Iz Sindikata radnika komunalne privrede GRAS-a saopćili su da je Poreska uprava FBiH 29. juna ove godine donijela rješenje o ograničenju prava raspolaganja novčanim sredstvima na računu poreskog obveznika KJKP “GRAS” d.o.o. Sarajevo.
” U tom rješenju se navodi da se pomenuto ograničenje ne odnosi na plaćanje: svih poreznih obaveza, doprinosa na plaće i izdataka neophodnih za obavljanje osnovne funkcije djelatnosti za čije plaćanje pismenu saglasnost odobrava donosilac ovog rješenja”, navodi se u saopćenju.
Zamjenik predsjednika Sindikata komunalne privrede GRAS-a Amir Muminović navodi da se „iz navedenog može zaključiti da će preduzeće koje postoji 132 godine biti definitivno ugašeno, a 1.500 porodica ostavljeno bez egzistencije i to nemarom vlasnika GRAS-a”.
– Tumačenjem pomenutog rješenja dolazimo do zaključka da GRAS neće moći plaćati obaveze prema dobavljačima (struja, nafta, rezervni dijelovi…) u punom kapacitetu što će dovesti do otežanog prevoza putnika u Kantonu Sarajevo ako ne i do kolapsa javnog prevoza. Isto tako se da zaključiti da 1.500 uposlenika ostaje bez pošteno zarađene plaće a samim tim i mogućnosti da prehrani svoju porodicu – dodaje se u saopćenju.
Iz sindikalne podružnice napominju da „GRAS” Sarajevo u poslednjih 20-tak godina radi pod uslovima koji su toliko
nepovoljni da je nemoguće poslovati normalno, te da se već u startu zna da će poslovati sa velikim gubitcima. GRAS-u su, kako se dodaje, kao kantonalnoj firmi od vlasnika nametnute nepovoljne subvencije, a razliku do ekonomske cijene ne plaća niko mada je, po Zakonu o komunalnoj privredi (član 23), obavezan nadoknaditi osnivač preduzeća. Prostom računicom, kako se navodi u saopćenju, „GRAS“ Sarajevo je na taj način oštećen za oko 250 miliona KM.
Sindikat još ističe da je u zadnjih deset godina na razne načine pokušao objasniti i osnivaču i korisnicima usluga da se njihova, kao i svaka druga usluga, mora platiti jer ćemo doći u situaciju da korisnici neće imati prevoz, a uposlenici plaću što se upravo dešava.
– Još jednom napominjemo da je isključivi krivac zašto GRAS ne može da izmiri svoje obaveze prema državi i uposlenicima, te obezbijedi kvalitetan javni prevoz vlasnik preduzeća. Kao činjenice navodimo nepovoljne subvencije, neriješeno pitanje sankcioniranja putnika koji se voze bez plaćene karate, nemogućnost prodaje radničkih kupona firmama koje se potpuno ili djelimično finansiraju iz budžeta KS, a što je zakonski utemeljeno. Molimo sve nadležne da shvate ozbiljnost situacije te da svi u svom domenu GRAS-u dozvole naplatu pružene usluge i izbjegnemo kolaps u javnom prevozu izazvan nedostatkom nafte ili struje ili iznuđenim generalnim štrajkom koji će biti neminovan ukoliko uposlenici ne dobiju svoja pošteno zarađena primanja – saopćeno je iz Sindikata komunalne privrede GRAS-a.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.