta izgubilo?!
Smanjenjem cijena putem marži za proizvode obuhvaćene preporukom Vlade FBiH građane bi moglo makar i minimalno zaštititi a psihološki ohrabriti u vrijeme kada cijene mnogih drugih proizvoda i usluga “lete u nebo”.
Nažalost ne blago, nego žestoko, čak i kad su u pitanju pekarski proizvodi. Pojedini proizvođači/trgovci to čine drsko, poput jednog pekara na Ilidži koji je u izlog svoje radnje stavio reklamu
“Od Nove godine, nove cijene” što potrošača može navesti nas to da su one eventualno smanjene. Naprotiv. Povećane su za nekoliko desetina procenata.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.