Obavezno posjedovanje zimske opreme za automobile u BiH je zakonski propisano od 1. novembra do 1. aprila. Zimska oprema prethodnih mjeseci bila je obavezna za sva putnička i motorna vozila.
Ljetne gume nisu samo modni hir, odnosno za one vozače koji prelaze velik broj kilometara. Razlike su tako velike da ih svi trebamo poznavati, a i oni koje automobili i gume ne zanimaju toliko mogu vidjeti da su šare na ljetnim i zimskim gumama potpuno drugačije. Ipak, razlika između ljetnih i zimskih guma nije samo u dezenu, nego i u hemijskom sastavu gumene smjese. Zimske su gume osjetno mekše od ljetnih, a razlog se skriva u višem postotku dodane silike koja je manje osjetljiva na niske temperature i tako omogućava da gumena smjesa zadrži potrebnu mekoću i na niskim temperaturama. S jedne strane to znači da se zimske gume najbolje ponašaju na temperaturama do sedam stepeni Celzijusa, dok s druge strane iznad te temperaturne granice gume se počinju pregrijavati i gube svoje osobine. Habanje i potrošnja goriva puno su veći na temperaturama iznad 10 stepeni nego kod ljetne gume.
Svi oni koji imaju dva seta točkova s felgama mogu prilično lako i samostalno zamijeniti zimske gume ljetnim. Ključ, dizalica i malo prostora biće dovoljno da sami to uradite. Ne zaboravite da pri dizanju automobila na dizalicu osigurate da se ne pomiče, te odmah nakon montaže ljetnog seta provjerite pritisak u gumama.
Prilikom skidanja zimskih tokova obilježite koji je točak stajao na kojem mjestu na automobilu te se pobrinite da ih pravilno odložite do iduće zimske sezone. To podrazumijeva da očistite felge od kočnih naslaga, dok je preporučljivo da i gume operete i iza gaznih površina izvadite krupne kamenčiće i ostale predmete koji su se tu mogli naći.
Prilikom odlaganja zimskih guma obratite pažnju na njihov položaj. Ako ih slažete jednu na drugu, onda im povremeno zamijenite mjesta, dok se preporučuje da ih odlažete vertikalno, također uz povremenu promjenu položaja. Poželjno je i ispustiti malo zraka iz guma kako ne bi stajale pod punim pritiskom. Naravno, najbolje rješenje su stalci za točkove koji se oslanjaju na samu felgu gdje guma ne trpi nikakvo opterećenje prilikom stajanja.
Naravno, svi oni koji imaju jedan set felgi za zamjenu, ili jednostavno nemaju vremena za ovakve “kardio” vježbe oko automobila, ipak moraju do svog vulkanizera.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.