Od 650 kilometara panevropskog autoputa na Koridoru 5c, od Budimpešte do Jadranskog mora, 317 kilometara je kroz Bosnu i Hercegovinu. Do sada je izgrađeno 126 kilometara.
Uz dionicu Putnikovo Brdo – Medakovo, na međuentitetskoj liniji kod Doboja, počeli su radovi i na najdužoj i najskupljoj ugovorenoj dionici Medakovo – Ozimice.
Radovi bi, tvrde izvođači, uprkos uvećanim troškovima i brojnim tehničkim izazovima, trebali biti završeni u roku – do sredine 2026. godine.
Duga 8,5 kilometara, dionica Putnikovo Brdo – Medakovo uz šest mostova podrazumijeva i regulacija korita Usore, Tešanjke i Trebačke rijeke u dužini od šest kilometara.
“Zbog prisustva rijeka izazova ne manjka, već ih imamo nekoliko. Trenutno smo na jednoj od tih lokacija gdje smo morali da prevazilazimo određene tehničke izazove”, priča Jasmin Bučo, generalni direktor kompanije Euroasfalt.
Riječ je o tunelu “Hrastik”, gdje se primijenila savremena, tzv. “austrijska” metoda gradnje kako bi se izbjeglo izmiještanje međunarodnog dalekovoda, ali i lokalnog puta.
Istovremeno, otvoreni su radovi na najdužoj, ali i najskupljoj dionici autoputa na Koridoru 5c kroz Bosnu i Hercegovinu. Naime, riječ je o dionici Medakovo-Ozimice ukupne dužine 22 kilometra i vrijednosti preko 420 miliona eura sa PDV-om.
Na ovoj dionici, koja prolazi kroz općine Tešanj, Maglaj i Žepče, koju gradi turski “Cengiz İnşaat” graditi će se čak 25 manjih i većih mostova, dva vijadukta, jedna petlja.
“U ovom trenutku se izvode radovi u dužini od 16 kilometara vrijednosti preko 900 miliona maraka. Oko dva posto površine općine Tešanj je zahvaćeno gradilištem u ovom trenutku”, ističe Suad Huskić, načelnik Općine Tešanj (SDA).
Ovu dionicu finansira Evropska investicijska banka. Rat u Ukrajini i inflacija nepovoljno utječu na finansiranje gradnje ove zahtjevne dionice.
“Ta neka praznina sada se u međuvremenu premošćava u pregovorima s finansijerima”, navodi Ermin Handžar, šef Službe za građenje u JP Autoceste FBiH.
Uprkos lošem vremenu, radovi su u toku. Dionica Putnikovo Brdo – Medakovo vrijedna 167 miliona eura trebala bi biti završena 1. juna 2025. godine, a Medakovo – Ozimice godinu poslije.
“Ovako kako rješavamo probleme do sada – ukoliko nastavimo, mislim da možemo stizati rokove”, kaže Bučo.
“U tehničkom smislu, na kritičnom putu na ovoj drugoj dionici je tunel ‘Crni vrh’, koji je dug 2,2 kilometra, ali naša nam iskustva govore da možemo to premostiti u tom periodu”, poručuje Handžar.
U 2024. godini planirana je izgradnja 54 kilometra autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.