Projekat izgradnje Glavne gradske magistrale je ideja koja je nastala još davne 1982. godine.
Na osnovu Studije sistema saobraćajne mreže Grada Zenice koju je uradio Institut za saobraćajnice Građevinskog fakulteta u Sarajevu pristupilo se izradi projektnih rješenja za intervencije u saobraćajnoj mreži koje će bitno poboljšati stanje saobraćaja i omogućiti normalno funkcionisanje saobraćaja obzirom na broj stanovnika i vozila sve do 2030. godine.
U periodu od 2008. do 2011. je pripremana tehnička dokumentacija za realizaciju ovog kompleksnog i tehnički vrlo zahtjevnog projekta koji je predstavljao najveći projekat koji je lokalna zajednica realizovala na području naše države i najveći infrastrukturni projekat u istoriji Grada Zenica.
GGM se satoji iz dva dijela: iz gradske i prigradske dionice. Gradska dionica je dužine 3,25 km, a prigradska dionica je dužine 4,6 km.
Iako je projekat nazvan projekat izgradnje Glavne gradske magistrale, u suštini se radi o projektu integralnog rješenja saobraćaja u Gradu Zenica koji je pokrenut prije potpunog kolapsa saobraćaja koji je mogao da se desi u gradu. Projekat je dočekao svoju realizaciju kada je 2011. Saudijski fond za razvoj odobrio zajam od 25 miliona USA dolara za realizaciju prve faze projekta, a na osnovu saglasnosti Vijeća općine Zenica za kreditno zaduženje iz 2009. godine.
Projekat izgradnje Glavne gradske magistrale (GGM) je počeo u martu 2012. godine kad je potpisan Ugovor o izgradnji sa Konzorcijem koji su sačinjavali “Euroasfalt” Sarajevo, “ŽGP” Sarajevo, “Almy Transport” Zenica, GP “Put” Sarajevo, “JATA” Srebrenik i “Deling” Tuzla.
Gradska dionica GGM počinje na kružnom toku Stacionar koji je raskrsnica Bulevara Kralja Tvrtka i Ulice Zmaja od Bosne i saobraćajnice koja dolazi sa petlje Blatuša, a završava na kružnom toku Bojin vir koji je raskrsnica Bulevara Eze Arnautovida i Ulice Sarajevska, te na taj način uvezuje sjeverni i južni dio grada, a posredno preko veznih i pomoćnih saobraćajnica uvezuje i lijevu i desnu obalu rijeke Bosne.
Saobraćajnica je izgrađena kao moderna saobraćajnica sa dva kolovoza širine 7m i četiri saobraćajne trake, po dvije u svakom smjeru, koje su u sredini odvojene razdjelnim pojasom širine 1,25 do 4,5m, sa devet kružnih raskrsnica, te sa pješačkim stazama širine 3 m koje su postavljene obostrano. U sklopu GGM-a izgrađena su dva nova mosta.
Zvanično otvaranje Glavne gradske magistrale je bilo 6. aprila 2016. godine.
Kako su izgledale ulice prije izgradnje Glavne gradske magistrale, pogledajte u fotogaleriji koju donosimo u nastavku.
[ngg src=”galleries” ids=”174″ display=”basic_thumbnail”]Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.