6 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Predizborna kampanja nije počela, a mreže vrve od bizarnih fotografija kandidata

    Predizborna kampanja nije počela, a mreže vrve od bizarnih fotografija kandidata

    Razni igrači su odavno na terenu. Uveliko su krenuli sa izbornom kampanjom. Iako ona po zakonu počinje drugog septembra, svašta su skontali kako se promovisati i u predsezoni.

    - Reklama -

    Ne. Predizborna kampanja nije počela. No, društvene mreže kandidata na Opštim izborima vrve od bespotrebnih, a pomalo i bizarnih fotografija kandidata na predstojećim izborima, koji na sve načine pokušavaju iskoristiti sav slobodan on line prostor za svoju promociju. Ali, tu se ne zadržavaju. Od 175 javnih događaja koje su pratili posmatrači TI BiH, a koje su organizovale javne institucije i preduzeća i koje su finansirane javnim sredstvima, na 76% pojavljivali su se kandidati, a u mnogim slučajevima radilo se o njihovoj direktnoj promociji.

    “Na obilježavanju dana opštine Čelinac, gdje su građani pozvani na besplatan koncert četiri ili pet estradnih umjetnika. Na bini su se pojavila četiri kandidata SNSD-a koji su držali govor, pjevali i promovisali se i indirektno građane pozivali na glasanje. Isti slučaj imali smo i tokom obilježavanja manifestacije Dana povratka u Bratuncu, gdje je tokom govora ljudi koji su se kandidovali, iza njihovih leđa, na led-panelima nalazila su se i imena Bakira Izetbegovića i Ramiza salkića i Edina Ramića”, kazao je Srđan Traljić iz Transparency Internationala BiH.

    - Reklama -

    Kao i prethodnih 20 godina konkretan izborni program izostaje. Na djelu je mobilizacija biračkog tijela kroz apele o ugroženosti i blaćenje protivnika, upozoravaju politički analitičari.

    Nemilosrdna i prljava kampanja vodi se i u gradu na Vrbasu, a upućeni kažu da nije ni prestala još od Lokalnih izbora, nakon pobjede Stanivukovića za gradonačelnika.

    “Kada je SNSD odmah krenuo u ofanzivu, no ni on nije ostao dužan, ponašajući se često kao opozicionar, a ne kao gradonačelnik”, kazao je Slobodan Popadić, novinar Srpska.info.

    A, trenutno, najveći rat, vodi se, upravo, između prvog čovjeka Banja Luke i predsjednika Glavnog odbora SNSD-a Vlade Đajića, koji je kulminirao Stanivukovićevim performansom ispred UKC-a, kada je optužio Đajića da je posljednjih mjeseci potrošio gotovo milion KM za finansiranje različitih manifestacija. Ogromno povećanje javne potrošnje pred izbore, te veliki broj zloupotrebe javnih resursa u izborne svrhe u čitavoj državi utvrdio je i Transparency international.

    “Samo entitetske vlade izdvojile su preko 100 miliona KM za jednokratna davanja po 100 KM širokim slojevima stanovništva, tako da se ovdje radi o indirektnoj kupovini glasova”, dodaje Traljić.

    Drugi razlog intenzivne kampanje u gradu na Vrbasu je pojava trećeg bloka koji predvodi DNS.

    “Tako da više nemamo taj sukob dvije strane, nego se u priču ubacuje i treća koja često više napada ostatak opozicije nego vladajuću strukturu”, pojašnjava Popadić.

    Da cilj ne bira sredstvo, dokaz su brojne uvredljive objave na društvenim mrežama između samog vrha vlasti i opozicije. A sve je počelo kada je prvi čovjek SNSD-a Milorad Dodik napisao da posljednjih sedmica “čuje da pristojni ljudi iz SDS-a i PDP-a nude saradnju ljudima iz vlasti” što je izazvalo reakciju opozicionog vrha.

    “Niko nije ni rekao da računamo na Šarovića i Borenovića za bilo šta, a pogotovo ne za razgovore. Na njih više ne računaju ni pristojni ljudi iz SDS-a i PDP-a”, kazao je Dodik.

    “Ali zato na svog prijatelja Bakira i SDA možeš uvijek računati. Pravi ste tandem, bili i ostali. Ali još malo!”, odgovorio mu je Borenović.

    Za razliku od država u okruženju, BiH nije uvela ograničenje javne potrošnje u predizbornom periodu, što je ključni resurs koji se zloupotrebljava za kupovinu glasova i promociju stranaka i kandidata. Posmatrači TI BiH evidentirali su više od 350 javnih radova koji su započeli ili završili u proteklih mjesec dana, čija vrijednost iznosi gotovo 430 miliona KM.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Razni igrači su odavno na terenu. Uveliko su krenuli sa izbornom kampanjom. Iako ona po zakonu počinje drugog septembra, svašta su skontali kako se promovisati i u predsezoni.

    - Reklama -

    Ne. Predizborna kampanja nije počela. No, društvene mreže kandidata na Opštim izborima vrve od bespotrebnih, a pomalo i bizarnih fotografija kandidata na predstojećim izborima, koji na sve načine pokušavaju iskoristiti sav slobodan on line prostor za svoju promociju. Ali, tu se ne zadržavaju. Od 175 javnih događaja koje su pratili posmatrači TI BiH, a koje su organizovale javne institucije i preduzeća i koje su finansirane javnim sredstvima, na 76% pojavljivali su se kandidati, a u mnogim slučajevima radilo se o njihovoj direktnoj promociji.

    “Na obilježavanju dana opštine Čelinac, gdje su građani pozvani na besplatan koncert četiri ili pet estradnih umjetnika. Na bini su se pojavila četiri kandidata SNSD-a koji su držali govor, pjevali i promovisali se i indirektno građane pozivali na glasanje. Isti slučaj imali smo i tokom obilježavanja manifestacije Dana povratka u Bratuncu, gdje je tokom govora ljudi koji su se kandidovali, iza njihovih leđa, na led-panelima nalazila su se i imena Bakira Izetbegovića i Ramiza salkića i Edina Ramića”, kazao je Srđan Traljić iz Transparency Internationala BiH.

    - Reklama -

    Kao i prethodnih 20 godina konkretan izborni program izostaje. Na djelu je mobilizacija biračkog tijela kroz apele o ugroženosti i blaćenje protivnika, upozoravaju politički analitičari.

    Nemilosrdna i prljava kampanja vodi se i u gradu na Vrbasu, a upućeni kažu da nije ni prestala još od Lokalnih izbora, nakon pobjede Stanivukovića za gradonačelnika.

    “Kada je SNSD odmah krenuo u ofanzivu, no ni on nije ostao dužan, ponašajući se često kao opozicionar, a ne kao gradonačelnik”, kazao je Slobodan Popadić, novinar Srpska.info.

    A, trenutno, najveći rat, vodi se, upravo, između prvog čovjeka Banja Luke i predsjednika Glavnog odbora SNSD-a Vlade Đajića, koji je kulminirao Stanivukovićevim performansom ispred UKC-a, kada je optužio Đajića da je posljednjih mjeseci potrošio gotovo milion KM za finansiranje različitih manifestacija. Ogromno povećanje javne potrošnje pred izbore, te veliki broj zloupotrebe javnih resursa u izborne svrhe u čitavoj državi utvrdio je i Transparency international.

    “Samo entitetske vlade izdvojile su preko 100 miliona KM za jednokratna davanja po 100 KM širokim slojevima stanovništva, tako da se ovdje radi o indirektnoj kupovini glasova”, dodaje Traljić.

    Drugi razlog intenzivne kampanje u gradu na Vrbasu je pojava trećeg bloka koji predvodi DNS.

    “Tako da više nemamo taj sukob dvije strane, nego se u priču ubacuje i treća koja često više napada ostatak opozicije nego vladajuću strukturu”, pojašnjava Popadić.

    Da cilj ne bira sredstvo, dokaz su brojne uvredljive objave na društvenim mrežama između samog vrha vlasti i opozicije. A sve je počelo kada je prvi čovjek SNSD-a Milorad Dodik napisao da posljednjih sedmica “čuje da pristojni ljudi iz SDS-a i PDP-a nude saradnju ljudima iz vlasti” što je izazvalo reakciju opozicionog vrha.

    “Niko nije ni rekao da računamo na Šarovića i Borenovića za bilo šta, a pogotovo ne za razgovore. Na njih više ne računaju ni pristojni ljudi iz SDS-a i PDP-a”, kazao je Dodik.

    “Ali zato na svog prijatelja Bakira i SDA možeš uvijek računati. Pravi ste tandem, bili i ostali. Ali još malo!”, odgovorio mu je Borenović.

    Za razliku od država u okruženju, BiH nije uvela ograničenje javne potrošnje u predizbornom periodu, što je ključni resurs koji se zloupotrebljava za kupovinu glasova i promociju stranaka i kandidata. Posmatrači TI BiH evidentirali su više od 350 javnih radova koji su započeli ili završili u proteklih mjesec dana, čija vrijednost iznosi gotovo 430 miliona KM.

    IzvorN1
    Zenica
    few clouds
    6 ° C
    6 °
    6 °
    84 %
    1.4kmh
    15 %
    ned
    5 °
    pon
    8 °
    uto
    11 °
    sri
    10 °
    čet
    13 °