Kompanija Derubis Yachts u Vitezu, u čijim se pogonima razvija novi proizvod kamp-prikolica.
- Radeći na razvoju ovog proizvoda, polako počinjemo biti svjesni njegovog potencijala i značaja za BiH. Prema službenim podacima Industrijske asocijacije kamp-prikolica Njemačke, ova grana autoindustrije bilježi veliki porast od 31,1 posto u odnosu na prethodnu godinu – iznad svih očekivanja, govori Kerim Hadžić, direktor razvoja ovog projekta u kompaniji Derubis Yachts.
Napominje kako su u firmi krizni period izazvan pandemijom iskoristili da naprave kalupe i liniju za serijsku proizvodnju.
- To i jeste najzahtjevniji dio u stvaranju novog proizvoda. Na izradi modela i kalupa ostvarili smo saradnju s nekoliko evropskih instituta za razvoj tehnologije, jer nam je primarni cilj bio i ostao biti ispred svih. Činjenica koja govori u prilog ovoj tvrdnji je da trenutno niko u svijetu ne proizvodi kamp-prikolice na ovaj način. Naše prikolice će biti monolitne, integralne, futurističkog izgleda i izuzetnih voznih karakteristika, čime podižemo standarde ove industrije – napominje Hadžić.
Cilj im je biti u luksuznoj kategoriji
Pojašnjava kako su njihove kamp-prikolice integralne i da je zato je njihov faktor sigurnosti povećan nekoliko puta u odnosu na konkurenciju. Kamp-prikolica je duga nešto više od sedam metara, široka 2,5 metara, s visinom unutrašnjeg prostora od 2,2 metra.
Hadžić je potvrdio da je cilj, kao što je slučaj i s brodovima, biti u luksuznoj kategoriji. Pojasnio je da su kroz razgovore s dilerima kamp-prikolica zaključili da postoji potreba za ovakvim proizvodom. A osim futurističkog vanjskog izgleda, stvaraju i inovativni i ergonomični interijer.
Hadžić je istakao da je ovo velika šansa za bosanskohercegovačku privredu, da imamo priliku da se svijetu predstavimo s jednim tehnološki naprednim proizvodom. Za to je, veli, potrebno da se okupe firme kooperanti, kapital i znanje te da se mora reagirati brzo, jer se tržište brzo mijenja.
- Činjenica je da visina prikupljenog kapitala direktno utiče na uspjeh ovako dobrog projekta. Kapital može biti kreditni, ostvaren kroz podršku jakih banaka ili privatni, prikupljen kroz prodaju poslovnih udjela. Na tim osnovama funkcionira cijeli svijet. Tržište kapitala vapi i čeka projekte ovog tipa. Svakako, zavisno od finansiranja, ovaj projekat može ostati mali ili može porasti na nacionalni nivo uz pravilnu finansijsku strukturu i podršku – zaključio je Hadžić.
Otkrio je i da je nakon studija u Pekingu i otvorenih šansi za rad u velikim svjetskim firmama, odabrao da se vrati u Bosnu i Hercegovinu i da radi na ovom projektu.
- Ako mi, mladi, ne stvaramo nove vrijednosti, neće to za nas niko učiniti. Nemamo alternativu ako želimo živjeti na ovim prostorima, moramo stvarati novi svijet. Ovo je moderan, kreativan i uzbudljiv posao i nadam se da je dovoljno izazovan da se mladi prepoznaju u njemu. Svi očekuju od mladih da ostanu i žive u BiH, a rijetko ko razmišlja koje su njihove životne opcije, da budu na budžetu ili da muku muče s finansiranjem vlastitih projekata? Neophodno je da se probudi ono najbolje u mladima: njihova kreativnost, inovativnost i pripadanje 21. Stoljeću – naglasio je Hadžić.
Ponovo na istom mjestu
Nakon svjetske promocije luksuzne jahte u Sarajevu, Hadžić je objasnio da će i kamp-prikolica imati svjetsku premijeru u našem glavnom gradu. Prve kamp-prikolice će biti predstavljene početkom naredne godine. Za tržište, veli, ne treba brinuti, jer je samo prošle godine registrirano više od 78.000 novih kamp-prikolica.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.