Danas sam dobio informaciju da je za 6. juli zakazana sjednica Skupštine, na kojoj će biti izabran privremeni ili novi Nadzorni odbor, koji će kasnije imenovati direktora koji bi trebao da proglasi stečaj – najavio je u izjavi za Fenu Huso Sarvan, predsjednik Sindikata JKP Zenica-trans prevoz putnika Zenica.
On je podsjetio da je gradonačelnik Zenice Fuad Kasumović nedavno na sjednici Gradskog vijeća najavio da će njihovo preduzeće ići u stečaj.
- Mi ćemo vidjeti šta znači stečaj. Ali, nama je svako rješenje bolje nego ovo trenutno, jer se ne možemo prijaviti ni na biro, a nemamo nikakva primanja. Jedina pomoć koja nam je stigla, stigla je od Vlade Zeničko-dobojskog kantona, od koje su svi radnici dobili po 200 KM- kaže Sarvan, te napominje da ove godine nisu dobili nijednu plaću.
Grad im je, po odluci Gradskog vijeća, isplatio 540.000 KM od doznačenih 1.000.000 KM, što je utrošeno za izmirenje plaća i obaveza na plaće za prošlu godinu.
Sarvan je napomenuo da su u ovakvu situaciju zapali zbog njihove „nebrige i nerada, ali i nerada Gradske uprave i gradonačelnika“, zbog čega su Tužilaštvu Zeničko-dobojskog kantona podnijeli krivičnu prijavu da ispita poslovanje preduzeća i procesuira odgovorne. Tužilačka odluka, napominje Sarvan, još nije donesena.
- Zakon o komunalnim djelatnostima decidno nalaže da su gradonačelnik i Gradska uprava obavezni da obezbjede uslove da javno-komunalno preduzeće nesmetano radi. To se nije desilo – ističe Sarvan, koji napominje da su zbog nedostatka novca za nabavku goriva i osnovnih sredstava 31. decembra prošle godine obustavili rad te blokirali Autobusku stanicu Zenica.
Stanica je, nakon usvojenog budžeta Grada Zenica, bila odblokirana, ali je ponovo blokirana 11. maja, kada su radnici ponovo odlučili da se blokadom izbore za svoja prava.
Direktor preduzeća Darmin Terzić, koji je dužnost preuzeo 29. aprila prošle, a ostavku podnio 29. januara ove godine, još jednom je ponovio da on neće potpisati nalog za stečaj preduzeća.
- Ostajem pri odluci da neću potpisati nalog za stečaj, jer kada se imenuje novi direktor, valjda se imenuje zbog toga da poboljša stanje u preduzeću. A ne da ga odvede u stečaj! Ja sam bio pripremio i plan oporavka, jer sam smatrao, a i dalje smatram, da se preduzeće može oporaviti. To će pokazati i rezultati poslovanja iz prošle godine- ističe Terzić.
On napominje da su mogli, a da su dobili i preostalih 460.000 KM koje su im bili namijenjene iz gradskog budžeta, izmiriti obaveze prema drugim prijevoznicima te početi raditi.
- Obaveze su iznosile 360.000 KM, nakon čega smo mogli početi raditi i aktivirati i Autobusku stanicu te ostvarivati prihod u neto iznosu od 80.000 KM mjesečno. Međutim, tu uplatu nikada nismo dobili. Sada je već i kasno i da nam je uplate, jer su u međuvremenu na naplatu stigle dvije nove blokade od po 200.000 KM. Jedna je od preduzeća Euro-part, koji nas nikada ne bi tužio da smo nastavili raditi, a druga je po tužbi radnika. Uskoro će na naplatu stići i nove obaveze prema radnicima- najavljuje Terzić.
Direktoru je još krajem februara istekao obavezni, jednomjesečni otkazni rok nakon neopozive ostavke koju je podnio 29. januara, ali ističe da je „samo iz moralnih razloga ostao te izvršava poslove direktora“, da bi istražnim organima mogli dostavljati tražena dokumenta, a radnicima koji žele napustiti preduzeće potpisivati odluke o raskidu radnog odnosa.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.