Zavod za javno zdravstvo Federacije BiH ažurirao je preporuke za sprečavanje širenje koronavirusa u trgovinama, uslužnim djelatnostima, malim obrtima i tržnim centrima, a novost je ponovna mogućnost isprobavanje odjeće u kabinama prodavnica. No, prije toga postoji jedan uslov koji mora ispuniti trgovac.
Naime, za trgovine tekstilom preporučuje se prodaja bez isprobavanja onih odjevnih predmeta koji se oblače preko glave. Takva odjeća se mora spremiti na 24 sata u za to predviđen prostor prije ponovnog stavljanja u prodaju, a isto važi i za odjevne predmete iz povrata.
No, Zavod je izdao i bitnu alternativu koja omogućava isprobavanje odjeće u prodavnicama. Da bi se to moglo praktikovati, potrebno je da trgovine posjeduju uređaje kojim mogu peglati odjeću upotrebom pare na visokoj temperaturi pomoću koje bi se vršila dezinfekcija materijala.
- Ukoliko karakteristike materijala dopuštaju moguće je te odjevne predmete tretirati peglanjem na višoj temperaturi upotrebom pare. Kabine za probavanje odjeće provjetravati i dezinficirati češće nego ostale prostore, kao i izbjeći stvaranje gužvi pri njihovom korištenju i osiguranje fizičke distance prema preporukama – navodi se u mjeri Zavoda za javno zdravstvo FBiH.
Ova vijest definitivno će obradovati i mušterije koji su do sada kupovali odjeću bez isprobavanja u trgovini, ali i prodavače kojima će zasigurno olakšati posao i možda omogućiti porast prodaje.
Među ostalim mjerama za ovu vrstu djelatnosti preporučuje se:
- Sve površine koje je dodirivao klijent odmah dezinficirati. Ukoliko se od klijenta preuzimaju predmeti (aparati za popravku i sl.) dezinficirati ih nakon preuzimanja, te isto uraditi i prije predavanja/isporuke klijentu. Tokom obavljanja poslova preporučuje se i korištenje zaštitnih rukavica.
- Izbjegavanje prisustva više osoba u objektu, te izbjegavanje formiranja gužve i redova. Najbolje je posao organizirati tako da se unaprijed telefonom/internetom zakazuju termini dolaska u objekat.
- Koristiti mogućnost dostave i Internet prodaje.
Što se tiče organizacije rada i uslova u tržnim centrima, izdate su sljedeće mjere:
- Osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasna uputstva o ograničenjima i mjerama postave na svim ulazima na vidljiva mjesta.
- Zbog kontrole broja klijenata preporučuje se da postoji odvojeni ulaz i izlaz gdje god je to moguće. Prilikom ulaska i izlaska mora se moći održavati fizička udaljenost od 1- 2 metra.
- Broj klijenata koji mogu biti u isto vrijeme unutar centra odrediti prema površini prostora. Preporučuje se 10m2 po osobi, odnosno 10-15 ljudi na 100m2 .
- Unutar trgovačkog centra preporučuje se da sve osobe nose zaštitne maske preko usta i nosa.
- Preporučuje se pojačana kontrola ventilacije prostora, s dodavanjem više vanjskog zraka u sistem za ventilaciju. Povesti računa o ispravnosti i higijeni pogona za mehaničku ventilaciju/grijanje i klimatizaciju.
- Na ulazima i na više mjesta u zavisnosti od površine prostora, najbolje ispred ulaza u svaku trgovinu, postaviti sredstvo za dezinfekciju s uputstvom za korištenje kako bi bilo dostupno uposlenicima i mušterijama.
- Preporučuje se smanjiti broj predmeta namjenjenih sjedenju i odmoru kupaca u zajedničkim prostorima centra, kako bi se smanjilo nepotrebno zadržavanje.
- Preporučuje se organizirati rad u dvije smjene, na način da između smjena bude vremenski period u kome će se izvršiti temeljito čišćenje i dezinfekcija prostora.
- Za pojedine djelatnosti primjenjuju se specifične preporuke dostupne od nadležnih ustanova (trgovine, ugostiteljski objekti, sportsko rekreativni kapaciteti, bazeni, hoteli, frizerski/kozmetičarski saloni i sl.).
Preporuke za kupce:
- Voditi računa o higijeni ruku, respiratornoj higijeni i fizičkoj distanci od drugih osoba.
- Zadržavati se što kraće pri obavljanju trgovine.
- Osobe koje imaju povišenu tjelesnu temperaturu ili kašalj trebaju odgoditi svoj
odlazak u trgovački centar i javiti se svom liječniku
Preporuke za osoblje/uposlenike trgovačkih centara:
- Voditi računa o higijeni ruku, respiratornoj higijeni i fizičkoj distanci od drugih osoba.
- Uposlenike koji razviju simptome kao što su kašalj, povišena tjelesna temperatura, bol u grlu, uputiti da ne dolaze na posao nego da se obrate svom liječniku. Poželjno je da uposlenici vode računa o svom zdravstvenom stanju, da mjere temperaturu i prate pojavu simptoma kao što su kašalj, umor, otežano distanje
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.