7.8 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Stiže promjena pri izdavanju vozačkih dozvola u BiH

    Stiže promjena pri izdavanju vozačkih dozvola u BiH

    Poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Saša Magazinović, objavio je informaciju o usvajanju inicijative o ukidanju diskriminacije pri obnovi vozačke dozvole.

    - Reklama -

    “Ja plaćam taksu za obnovu vozačke dozvole 60 KM za 10 godina. Moje i vaše komšije penzioneri plaćaju najmanje 200 KM za isti vremenski period, a ako uz to imaju umanjenu zdravstvenu sposobnost onda plaćaju 300 KM. To je diskriminacija po osnovu godina i zdravstvenog stanja i mora biti eliminisana. Ako ovim kategorijama ne možemo dati povoljniju cijenu, ona sigurno ne smije biti skuplja nego što je za većinu. U sjeni aktuelnih dešavanja ostala je činjenica da je, bez glasova protiv, na posljednjoj sjednici Parlamenta usvojena inicijativa čiji je cilj da svi plaćamo jednaku cijenu takse za obnovu vozačke dozvole. Prije toga je istu inicijativu jednoglasno usvojila i Komisija za saobraćaj i komunikacije. Nadam se da će Vijeće ministara brzo ovu inicijativu proslijediti IDDEEA-i kako bi izmjene pravilnika bile pripremljene i usvojene”, istakao je nakon prihvatanja inicijative.

    Podsjetimo, on je polovinom mjeseca u parlamentarnu proceduru uputio inicijativu čiji je cilj da ukine diskriminaciju po kojoj stariji vozači plaćaju preko 3 puta veću cijenu takse za produženje vozačke dozvole, dok vozači umanjene zdravstvene sposobnosti plaćaju i do 5 puta veći iznos u odnosu na druge vozače u istom vremenskom periodu.

    - Reklama -

    Inače, uplata takse za obnovu vozačke dozvole u iznosu od 60 KM se zahtjeva od svih vozača bez obzira na rok trajanja vozačke dozvole.

    Šta je navedeno u inicijativi

    Prema zakonu, vozačka dozvola se izdaje na period od 10 godina. Međutim, prema istom zakonu, starijim vozačima se smanjuje rok trajanja važenja dokumenta na 3 godine, dok vozači sa umanjenom zdravstvenom sposobnošću moraju obnoviti vozačku dozvolu u nekim situacijama i svake 2 godine, te svaki put platiti taksu. To praktično znači da je cijena takse za obnovu vozačke dozvole za zdrave mlade i vozače srednjih godina 60 KM za period od 10 godina, dok za isti period važenja dozvole penzioneri plaćaju 200 KM, a vozači sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima i do 300 KM, naveo je u inicijativi.

    Magazinovićev prijedlog se bazira na plaćanju takse za obnovu vozačke dozvole na način da se njen iznos računa prema dužini roka trajanja dokumenta.

    Bez promjene današnje cijene takse, godišnja cijena bi bila 6 KM, što bi značilo da bi penzioneri obnovu vozačke dozvole plaćali 18 KM u odnosu na sadašnjih 60 KM, dok bi vozači sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću koji vozačku dozvolu obnavljaju svake dvije godine plaćali 12 KM umjesto dosadašnjih 60 KM.

    U konačnici, svi vozači u Bosni i Hercegovini bi u periodu od 10 godina plaćali istu cijenu, što danas nije slučaj.

    Prema zvaničnim podacima u Bosni i Hercegovini živi 826.707 ljudi starosti od 65 i više godina od kojih važeću vozačku dozvolu posjeduje 170.687 osoba, prenosi portal Akta.ba.

    Evropski standardi

    Svi oni, uz desetine hiljada onih koji iz zdravstvenih i drugih razloga vozačku dozvolu dobijaju na vremenski period kraći od 10 godina su diskriminirani na način da obnovu vozačke dozvole plaćaju višestruko više.

    Ovim povodom Magazinović je naglasio da evropski standardi u oblasti sprečavanja diskriminacije nalažu da stariji i građani sa zdravstvenim problemima trebaju imati pravo na prilagodbe koje uzimaju u obzir njihove specifične potrebe, ali i ograničene finansijske mogućnosti.

    U slučaju Pravilnika o vozačkoj dozvoli se o tome nije vodilo računa, te ne samo da penzioneri i osobe sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima nisu bili u povlaštenom položaju, nego su praktično bivali kažnjeni obavezom plaćanja višestruko većeg iznosa takse za vozačku dozvolu za isti vremenski period.

    “Ako težimo društvu jednakih kao što svi tvrde, onda neće biti problema da za preko 200.000 vozača omogućimo plaćanje iste cijene obnove vozačke dozvole kao i za sve druge, posebno imajući u vidu da većinu od ukupnog broja diskriminiranih čine penzioneri čiji su prihodi značajno manji od onih koji u ovoj situaciji plaćaju nižu cijenu”, zaključio je Magazinović.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Saša Magazinović, objavio je informaciju o usvajanju inicijative o ukidanju diskriminacije pri obnovi vozačke dozvole.

    - Reklama -

    “Ja plaćam taksu za obnovu vozačke dozvole 60 KM za 10 godina. Moje i vaše komšije penzioneri plaćaju najmanje 200 KM za isti vremenski period, a ako uz to imaju umanjenu zdravstvenu sposobnost onda plaćaju 300 KM. To je diskriminacija po osnovu godina i zdravstvenog stanja i mora biti eliminisana. Ako ovim kategorijama ne možemo dati povoljniju cijenu, ona sigurno ne smije biti skuplja nego što je za većinu. U sjeni aktuelnih dešavanja ostala je činjenica da je, bez glasova protiv, na posljednjoj sjednici Parlamenta usvojena inicijativa čiji je cilj da svi plaćamo jednaku cijenu takse za obnovu vozačke dozvole. Prije toga je istu inicijativu jednoglasno usvojila i Komisija za saobraćaj i komunikacije. Nadam se da će Vijeće ministara brzo ovu inicijativu proslijediti IDDEEA-i kako bi izmjene pravilnika bile pripremljene i usvojene”, istakao je nakon prihvatanja inicijative.

    Podsjetimo, on je polovinom mjeseca u parlamentarnu proceduru uputio inicijativu čiji je cilj da ukine diskriminaciju po kojoj stariji vozači plaćaju preko 3 puta veću cijenu takse za produženje vozačke dozvole, dok vozači umanjene zdravstvene sposobnosti plaćaju i do 5 puta veći iznos u odnosu na druge vozače u istom vremenskom periodu.

    - Reklama -

    Inače, uplata takse za obnovu vozačke dozvole u iznosu od 60 KM se zahtjeva od svih vozača bez obzira na rok trajanja vozačke dozvole.

    Šta je navedeno u inicijativi

    Prema zakonu, vozačka dozvola se izdaje na period od 10 godina. Međutim, prema istom zakonu, starijim vozačima se smanjuje rok trajanja važenja dokumenta na 3 godine, dok vozači sa umanjenom zdravstvenom sposobnošću moraju obnoviti vozačku dozvolu u nekim situacijama i svake 2 godine, te svaki put platiti taksu. To praktično znači da je cijena takse za obnovu vozačke dozvole za zdrave mlade i vozače srednjih godina 60 KM za period od 10 godina, dok za isti period važenja dozvole penzioneri plaćaju 200 KM, a vozači sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima i do 300 KM, naveo je u inicijativi.

    Magazinovićev prijedlog se bazira na plaćanju takse za obnovu vozačke dozvole na način da se njen iznos računa prema dužini roka trajanja dokumenta.

    Bez promjene današnje cijene takse, godišnja cijena bi bila 6 KM, što bi značilo da bi penzioneri obnovu vozačke dozvole plaćali 18 KM u odnosu na sadašnjih 60 KM, dok bi vozači sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću koji vozačku dozvolu obnavljaju svake dvije godine plaćali 12 KM umjesto dosadašnjih 60 KM.

    U konačnici, svi vozači u Bosni i Hercegovini bi u periodu od 10 godina plaćali istu cijenu, što danas nije slučaj.

    Prema zvaničnim podacima u Bosni i Hercegovini živi 826.707 ljudi starosti od 65 i više godina od kojih važeću vozačku dozvolu posjeduje 170.687 osoba, prenosi portal Akta.ba.

    Evropski standardi

    Svi oni, uz desetine hiljada onih koji iz zdravstvenih i drugih razloga vozačku dozvolu dobijaju na vremenski period kraći od 10 godina su diskriminirani na način da obnovu vozačke dozvole plaćaju višestruko više.

    Ovim povodom Magazinović je naglasio da evropski standardi u oblasti sprečavanja diskriminacije nalažu da stariji i građani sa zdravstvenim problemima trebaju imati pravo na prilagodbe koje uzimaju u obzir njihove specifične potrebe, ali i ograničene finansijske mogućnosti.

    U slučaju Pravilnika o vozačkoj dozvoli se o tome nije vodilo računa, te ne samo da penzioneri i osobe sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima nisu bili u povlaštenom položaju, nego su praktično bivali kažnjeni obavezom plaćanja višestruko većeg iznosa takse za vozačku dozvolu za isti vremenski period.

    “Ako težimo društvu jednakih kao što svi tvrde, onda neće biti problema da za preko 200.000 vozača omogućimo plaćanje iste cijene obnove vozačke dozvole kao i za sve druge, posebno imajući u vidu da većinu od ukupnog broja diskriminiranih čine penzioneri čiji su prihodi značajno manji od onih koji u ovoj situaciji plaćaju nižu cijenu”, zaključio je Magazinović.

    IzvorAkta.ba
    Zenica
    scattered clouds
    7.8 ° C
    7.8 °
    7.8 °
    90 %
    1.6kmh
    47 %
    čet
    8 °
    pet
    13 °
    sub
    9 °
    ned
    10 °
    pon
    7 °