10.1 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Trgovci u BiH bespravno naplaćuju kese sa reklamnim logom

    Trgovci u BiH bespravno naplaćuju kese sa reklamnim logom

    Ono što građanima u BiH djeluje kao još jedna kupovina ustvari je kršenje zakona, jer potrošači plaćaju da reklamiraju taj trgovački lanac. Zakon o zaštiti potrošača BiH u članu 17. predviđa da se kupcu ne smije posebno zaračunati vrećica koja ima logotip proizvođača ili trgovca, jer se smatra propagandnim sredstvom.

    - Reklama -

    Za kršenje ovog pravila trgovcu je predviđena kazna od 2.500 KM do 5.500 KM. Ovaj zakon primjenjuje se na teritoriji Federacije BiH, dok se u RS-u primjenjuje entitetski Zakon o zaštiti potrošača RS-a koji je po pitanju kazni još rigorozniji i predviđa kazne od 2.000 KM do 10.000 KM.

    Iz Službe za zaštitu potrošača Federalnog ministarstva trgovine su za Faktor potvrdili da je Zakon o zaštiti potrošača BiH definirao da trgovac ne može naplatiti bilo koji omot ni kesu na kojoj je istaknut njegov logo, jer se to računa kao reklamni materijal.

    - Reklama -

    – Imali smo primjedbi od potrošača, a ako inspekcija ustanovi taj prekršaj, zakon je propisao i sankcije. Druga je stvar što inspekcija ne može svaki dan biti na terenu – kazali su nam u ministarstvu.

    Kontrolu primjene ovih pravila u Federaciji BiH trebala bi vršiti Federalna uprava za inspekcijske poslove, ali do objave ovog teksta iz Faktora nisu dobili odgovor o broju i iznosu kazni koje su inspektori izrekli trgovačkim lancima u većem bh. entitetu.

    Ono na šta se trgovci u Federaciji BiH “izvlače”, odnosno pravdaju naplatu vrećica je naknada za plastične kese u iznosu od pet feninga koju su dužni plaćati Fondu za zaštitu okoliša FBiH. Famoznih pet feninga trgovci naplaćuju od kupaca, ali pri tome na te kese stave i svoj logo, odnosno reklamni materijal što je strogo zabranjeno Zakonom o zaštiti potrošača BiH.

    Da to nije nikakvo opravdanje potvrdili su nam i u Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH. Pomoćnik ombudsmana Čolović Ljubica je kazala da Zakon o zaštiti potrošača u BiH, u članu 17. stav (3) jasno propisuje da “omot (vrećica, poseban papir i dr.) koji ima logotip i/ili naziv proizvođača i/ili trgovca smatra se propagandnim/reklamnim sredstvom, koje trgovac ne smije naplaćivati”.

    – Međutim, i poradi jasne zakonske regulative, ima pojava da neki trgovci zaračunavaju i naplaćuju omot (vrećiću, poseban papir i dr.) koji imaju logotip trgovca ili proizvođača. Takva praksa trgovca je nezakonita, te u u smislu Zakona o zaštiti potrošača u BiH, predstavlja prekršaj, za koji su propisane novčane kazne u iznosu od 2500 KM do 5.500 KM. Radi navedenog Institucija ombudsmana apeluje na bh. potrošače da reaguju svaki put kada im trgovac zaračuna i naplati omot (vrećiću, poseban papir) koji ima logotip trgovca ili proizvođača. U nekim slučajevima reakcija potrošača prema trgovcu bit će dovoljna da se otkloni navedena nepravilnost. No, ukoliko trgovac i nakon reagovanja potrošača ne otkloni nepravilnost, potrošač treba slučaj prijaviti nadležnoj službi za inspekcijske poslove. Ista Služba vrši kontrolu nad primjenom Zakona i ima mogućnost da trgovcu izrekne novčanu kaznu – kazala je Čolović.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Ono što građanima u BiH djeluje kao još jedna kupovina ustvari je kršenje zakona, jer potrošači plaćaju da reklamiraju taj trgovački lanac. Zakon o zaštiti potrošača BiH u članu 17. predviđa da se kupcu ne smije posebno zaračunati vrećica koja ima logotip proizvođača ili trgovca, jer se smatra propagandnim sredstvom.

    - Reklama -

    Za kršenje ovog pravila trgovcu je predviđena kazna od 2.500 KM do 5.500 KM. Ovaj zakon primjenjuje se na teritoriji Federacije BiH, dok se u RS-u primjenjuje entitetski Zakon o zaštiti potrošača RS-a koji je po pitanju kazni još rigorozniji i predviđa kazne od 2.000 KM do 10.000 KM.

    Iz Službe za zaštitu potrošača Federalnog ministarstva trgovine su za Faktor potvrdili da je Zakon o zaštiti potrošača BiH definirao da trgovac ne može naplatiti bilo koji omot ni kesu na kojoj je istaknut njegov logo, jer se to računa kao reklamni materijal.

    - Reklama -

    – Imali smo primjedbi od potrošača, a ako inspekcija ustanovi taj prekršaj, zakon je propisao i sankcije. Druga je stvar što inspekcija ne može svaki dan biti na terenu – kazali su nam u ministarstvu.

    Kontrolu primjene ovih pravila u Federaciji BiH trebala bi vršiti Federalna uprava za inspekcijske poslove, ali do objave ovog teksta iz Faktora nisu dobili odgovor o broju i iznosu kazni koje su inspektori izrekli trgovačkim lancima u većem bh. entitetu.

    Ono na šta se trgovci u Federaciji BiH “izvlače”, odnosno pravdaju naplatu vrećica je naknada za plastične kese u iznosu od pet feninga koju su dužni plaćati Fondu za zaštitu okoliša FBiH. Famoznih pet feninga trgovci naplaćuju od kupaca, ali pri tome na te kese stave i svoj logo, odnosno reklamni materijal što je strogo zabranjeno Zakonom o zaštiti potrošača BiH.

    Da to nije nikakvo opravdanje potvrdili su nam i u Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH. Pomoćnik ombudsmana Čolović Ljubica je kazala da Zakon o zaštiti potrošača u BiH, u članu 17. stav (3) jasno propisuje da “omot (vrećica, poseban papir i dr.) koji ima logotip i/ili naziv proizvođača i/ili trgovca smatra se propagandnim/reklamnim sredstvom, koje trgovac ne smije naplaćivati”.

    – Međutim, i poradi jasne zakonske regulative, ima pojava da neki trgovci zaračunavaju i naplaćuju omot (vrećiću, poseban papir i dr.) koji imaju logotip trgovca ili proizvođača. Takva praksa trgovca je nezakonita, te u u smislu Zakona o zaštiti potrošača u BiH, predstavlja prekršaj, za koji su propisane novčane kazne u iznosu od 2500 KM do 5.500 KM. Radi navedenog Institucija ombudsmana apeluje na bh. potrošače da reaguju svaki put kada im trgovac zaračuna i naplati omot (vrećiću, poseban papir) koji ima logotip trgovca ili proizvođača. U nekim slučajevima reakcija potrošača prema trgovcu bit će dovoljna da se otkloni navedena nepravilnost. No, ukoliko trgovac i nakon reagovanja potrošača ne otkloni nepravilnost, potrošač treba slučaj prijaviti nadležnoj službi za inspekcijske poslove. Ista Služba vrši kontrolu nad primjenom Zakona i ima mogućnost da trgovcu izrekne novčanu kaznu – kazala je Čolović.

    Zenica
    clear sky
    10.1 ° C
    10.1 °
    10.1 °
    89 %
    1.7kmh
    2 %
    uto
    12 °
    sri
    10 °
    čet
    13 °
    pet
    9 °
    sub
    2 °