1.4 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Ove firme duguju najviše novca u FBiH, ogromna šteta za koju nema opravdanja

    Ove firme duguju najviše novca u FBiH, ogromna šteta za koju nema opravdanja

    Prema podacima Porezne uprave FBiH, 4.926 poreznih obveznika, s pojedinačnim iznosima iznad 50.000 maraka, po osnovu poreza, doprinosa, taksi i drugih naknada te zateznih kamata, ukupno duguje 2.697.948.920 KM.

    - Reklama -

    Listu dužnika, s dugom od 172.127.292 KM, predvodi JP “Željeznice FBiH”.

    Među deset najvećih dužnika su rudnici uglja iz Koncerna “Elektroprivrede BiH” – “Kreka” u Tuzli (164.146.630 KM), “Zenica” (150.149.959 KM), “Breza” (119.058.643 KM) i “Kakanj” (91.478.866 KM).

    - Reklama -

    Sarajevski GRAS dužan je 117.220.697 KM, Sveučilišna klinička bolnica Mostar 102.804.970 KM, kompanije u stečaju “Hidrogradnja” iz Sarajeva i “Željezara” Zenica duguju 66.637.653 odnosno 47.796.886 KM, a među najvećim dužnicima su i “Autoceste FBiH” s iznosom duga od 61.234.283 KM.

    Ogroman dug poreznih obveznika, među kojima su najveći u državnom vlasništvu, predstavlja veliki problem, kaže za Avaz prof. dr. Željko Rička, ekonomski stručnjak.

    “Dok se hvalimo prihodima UIOBiH od PDV-a, imamo gubitak Porezne uprave FBiH. Ogromna je šteta, koja nema opravdanje. Svaki subjekt čiji gubitak “pojede” njegov kapital silom zakona o privrednim društvima trebao bi biti eliminisan s tržišta, jer širi “zarazu”. U slučaju lošeg platiše koji ne vraća dugove u organizovanom svijetu se proglašava bankrot ili stečaj i s povjeriocima se pokušava naći rješenje da se firma sanira”, kaže Rička.

    Zabrinjavajućim smatra situaciju u rudnicima te podsjeća da je i prilikom stvaranja Koncerna upozoravano da bi oni mogli ugroziti stabilnost “Elektroprivrede BiH”.

    Podsjeća da je u prethodnoj državi primjenjivan princip kompenzacije, ali to s velikim dužnicima danas ne bi bilo moguće.

    Neki sistem sanacije tržišta mora se pronaći.

    “U slučaju ‘Željeznica’ davanje pod koncesiju možda bi bilo najracionalnije rješenje, jer mi sami ionako ne možemo napraviti savremenu željeznicu. Slično je i s rudnicima. Velika Britanija je imala rudnike kao velike gubitaše, a onda su ih privatizirali i tako ih oporavili”, ističe prof. dr. Željko Rička.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Prema podacima Porezne uprave FBiH, 4.926 poreznih obveznika, s pojedinačnim iznosima iznad 50.000 maraka, po osnovu poreza, doprinosa, taksi i drugih naknada te zateznih kamata, ukupno duguje 2.697.948.920 KM.

    - Reklama -

    Listu dužnika, s dugom od 172.127.292 KM, predvodi JP “Željeznice FBiH”.

    Među deset najvećih dužnika su rudnici uglja iz Koncerna “Elektroprivrede BiH” – “Kreka” u Tuzli (164.146.630 KM), “Zenica” (150.149.959 KM), “Breza” (119.058.643 KM) i “Kakanj” (91.478.866 KM).

    - Reklama -

    Sarajevski GRAS dužan je 117.220.697 KM, Sveučilišna klinička bolnica Mostar 102.804.970 KM, kompanije u stečaju “Hidrogradnja” iz Sarajeva i “Željezara” Zenica duguju 66.637.653 odnosno 47.796.886 KM, a među najvećim dužnicima su i “Autoceste FBiH” s iznosom duga od 61.234.283 KM.

    Ogroman dug poreznih obveznika, među kojima su najveći u državnom vlasništvu, predstavlja veliki problem, kaže za Avaz prof. dr. Željko Rička, ekonomski stručnjak.

    “Dok se hvalimo prihodima UIOBiH od PDV-a, imamo gubitak Porezne uprave FBiH. Ogromna je šteta, koja nema opravdanje. Svaki subjekt čiji gubitak “pojede” njegov kapital silom zakona o privrednim društvima trebao bi biti eliminisan s tržišta, jer širi “zarazu”. U slučaju lošeg platiše koji ne vraća dugove u organizovanom svijetu se proglašava bankrot ili stečaj i s povjeriocima se pokušava naći rješenje da se firma sanira”, kaže Rička.

    Zabrinjavajućim smatra situaciju u rudnicima te podsjeća da je i prilikom stvaranja Koncerna upozoravano da bi oni mogli ugroziti stabilnost “Elektroprivrede BiH”.

    Podsjeća da je u prethodnoj državi primjenjivan princip kompenzacije, ali to s velikim dužnicima danas ne bi bilo moguće.

    Neki sistem sanacije tržišta mora se pronaći.

    “U slučaju ‘Željeznica’ davanje pod koncesiju možda bi bilo najracionalnije rješenje, jer mi sami ionako ne možemo napraviti savremenu željeznicu. Slično je i s rudnicima. Velika Britanija je imala rudnike kao velike gubitaše, a onda su ih privatizirali i tako ih oporavili”, ističe prof. dr. Željko Rička.

    IzvorAvaz.ba
    Zenica
    snow
    1.4 ° C
    1.4 °
    1.4 °
    95 %
    1.8kmh
    100 %
    pet
    1 °
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °