-5.3 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Može li protjerivanje dizelaša s europskih cesta biti dobra vijest za BiH?

    Može li protjerivanje dizelaša s europskih cesta biti dobra vijest za BiH?

    Zapadnoeuropske zemlje, predvođene Njemačkom, pokrenule su niz aktivnosti kako bi u što skorije vrijeme sa svojih prometnica iskorijenili dizelske automobile, dok u Bosni i Hercegovini ne postoje nikakvi planovi koji bi se pozabavili tim ekološkim pitanjem.

    - Reklama -

    Prema informacijama koje je Fena dobila iz Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine i Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, u našoj zemlji trenutno se ne poduzimaju nikakve aktivnosti koje bi za cilj imale uklanjanje ili ograničavanje uporabe vozila s dizelskim motorom.

    Velike europske metropole poput Pariza planiraju do 2020. potpuno zabraniti prometovanje dizelaša, a već sada u velikom broju europskih gradova postoje ekološke zone u kojima je zabranjen promet za pojedine kategorije automobila koji ne zadovoljavaju ekološke norme.

    - Reklama -

    Zbog toga ne najvećem europskom tržištu rabljenih automobila, onom njemačkom, više od 300.000 dizelaša ne može se prodati, a uglavnom se radi o modelima proizvedenim između 2009. i 2014. godine.

    Zbog sve strožih ekoloških normi u velikim njemačkim gradovima, vlasnici se žele riješiti tih automobila, no zainteresiranih za kupnju u Njemačkoj je malo, pa njihove cijene značajno padaju. Zato je više nego izgledno kako će veliki broj tih vozila završiti na prometnicama zemalja istočne i jugoistočne Europe, među ostalima, i na bosanskohercegovačkim cestama.

    To samo po sebi ne mora biti loša vijest za Bosnu i Hercegovinu, jer vozila koja bi se uskoro mogla naći na našim cestama zagađuju daleko manje od postojećeg voznog parka bh. građana.

    Naime, iz državnog Ministarstva komunikacija i prometa podsjećaju kako bh. cestama nesmetano prometuju vozila koja ne zadovoljavaju ni najnižu “Euro 1” ekološku normu. Radi se o vozilima s tzv. “crnim motorima”.

    Federalno ministarstvo prometa i komunikacija nedavno je objavilo podatak da je u 2017. godini, prilikom registracije vozila u Federaciji BiH, evidentirano čak 86.067 automobila koji su ispod ekološke norme 1, 23.358 vozila s normom jedan i 49.162 vozila s normom 2.

    U prijevodu, svaki treći automobil na cestama Federacije BiH veliki je zagađivač i daleko je ispod norme “Euro 4” koja trenutno, prema važećim zakonskim propisima, predstavlja donji prag za uvoz rabljenih automobila u Bosnu i Hercegovinu.

    S obzirom da država ne daje nikakve poticaje niti olakšice za kupnju hibridnih i električnih automobila, koji su u startu skuplji od klasičnih automobila s pogonom na unutarnje izgaranje, pa je njihova veća zastupljenost na bh. cestama u sferi znanstvene fantastike, napredak za Bosnu i Hercegovinu predstavljalo bi i to kada bi se dio od 158.000 postojećih automobila s ekološkom normom 2 i nižom, zamijenio dizelašima nepoželjnim na cestama razvijenih europskih zemalja.

    Iako zvuči pomalo apsurdno, protjerivanje dizelaša s europskih cesta mogla bi biti dobra vijest za nas, jer bi se “krvna slika” bh. voznog parka konačno mogla malo popraviti.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Zapadnoeuropske zemlje, predvođene Njemačkom, pokrenule su niz aktivnosti kako bi u što skorije vrijeme sa svojih prometnica iskorijenili dizelske automobile, dok u Bosni i Hercegovini ne postoje nikakvi planovi koji bi se pozabavili tim ekološkim pitanjem.

    - Reklama -

    Prema informacijama koje je Fena dobila iz Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine i Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, u našoj zemlji trenutno se ne poduzimaju nikakve aktivnosti koje bi za cilj imale uklanjanje ili ograničavanje uporabe vozila s dizelskim motorom.

    Velike europske metropole poput Pariza planiraju do 2020. potpuno zabraniti prometovanje dizelaša, a već sada u velikom broju europskih gradova postoje ekološke zone u kojima je zabranjen promet za pojedine kategorije automobila koji ne zadovoljavaju ekološke norme.

    - Reklama -

    Zbog toga ne najvećem europskom tržištu rabljenih automobila, onom njemačkom, više od 300.000 dizelaša ne može se prodati, a uglavnom se radi o modelima proizvedenim između 2009. i 2014. godine.

    Zbog sve strožih ekoloških normi u velikim njemačkim gradovima, vlasnici se žele riješiti tih automobila, no zainteresiranih za kupnju u Njemačkoj je malo, pa njihove cijene značajno padaju. Zato je više nego izgledno kako će veliki broj tih vozila završiti na prometnicama zemalja istočne i jugoistočne Europe, među ostalima, i na bosanskohercegovačkim cestama.

    To samo po sebi ne mora biti loša vijest za Bosnu i Hercegovinu, jer vozila koja bi se uskoro mogla naći na našim cestama zagađuju daleko manje od postojećeg voznog parka bh. građana.

    Naime, iz državnog Ministarstva komunikacija i prometa podsjećaju kako bh. cestama nesmetano prometuju vozila koja ne zadovoljavaju ni najnižu “Euro 1” ekološku normu. Radi se o vozilima s tzv. “crnim motorima”.

    Federalno ministarstvo prometa i komunikacija nedavno je objavilo podatak da je u 2017. godini, prilikom registracije vozila u Federaciji BiH, evidentirano čak 86.067 automobila koji su ispod ekološke norme 1, 23.358 vozila s normom jedan i 49.162 vozila s normom 2.

    U prijevodu, svaki treći automobil na cestama Federacije BiH veliki je zagađivač i daleko je ispod norme “Euro 4” koja trenutno, prema važećim zakonskim propisima, predstavlja donji prag za uvoz rabljenih automobila u Bosnu i Hercegovinu.

    S obzirom da država ne daje nikakve poticaje niti olakšice za kupnju hibridnih i električnih automobila, koji su u startu skuplji od klasičnih automobila s pogonom na unutarnje izgaranje, pa je njihova veća zastupljenost na bh. cestama u sferi znanstvene fantastike, napredak za Bosnu i Hercegovinu predstavljalo bi i to kada bi se dio od 158.000 postojećih automobila s ekološkom normom 2 i nižom, zamijenio dizelašima nepoželjnim na cestama razvijenih europskih zemalja.

    Iako zvuči pomalo apsurdno, protjerivanje dizelaša s europskih cesta mogla bi biti dobra vijest za nas, jer bi se “krvna slika” bh. voznog parka konačno mogla malo popraviti.

    Zenica
    broken clouds
    -5.3 ° C
    -5.3 °
    -5.3 °
    94 %
    1.7kmh
    69 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    5 °