Na zaobilaznici kod Zenice, jednom od najzahtjevnijih i trenutno najvećem gradilištu na autocesti A1, radi se pojačano uprkos ekstremnim vrućinama.
S obzirom na to da su građevinci posebno izloženi nepovoljnim vremenskim prilikama, bilo je nužno prilagoditi radno vrijeme.
U punom su jeku radovi na izgradnji Zeničke zaobilaznice, koja je poddionica autoceste A1 Klopče – Donja Gračanica duge 5,8 kilometara. Grade se dva vijadukta dužine 350 i 180 metara, dva tunela s duplim cijevima dužine 500 i 1000 metara i most na rijeci Bosni dužine 650 metara. Zbog geomofrologije terena, ispostavilo se, kažu stručnjaci, da je gradnja ovih objekata manji problem od radova na otvorenoj trasi.
«Dio po dio otvaramo da vidimo šta se dešava s terenom jer često dolazi do mimoilaženja rezultata koje mi dobijemo na terenu i onih koji su projektom definisani», objašnjava Reuf Kadrić, iz JP Autoceste FBiH.
Rješenja kojima odgovaraju na ove izazove potvrda su izuzetne stručnosti i velikih mogućnosti domaće građevinske operative angažirane na ovim gradilištima.
«Imamo tri klizišta – specifično je iz oblasti geologije da imamo jedno klizište koje ima dvije klizne ravni. Taj problem smo riješili tako što smo te padine zaustavili roštiljskom konstrukcijom i geotehničkim sidrima», navodi Ahmed Mušija, iz JP Autoceste FBiH.
Vrijednost radova na ovoj poddionici autoceste je 90 miliona eura, a na radilištima je trenutno angažirano oko 500 radnika.
Velike vrućine za sada ne ugrožavaju dinamiku radova, jer se radno vrijeme prilagođava.
Kako ističe Faruk Zulić, uposlenik komapnije Hering, za neke tehnološke procese koji to dozvoljavaju organiziraju rad u dvije smjene – betonaža u jutarnjim satima, radovi na oplati u večernjim.
Važno je, uprkos vrućinama, maksimalno iskoristiti građevinsku sezonu jer prema planu, gradnja Zeničke zaobilaznice trebala bi se završiti krajem naredne godine.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.