-5.3 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    U FBiH od danas dopušteno isprobavanje odjeće u prodavnicama

    U FBiH od danas dopušteno isprobavanje odjeće u prodavnicama

    Zavod za javno zdravstvo Federacije BiH ažurirao je preporuke za sprečavanje širenje koronavirusa u trgovinama, uslužnim djelatnostima, malim obrtima i tržnim centrima, a novost je ponovna mogućnost isprobavanje odjeće u kabinama prodavnica. No, prije toga postoji jedan uslov koji mora ispuniti trgovac.

    - Reklama -

    Naime, za trgovine tekstilom preporučuje se prodaja bez isprobavanja onih odjevnih predmeta koji se oblače preko glave. Takva odjeća se mora spremiti na 24 sata u za to predviđen prostor prije ponovnog stavljanja u prodaju, a isto važi i za odjevne predmete iz povrata.

    No, Zavod je izdao i bitnu alternativu koja omogućava isprobavanje odjeće u prodavnicama. Da bi se to moglo praktikovati, potrebno je da trgovine posjeduju uređaje kojim mogu peglati odjeću upotrebom pare na visokoj temperaturi pomoću koje bi se vršila dezinfekcija materijala.

    - Reklama -
    • Ukoliko karakteristike materijala dopuštaju moguće je te odjevne predmete tretirati peglanjem na višoj temperaturi upotrebom pare. Kabine za probavanje odjeće provjetravati i dezinficirati češće nego ostale prostore, kao i izbjeći stvaranje gužvi pri njihovom korištenju i osiguranje fizičke distance prema preporukama – navodi se u mjeri Zavoda za javno zdravstvo FBiH.

    Ova vijest definitivno će obradovati i mušterije koji su do sada kupovali odjeću bez isprobavanja u trgovini, ali i prodavače kojima će zasigurno olakšati posao i možda omogućiti porast prodaje.

    Među ostalim mjerama za ovu vrstu djelatnosti preporučuje se:

    • Sve površine koje je dodirivao klijent odmah dezinficirati. Ukoliko se od klijenta preuzimaju predmeti (aparati za popravku i sl.) dezinficirati ih nakon preuzimanja, te isto uraditi i prije predavanja/isporuke klijentu. Tokom obavljanja poslova preporučuje se i korištenje zaštitnih rukavica.
    • Izbjegavanje prisustva više osoba u objektu, te izbjegavanje formiranja gužve i redova. Najbolje je posao organizirati tako da se unaprijed telefonom/internetom zakazuju termini dolaska u objekat.
    • Koristiti mogućnost dostave i Internet prodaje.

    Što se tiče organizacije rada i uslova u tržnim centrima, izdate su sljedeće mjere:

    • Osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasna uputstva o ograničenjima i mjerama postave na svim ulazima na vidljiva mjesta.
    • Zbog kontrole broja klijenata preporučuje se da postoji odvojeni ulaz i izlaz gdje god je to moguće. Prilikom ulaska i izlaska mora se moći održavati fizička udaljenost od 1- 2 metra.
    • Broj klijenata koji mogu biti u isto vrijeme unutar centra odrediti prema površini prostora. Preporučuje se 10m2 po osobi, odnosno 10-15 ljudi na 100m2 .
    • Unutar trgovačkog centra preporučuje se da sve osobe nose zaštitne maske preko usta i nosa.
    • Preporučuje se pojačana kontrola ventilacije prostora, s dodavanjem više vanjskog zraka u sistem za ventilaciju. Povesti računa o ispravnosti i higijeni pogona za mehaničku ventilaciju/grijanje i klimatizaciju.
    • Na ulazima i na više mjesta u zavisnosti od površine prostora, najbolje ispred ulaza u svaku trgovinu, postaviti sredstvo za dezinfekciju s uputstvom za korištenje kako bi bilo dostupno uposlenicima i mušterijama.
    • Preporučuje se smanjiti broj predmeta namjenjenih sjedenju i odmoru kupaca u zajedničkim prostorima centra, kako bi se smanjilo nepotrebno zadržavanje.
    • Preporučuje se organizirati rad u dvije smjene, na način da između smjena bude vremenski period u kome će se izvršiti temeljito čišćenje i dezinfekcija prostora.
    • Za pojedine djelatnosti primjenjuju se specifične preporuke dostupne od nadležnih ustanova (trgovine, ugostiteljski objekti, sportsko rekreativni kapaciteti, bazeni, hoteli, frizerski/kozmetičarski saloni i sl.).

    Preporuke za kupce:

    • Voditi računa o higijeni ruku, respiratornoj higijeni i fizičkoj distanci od drugih osoba.
    • Zadržavati se što kraće pri obavljanju trgovine.
    • Osobe koje imaju povišenu tjelesnu temperaturu ili kašalj trebaju odgoditi svoj
      odlazak u trgovački centar i javiti se svom liječniku

    Preporuke za osoblje/uposlenike trgovačkih centara:

    • Voditi računa o higijeni ruku, respiratornoj higijeni i fizičkoj distanci od drugih osoba.
    • Uposlenike koji razviju simptome kao što su kašalj, povišena tjelesna temperatura, bol u grlu, uputiti da ne dolaze na posao nego da se obrate svom liječniku. Poželjno je da uposlenici vode računa o svom zdravstvenom stanju, da mjere temperaturu i prate pojavu simptoma kao što su kašalj, umor, otežano distanje

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Zavod za javno zdravstvo Federacije BiH ažurirao je preporuke za sprečavanje širenje koronavirusa u trgovinama, uslužnim djelatnostima, malim obrtima i tržnim centrima, a novost je ponovna mogućnost isprobavanje odjeće u kabinama prodavnica. No, prije toga postoji jedan uslov koji mora ispuniti trgovac.

    - Reklama -

    Naime, za trgovine tekstilom preporučuje se prodaja bez isprobavanja onih odjevnih predmeta koji se oblače preko glave. Takva odjeća se mora spremiti na 24 sata u za to predviđen prostor prije ponovnog stavljanja u prodaju, a isto važi i za odjevne predmete iz povrata.

    No, Zavod je izdao i bitnu alternativu koja omogućava isprobavanje odjeće u prodavnicama. Da bi se to moglo praktikovati, potrebno je da trgovine posjeduju uređaje kojim mogu peglati odjeću upotrebom pare na visokoj temperaturi pomoću koje bi se vršila dezinfekcija materijala.

    - Reklama -
    • Ukoliko karakteristike materijala dopuštaju moguće je te odjevne predmete tretirati peglanjem na višoj temperaturi upotrebom pare. Kabine za probavanje odjeće provjetravati i dezinficirati češće nego ostale prostore, kao i izbjeći stvaranje gužvi pri njihovom korištenju i osiguranje fizičke distance prema preporukama – navodi se u mjeri Zavoda za javno zdravstvo FBiH.

    Ova vijest definitivno će obradovati i mušterije koji su do sada kupovali odjeću bez isprobavanja u trgovini, ali i prodavače kojima će zasigurno olakšati posao i možda omogućiti porast prodaje.

    Među ostalim mjerama za ovu vrstu djelatnosti preporučuje se:

    • Sve površine koje je dodirivao klijent odmah dezinficirati. Ukoliko se od klijenta preuzimaju predmeti (aparati za popravku i sl.) dezinficirati ih nakon preuzimanja, te isto uraditi i prije predavanja/isporuke klijentu. Tokom obavljanja poslova preporučuje se i korištenje zaštitnih rukavica.
    • Izbjegavanje prisustva više osoba u objektu, te izbjegavanje formiranja gužve i redova. Najbolje je posao organizirati tako da se unaprijed telefonom/internetom zakazuju termini dolaska u objekat.
    • Koristiti mogućnost dostave i Internet prodaje.

    Što se tiče organizacije rada i uslova u tržnim centrima, izdate su sljedeće mjere:

    • Osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasna uputstva o ograničenjima i mjerama postave na svim ulazima na vidljiva mjesta.
    • Zbog kontrole broja klijenata preporučuje se da postoji odvojeni ulaz i izlaz gdje god je to moguće. Prilikom ulaska i izlaska mora se moći održavati fizička udaljenost od 1- 2 metra.
    • Broj klijenata koji mogu biti u isto vrijeme unutar centra odrediti prema površini prostora. Preporučuje se 10m2 po osobi, odnosno 10-15 ljudi na 100m2 .
    • Unutar trgovačkog centra preporučuje se da sve osobe nose zaštitne maske preko usta i nosa.
    • Preporučuje se pojačana kontrola ventilacije prostora, s dodavanjem više vanjskog zraka u sistem za ventilaciju. Povesti računa o ispravnosti i higijeni pogona za mehaničku ventilaciju/grijanje i klimatizaciju.
    • Na ulazima i na više mjesta u zavisnosti od površine prostora, najbolje ispred ulaza u svaku trgovinu, postaviti sredstvo za dezinfekciju s uputstvom za korištenje kako bi bilo dostupno uposlenicima i mušterijama.
    • Preporučuje se smanjiti broj predmeta namjenjenih sjedenju i odmoru kupaca u zajedničkim prostorima centra, kako bi se smanjilo nepotrebno zadržavanje.
    • Preporučuje se organizirati rad u dvije smjene, na način da između smjena bude vremenski period u kome će se izvršiti temeljito čišćenje i dezinfekcija prostora.
    • Za pojedine djelatnosti primjenjuju se specifične preporuke dostupne od nadležnih ustanova (trgovine, ugostiteljski objekti, sportsko rekreativni kapaciteti, bazeni, hoteli, frizerski/kozmetičarski saloni i sl.).

    Preporuke za kupce:

    • Voditi računa o higijeni ruku, respiratornoj higijeni i fizičkoj distanci od drugih osoba.
    • Zadržavati se što kraće pri obavljanju trgovine.
    • Osobe koje imaju povišenu tjelesnu temperaturu ili kašalj trebaju odgoditi svoj
      odlazak u trgovački centar i javiti se svom liječniku

    Preporuke za osoblje/uposlenike trgovačkih centara:

    • Voditi računa o higijeni ruku, respiratornoj higijeni i fizičkoj distanci od drugih osoba.
    • Uposlenike koji razviju simptome kao što su kašalj, povišena tjelesna temperatura, bol u grlu, uputiti da ne dolaze na posao nego da se obrate svom liječniku. Poželjno je da uposlenici vode računa o svom zdravstvenom stanju, da mjere temperaturu i prate pojavu simptoma kao što su kašalj, umor, otežano distanje
    IzvorKlix.ba
    Zenica
    broken clouds
    -5.3 ° C
    -5.3 °
    -5.3 °
    94 %
    1.7kmh
    69 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    5 °