Ekonomski fakultet Univerziteta u Zenici zajedno sa partnerima, osam domaćih kompanija iz drvoprerađivačkog sektora, započeo je implementaciju projekta Competitive Business – Based Export and Training Service Center – COBETS. Projekat ukupne vrijednosti 212.631,86 KM finansira Evropska unija, u okviru zajedničkog programa Evropske unije i Vlade Njemačke za lokalnu samoupravu i ekonomski razoj u BiH, EU ProLocal.
Kompanije koje učestvuju u projektu su:
– INTER-COM d.o.o. Zenica
– PRIMA COMMERCE d.o.o. Zenica
– KS-PROMET d.o.o.Zenica
– HALIDEX d.o.o.Gračanica
– OBRT-COMERC d.o.o. Gračanica
– ARTISAN d.o.o.Tešanj
– KALIM d.o.o. Tešanj
– PROGRAD d.o.o. Žepče
Ovaj projekat, pored ostalog, ima za cilj i povećanje konkurentnosti preduzeća u projektnom području, kao i analizu trenutne konkurentnosti preduzeća i primjene Balanced score card na primjeru mjerenja performansi preduzeća iz projekta, publikacije o specifičnostima poslovanja sa EU, te primjene voucher sheme u podršci izradi prototipa, brendiranja proizvoda, podrške uvođenju međunarodnih certifikata, organizovanje različitih programa obuke itd.
Ranijim analizama je utvrđeno da je manjkavost velikog broja ovdašnjih firmi iz drvoprerađivačkog sektora nedostatak specijalizovanih programa obuke za predstavnike menadžmenta iz ovih preduzeća.
Pravila poslovanja s članicama EU su u većini slučajeva nepoznanica za proizvođače finalnih drvoprerađivačkih proizvoda iz BiH. Nepostojanje stručne službe za informisanje drvoprerađivača, koja bi djelovala kao „Kutak za MSP iz drvoprerade“, iste dovodi u poziciju prepuštanja samih sebi bez sistemske podrške akademske zajednice i nadležnih institucija. Potreba poslovnog povezivanja s inostranim partnerima iziskuje da se domaća preduzeća povezuju po osnovu lanca vrijednosti uz učešće većeg broja domaćih preduzeća u kreiranju finalnog proizvoda. Realizacija ovog projekta će direktno doprinijeti rješavanju naprijed navedenih problema sa kojima se susreću preduzeća, prije svega, iz projektnog područja, ali i druga preduzeća prilikom nastupa na ino tržištu.
Ovaj i slični projekti upravo služe za uvezivanje i zajedničko djelovanje, uz prethodnu stručnu pomoć i edukaciju, ovdašnjih firmi iz drvoprerađivačkog sektora na zahtjevnim stranim tržištima.
“Naš cilj je da kroz realizaciju ovog petnaestomjesečnog projekta navedene kompanije budu konkurentniji, njihovi menadžmenti educiraniji i u konačnici spremni za izlazak na strana tržišta što će u konačnici značiti i otvaranje novih radnih mjesta, kao i podizanje standarda zaposlenih u navedenim kompanijama”, ističu iz Ekonomskog fakulteta.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.