10.9 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Stupa na snagu Zakon o digitalnim uslugama koji donosi strožije standarde na društvenim mrežama u EU

    Stupa na snagu Zakon o digitalnim uslugama koji donosi strožije standarde na društvenim mrežama u EU

    Od danas 19 najvećih internetskih platformi i pretraživača koji rade u Europi moraće da se pridržavaju strožih evropskih pravila pošto Zakon o digitalnim uslugama stupa na snagu, javlja Belga.

    - Reklama -

    Novi zakon ima za cilj bolju zaštitu korisnika od digitalnih zloupotreba kao što su dezinformacije i algoritmi društvenih medija.

    Najvidljivija promjena vjerovatno će biti na prikazima početnih stranica na društvenim medijima kao što su Facebook, Snapchat, Instagram ili TikTok. Objave, fotografije, video zapisi, ‘reelovi’ ili drugi sadržaji na ovim stranicama prikazuju se na osnovu profila koji kreira algoritam ili umjetna inteligencija – koristeći podatke korisnika, pretraživanja ili interesovanja. Ovi početni prikazi neće nestati, ali korisnici bi sada trebali moći isključiti taj algoritam.

    - Reklama -

    EU uvodi ovo pravilo jer algoritam uzrokuje da korisnici društvenih medija završe u takozvanoj ‘eho komori’, gdje im se postojeća uvjerenja ili stavovi iznova prikazuju.

    Ako je algoritam isključen, početna stranica bi jednostavno trebala biti hronološki pregled korisnika ili stranica koje neko zapravo prati. Osim toga, korisnici na Facebooku i Instagramu će vidjeti samo rezultate pretrage na osnovu riječi koje ukucaju, a ne na njihovoj historiji pretraživanja.

    Na TikToku, korisnicima će biti prikazan izbor popularnih videa na osnovu njihove lokacije, a ne njihovih navika gledanja.

    Personalizirano oglašavanje namijenjeno odraslima također će biti ograničeno. Na primjer, kompanijama više neće biti dozvoljeno da koriste osjetljive podatke kao što su religija, politička pripadnost ili seksualna orijentacija za predlaganje oglasa.

    Maloljetnici, posebno, više ne bi trebali vidjeti personalizirane oglase zasnovane na podacima koje su internet kompanije prikupile o njima.

    Također bi trebalo biti lakše prijaviti poruke, slike ili komentare koji krše pravila. To uključuje govor mržnje ili uznemiravanje, kao i objave koje potiču na samoubistvo ili samopovređivanje, dezinformacije ili prevare.

    Internet kompanije također moraju biti transparentnije u pogledu načina na koji moderiraju svoje platforme. Ako je objava uklonjena, kompanija treba da kaže korisniku tačno zašto je uklonjena.

    Zakon se odnosi i na web trgovine kao što su Zalando, Amazon i Alibaba. Morat će bolje pratiti da se na njihovim platformama ne prodaju ilegalni krivotvoreni proizvodi i trebalo bi biti lakše prijaviti te proizvode.

    U novembru 2022. godine, Twitter (sada platforma X) zatvorio je svoje urede u Briselu u znak protesta protiv Zakona o digitalnim uslugama.

    Ta kompanija je izrazila ozbiljnu zabrinutost zbog sposobnosti društvene mreže da se pridržava strogih novih smjernica EU.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Od danas 19 najvećih internetskih platformi i pretraživača koji rade u Europi moraće da se pridržavaju strožih evropskih pravila pošto Zakon o digitalnim uslugama stupa na snagu, javlja Belga.

    - Reklama -

    Novi zakon ima za cilj bolju zaštitu korisnika od digitalnih zloupotreba kao što su dezinformacije i algoritmi društvenih medija.

    Najvidljivija promjena vjerovatno će biti na prikazima početnih stranica na društvenim medijima kao što su Facebook, Snapchat, Instagram ili TikTok. Objave, fotografije, video zapisi, ‘reelovi’ ili drugi sadržaji na ovim stranicama prikazuju se na osnovu profila koji kreira algoritam ili umjetna inteligencija – koristeći podatke korisnika, pretraživanja ili interesovanja. Ovi početni prikazi neće nestati, ali korisnici bi sada trebali moći isključiti taj algoritam.

    - Reklama -

    EU uvodi ovo pravilo jer algoritam uzrokuje da korisnici društvenih medija završe u takozvanoj ‘eho komori’, gdje im se postojeća uvjerenja ili stavovi iznova prikazuju.

    Ako je algoritam isključen, početna stranica bi jednostavno trebala biti hronološki pregled korisnika ili stranica koje neko zapravo prati. Osim toga, korisnici na Facebooku i Instagramu će vidjeti samo rezultate pretrage na osnovu riječi koje ukucaju, a ne na njihovoj historiji pretraživanja.

    Na TikToku, korisnicima će biti prikazan izbor popularnih videa na osnovu njihove lokacije, a ne njihovih navika gledanja.

    Personalizirano oglašavanje namijenjeno odraslima također će biti ograničeno. Na primjer, kompanijama više neće biti dozvoljeno da koriste osjetljive podatke kao što su religija, politička pripadnost ili seksualna orijentacija za predlaganje oglasa.

    Maloljetnici, posebno, više ne bi trebali vidjeti personalizirane oglase zasnovane na podacima koje su internet kompanije prikupile o njima.

    Također bi trebalo biti lakše prijaviti poruke, slike ili komentare koji krše pravila. To uključuje govor mržnje ili uznemiravanje, kao i objave koje potiču na samoubistvo ili samopovređivanje, dezinformacije ili prevare.

    Internet kompanije također moraju biti transparentnije u pogledu načina na koji moderiraju svoje platforme. Ako je objava uklonjena, kompanija treba da kaže korisniku tačno zašto je uklonjena.

    Zakon se odnosi i na web trgovine kao što su Zalando, Amazon i Alibaba. Morat će bolje pratiti da se na njihovim platformama ne prodaju ilegalni krivotvoreni proizvodi i trebalo bi biti lakše prijaviti te proizvode.

    U novembru 2022. godine, Twitter (sada platforma X) zatvorio je svoje urede u Briselu u znak protesta protiv Zakona o digitalnim uslugama.

    Ta kompanija je izrazila ozbiljnu zabrinutost zbog sposobnosti društvene mreže da se pridržava strogih novih smjernica EU.

    IzvorFENA
    Zenica
    overcast clouds
    10.9 ° C
    10.9 °
    10.9 °
    94 %
    9.5kmh
    100 %
    pet
    12 °
    sub
    3 °
    ned
    5 °
    pon
    6 °
    uto
    6 °