Njemačka će konačno zabraniti reklamiranje duhana na otvorenom od 2022. godine, objavio je parlament u petak, postajući tako posljednja zemlja u Evropskoj uniji koja je to učinila.
Njemački gornji dom stavio je posljednji pečat odobrenja na novi zakon koji pooštrava ograničenja za reklamiranje duhana nakon što su ljekari godinama vodili kampanje da duhan učine manje privlačnim za tinejdžere i mlade.
Reklamiranje duhana već je zabranjeno u njemačkim medijima, ali ta je zemlja već dugo jedina država članica EU koja još uvijek dopušta ulične plakate i oglašavanje u kinima.
Julia Klockner, ministrica odgovorna za zaštitu potrošača, izjavila je za novinsku agenciju Deutsche Presse-Agentur (dpa) da su dalekosežna ograničenja odavno trebala biti uvedena.
- Zdravstvena zaštita ovdje mora biti glavni prioritet – rekla je.
Novi zakon takođe predviđa da od januara 2021. kina moraju prestati oglašavati duhanske proizvode prije filmova na kojima mogu biti djeca i mladi.
Zabrane će se proširiti na elektronske cigarete od 2024. godine.
Takođe, cigarete se više neće moći besplatno poklanjati na događajima ili na takmičenjima od početka 2021. godine.
Pokušaj uvođenja sličnih zabrana 2016. propao je zbog protivljenja konzervativnog bloka kancelarke Angele Merkel, ali je stranka promijenila stav krajem prošle godine.
Oglasi za duvan u medijima zabranjeni su širom EU od 2005. godine. Njemački liberalniji stav o oglašavanju duhana u potpunoj je suprotnosti s Francuskom i Britanijom, gdje se cigarete moraju prodavati u običnom pakovanju, a oglasi su godinama zabranjeni.
Prema službenim podacima, duhanska industrija u Njemačkoj godišnje troši oko 100 miliona eura na oglašavanje u kinima i na ulicama. Prema podacima EU iz 2017. godine, oko 23% odraslih Nijemaca konzumiralo je duhan svaki dan.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.