Kad se spomenu vjenčanja u Bosni i Hercegovini, prva asocijacija je stih “parada pijanstva i kiča” iz Balaševićeve pjesme “Svirajte mi jesen stiže, Dunjo moja”.
Naravno, ne zbog tradicije i običaja koji se razlikuju od mjesta do mjesta uz zajedničke karakteristike poput darivanja mlade, ko će koga prije zgaziti, trubljenje do u beskraj… već samo i zbog isticanja nacionalnih (drugih država) i nacionalističkih zastava, pa svadbeni skupovi više liče na politički miting, nego na “slavljenike ljubavi”.
Mnogi se snebivaju na ovo, a da li ste znali šta je priča iza zastave na vjenčanju?
Na starim svadbama u Bosni, osim starog svata (najčešće su to bili amidže ili daidže) i tzv. muštulugdžija (onaj koji majci prvi javi “haber” da joj odvode kćerku), birao se i bajraktar.
Na vjenčanjima se nosila samo jedna zastava i nosio ju je neko iz mladoženjine familije.
Njegov zadatak bio je da sve vrijeme čuva zastavu jer ako bi je ukrao neko iz mladine porodice, mladoženjini bi morali platiti.
Ljubav i nacionalizam
I da je nošenje zastave ostalo samo u ovom duhu tradicije, ne bi bio problem. Ali…
Ako ste gost na katoličkom vjenčanju u Hercegovini, vidjet ćete zastavu Republike Hrvatske i nepostojeće Herceg-Bosne.
U Republici Srpskoj, na pravoslavnim svadbama, obavezno se ističu zastave manjeg bh. entiteta, Republike Srbije i zastava sa 4S. Ponegdje, istina rijetko, zaluta i zastava Bosne i Hercegovine.
S obje strane, slavi se “ljubav” upakovana u nacionalizam.
Bošnjaci s treće strane nose zastavu sa mjesecom i zvijezdom, odnosno zastavu Islamske zajednice.
Ljiljani i Kotromanići
Osim međunarodno priznate zastave Bosne i Hercegovine, vrlo često je tu i zastava sa ljiljanima Republike Bosne i Hercegovine, koja je simbol odbrane, a podsjećanja radi, ta zastava je inspirisana srednjovjekovnim grbom kraljevske porodice Kotromanići.
S obzirom na to da su svadbe ogledalo današnje podijeljene BiH u kojoj živimo, Mustafa Alendar, univerzitetski profesor na disciplinama teorije medija, digitalnog marketinga i savremene reklame, kao iskusni komunikolog je razjasnio šta nam to “komuniciraju današnje svadbe”.
“U ovim vašim zapažanjima o našim svadbama ja vidim snažni utjecaj marketinga. Zastave i nacionalni simboli jednako politički marketing. Glamuroznost vjenčanja jednako event marketing. Žao mi je samo tih mladih ljudi koji čuveno sudbonosno DA (osim jedno drugom) izgovaraju i marketingu koji će pratiti svaki njihov budući korak brendirajući im poteze i ‘ugrađujući’ se u troškove”, pojasnio je Alendar.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.