2.2 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    TI BiH podnio i treću tužbu zbog skrivanja ugovora za autoput Banjaluka–Prijedor

    TI BiH podnio i treću tužbu zbog skrivanja ugovora za autoput Banjaluka–Prijedor

    Transparency International u Bosni i Hercegovini podnio je treću tužbu protiv Ministarstva saobraćaja i veza RS koje i nakon što je dva puta izgubilo sudski spor odbija da objavi Ugovor o koncesiji za gradnju autoputa Banjaluka-Prijedor sa kompanijom “SDHS-CSI BH“.

    - Reklama -

    Uprkos prvoj presudi Okružnog suda u Banjaluci u kojoj se jasno stavlja do znanja da javnost ima pravo znati pod kojim je finansijskim uslovima dogovoren ovaj projekat, te drugoj presudi u korist TI BiH u kojoj sud opominje Ministarstvo da je „dužno da štiti i povjerenje građana u način upravljanja i trošenja javnih sredstava koja se prikupljaju od gađana“, vlast i dalje odbija objaviti uslove pod kojim je dogovoren jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata.

    Na sve navedeno, čak je i kineski investitor pristao da se objavi dio ugovora sa određenim izuzecima, ali Ministarstvo ponovo odbija postupiti po odlukama suda i uporno krije detalje ugovora koji je 2018. godine zaključen sa kineskom kompanijom Shandong Hi-Speed International (SDHS).

    - Reklama -

    Važno je napomenuti da je nakon prve presude kineska firma SDHS dala prijedlog Ministarstvu da se informacije iz ugovora razdvoje na dijelove, tako što će se Finansijski model izuzeti kao povjerljiva komercijalna informacija, a ostatak ugovora objaviti u skladu sa presudom Okružnog suda u Banjaluci.

    Ministarstvo to nije prihvatilo, te je na osnovu paušalnih ocjena, a ne zakona, odlučilo da ne objavi ugovor, zbog čega je sud donio drugu presudu u kojoj navodi kako „začuđuje postupanje tuženog (Ministarstva) koji navodi da bi objavljivanje tih informacija za koje se i koncesionar složio da se objave, šteta koja bi nastala za tuženog bila veća od činjenice da javnost ima pristup informacijama.“

    Na ovaj način je Ministarstvo saobraćaja i veza RS prekršilo Zakon o upravnim sporovima RS, zbog čega je TI BIH pokrenuo treći upravni spor protiv ovog organa, uz zahtjev da sud obavijesti Republičku upravnu inspekciju kako bi se pokrenuo prekršajni postupak protiv Ministarstva i odgovornog lica u Ministarstvu.

    TI BIH od potpisivanja ovog ugovora insistira na objavljivanju svih bitnih elemenata ugovora o izgradnji Autoputa Banjaluka-Prijedor zbog raširenih sumnji i medijskih navoda da je ovaj posao zaključen pod štetnim uslovima za Republiku Srpsku. Pored toga, TI BiH je stava da Vlada Republike Srpske i resorno Ministarstvo, kao javni organi ne samo da moraju da poštuju sudske odluke već su u obavezi da interes javnosti, koja ima pravo znati na koji način i u kojoj mjeri će ovaj projekat koštati poreske obveznike, stave ispred privatnih interesa stranih kompanija.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Transparency International u Bosni i Hercegovini podnio je treću tužbu protiv Ministarstva saobraćaja i veza RS koje i nakon što je dva puta izgubilo sudski spor odbija da objavi Ugovor o koncesiji za gradnju autoputa Banjaluka-Prijedor sa kompanijom “SDHS-CSI BH“.

    - Reklama -

    Uprkos prvoj presudi Okružnog suda u Banjaluci u kojoj se jasno stavlja do znanja da javnost ima pravo znati pod kojim je finansijskim uslovima dogovoren ovaj projekat, te drugoj presudi u korist TI BiH u kojoj sud opominje Ministarstvo da je „dužno da štiti i povjerenje građana u način upravljanja i trošenja javnih sredstava koja se prikupljaju od gađana“, vlast i dalje odbija objaviti uslove pod kojim je dogovoren jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata.

    Na sve navedeno, čak je i kineski investitor pristao da se objavi dio ugovora sa određenim izuzecima, ali Ministarstvo ponovo odbija postupiti po odlukama suda i uporno krije detalje ugovora koji je 2018. godine zaključen sa kineskom kompanijom Shandong Hi-Speed International (SDHS).

    - Reklama -

    Važno je napomenuti da je nakon prve presude kineska firma SDHS dala prijedlog Ministarstvu da se informacije iz ugovora razdvoje na dijelove, tako što će se Finansijski model izuzeti kao povjerljiva komercijalna informacija, a ostatak ugovora objaviti u skladu sa presudom Okružnog suda u Banjaluci.

    Ministarstvo to nije prihvatilo, te je na osnovu paušalnih ocjena, a ne zakona, odlučilo da ne objavi ugovor, zbog čega je sud donio drugu presudu u kojoj navodi kako „začuđuje postupanje tuženog (Ministarstva) koji navodi da bi objavljivanje tih informacija za koje se i koncesionar složio da se objave, šteta koja bi nastala za tuženog bila veća od činjenice da javnost ima pristup informacijama.“

    Na ovaj način je Ministarstvo saobraćaja i veza RS prekršilo Zakon o upravnim sporovima RS, zbog čega je TI BIH pokrenuo treći upravni spor protiv ovog organa, uz zahtjev da sud obavijesti Republičku upravnu inspekciju kako bi se pokrenuo prekršajni postupak protiv Ministarstva i odgovornog lica u Ministarstvu.

    TI BIH od potpisivanja ovog ugovora insistira na objavljivanju svih bitnih elemenata ugovora o izgradnji Autoputa Banjaluka-Prijedor zbog raširenih sumnji i medijskih navoda da je ovaj posao zaključen pod štetnim uslovima za Republiku Srpsku. Pored toga, TI BiH je stava da Vlada Republike Srpske i resorno Ministarstvo, kao javni organi ne samo da moraju da poštuju sudske odluke već su u obavezi da interes javnosti, koja ima pravo znati na koji način i u kojoj mjeri će ovaj projekat koštati poreske obveznike, stave ispred privatnih interesa stranih kompanija.

    Zenica
    scattered clouds
    2.2 ° C
    2.2 °
    2.2 °
    67 %
    0.8kmh
    42 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    11 °
    sri
    10 °