Nakon unutarstranačkih reformi, očekujemo pobjedu u ZDK-u, kaže nosilac liste SDP-a za PFBiH
Nosilac ste liste SDP-a BiH za Parlament FBiH. Kakve rezultate očekujete?
– S obzirom na to da smo u SDP-u ZDK-a u protekle tri godine reevidentirali članstvo i prilično reorganizovali svojih 12 organizacija, od kojih smo u njih šest krajem 2016. godine uveli povjereništva, s pravom očekujemo pozitivne rezultate tih reformi.
Trošenje kredita
Oni su postavljeni i kroz naš izborni cilj, a to je da povećamo naš izborni rezultat za 50 posto u odnosu na izbore 2016. Ovakav izborni rezultat koji ćemo, uvjeren sam, ostvariti, donijeće nam lidersku poziciju u ZDK-u. Slična situacija je i kada su u pitanju očekivanja rezultata SDP-a BiH. Jedina smo stranka koja građankama i građanima BiH nudi konkretna rješenja životnih problema kroz konkretan program rada. Naš program rada je Plan 10, na kojem smo direktno, sa bazom i građanima do njegove konačne verzije, predano radili skoro dvije godine. Kada je u pitanju izbor za člana Predsjedništva BiH, bez ikakve rezerve naše procjene su da će pobjednik i u ZDK-u, ali i u Federaciji biti prof. dr. Denis Bećirović, jer je definitivno najbolji i najkvalitetniji kandidat.
Kakvim ocjenjujete stanje u ZDK-u?
– Stanje se vještački održava stabilnim, stalnim i očajničkim zaduživanjem koje je u mandatu Vlade premijera Miralema Galijaševića samo u posljednje tri godine prešlo nevjerovatnih 100 miliona KM kredita svih većih komercijalnih banaka. Ono što je karakteristika ovih kredita je da imaju visoku kamatnu stopu i uglavnom grejs-period koji pokriva vrijeme ove vlasti, tako da će milionske kredite, naravno, morati vratiti neko drugi. Najlicemjernije u svemu je to što je upravo u ovoj izbornoj godini jedna opšta ekspanzija potrošnje ovih kreditnih sredstava na svim poljima društvenog uticaja, a sve u svrhu kampanje SDA, na način da se svaki i najmanji urađeni projekti Vlade sa fotografijama kandidata sa listi SDA građanima putem medija i stranačkog SDA portala bez ikakvog suzdržavanja predstavljaju kao projekti te stranke. Činjenica je da će ova vlada ostati upamćena kao vlada koja je najviše zadužila Zeničko-dobojski kanton u njegovoj istoriji.
Kako spriječiti odlazak mladih iz BiH? Svojevremeno ste promovisali njihov ostanak kroz projekte zapošljavanja.
– Ukratko, institucije u BiH nemaju jasne strategije postupanja prema mladima i nemaju viziju njihovog uključivanja u društvene tokove. Ustvari, institucije se najviše bave posljedicama. Ovo kažem iz iskustva, jer sam u četiri godine mandata direktora donekle imao priliku ublažiti posljedice pretrpanih biroa za zapošljavanje tako što sam kroz programska zapošljavanja za četiri godine uspio zaposliti blizu 200 mladih, visokoobrazovanih ljudi u ZDK-u.
Uspješno ste vodili ZZO ZDK-a, a po isteku mandata dobili nezakonit otkaz…
– Vrijeme je pokazalo da je otkaz bio apsolutno politički motivisan, prvenstveno zbog činjenice da sam predsjednik KO SDP-a BiH i opozicioni zastupnik ZDK-a. Tim činom se po svaku cijenu pokušalo staviti mrlju na moj četverogodišnji mandat direktora, ali i diskreditirati mene kao i partiju čiji sam dugogodišnji član. Istrajnom i dugom pravnom borbom koja je u prvoj fazi do mog povratka na posao trajala skoro dvije godine, dobio sam presude Općinskog i Kantonalnog suda koje su kroz epilog imale moj povratak na posao u oktobru 2017. i obavezu plaćanja troškova sudskih postupaka, doprinosa i plaća za kompletan period koji sam nezakonito bio bez posla, a koje nisu ispoštovane i predmet su moje nove tužbe protiv ZZO.
Ni te dvije presude nalogodavcima mog klasičnog “političkog linča” nisu bile dovoljne, pa su po donošenju konačne presude uputili u ime ZZO ZDK-a apelaciju Ustavnom sudu BiH. Ne moram naglašavati da sve te nepotrebne sudske postupke, apelacije i advokate ne plaćaju “politički nalogodavci”, nego Zavod, odnosno osiguranici koji plaćaju doprinose.
Nedavno ste inicirali formiranje jedinstvenog fonda zdravstvenog osiguranja na nivou FBiH. Šta je suština inicijative?
– Suština izmjena i dopuna Zakona o zdravstvenom osiguranju je da se umjesto 11 trenutnih zavoda, predvidi formiranje jednog jedinstvenog federalnog fonda, dok bi se kantonalni zavodi prestrukturirali u službe. Izmjene ovog zakona su neophodne, jer je sadašnji sistem zdravstva pred kolapsom. Sistem je potpuno neuređen, trom i neefikasan. Ogromni su dugovi po osnovu uplata doprinosa za zdravstvo.
Zdravstvena zaštita
Pacijenti su izgubljeni u moru potrebne dokumentacije i lutanju od kantona do kantona kada su u pitanju nadležnosti i ostvarivanje prava na liječenje. Izmjenama ovog zakona uveliko bi se smanjile administrativne barijere i ujednačila prava na zdravstvenu zaštitu bez obzira na to u kojem dijelu FBiH osiguranik živio. Inicijativa je nedavno u Skupštini ZDK-a prihvaćena jednoglasno i upućena je predsjedavajućem Predstavničkog doma PFBiH.
U 2011. ste tražili izmjene Zakona o pripadnosti javnih prihoda u FBiH. Da li i danas tako razmišljate?
– Zakon o pripadnosti javnih prihoda FBiH je nazadan, nepravedan, nelogičan i diskriminirajući koji koči ravnomjeran razvoj Federacije BiH. Donesen je 2005. kao privremeno rješenje, međutim, ta njegova privremena forma je ostala do danas. Osnovni razlog leži u činjenici što kao takav najviše odgovara Kantonu Sarajevo.
Nelogično je da Sarajevski kanton ima veći budžet nego ZDK i TK zajedno. Osnovni razlog za to je dugogodišnja primjena ovog diskriminirajućeg zakona koji Sarajevu zahvaljujući ponderisanom obračunu obezbjeđuje puno više sredstava nego što mu realno pripada. Poštujemo činjenicu da nam je Sarajevo glavni grad i administrativni centar države, ali ne možemo dozvoliti da sve nas iz ostatka države za 10-15 godina primjenom ovakvog nepravednog zakona naprave provincijom.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.