-6.5 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Mehmedović: Korištenje službenih vozila ne može biti bez kontrole i bez nadzora

    Mehmedović: Korištenje službenih vozila ne može biti bez kontrole i bez nadzora

    Korištenje službenih vozila ne može biti bez kontrole i bez nadzora, a da je i u tom segmentu prisutna bahatost bez granica svjedoče podaci o tome da je čak 149 službenih vozila stavljeno na raspolaganje, 24 sata dnevno, funkcionerima i rukovodećim državnim službenicima samo na nivou države Bosne i Hercegovine.

    - Reklama -

    Istaknuo je to poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) Šemsudin Mehmedović danas u Sarajevu, govoreći o temi koju je naslovio “Službena vozila u institucijama Bosne i Hercegovine – upitno korištenje 24 sata dnevno”.

    – Radi se o ministrima i direktorima institucija, njihovim zamjenicima i pomoćnicima, šefovima kabineta, sekretarima ministarstava… Nažalost, 149 vozila nije konačan broj, jer sam na pitanja koje sam poslao na 73 adrese dosada dobio 68 odgovora – kazao je Mehmedović, napominjući kako institucije posjeduju i druga vozila koja koriste u službene svrhe.

    - Reklama -

    Precizirao je kako je fokus na vozilima koja su na raspolaganju 24 sata dnevno, odnosno 365 dana u godini, čije se korištenje uveliko zloupotrebljava, a čije troškove plaćaju svi građani Bosne i Hercegovine.

    – Desetine miliona KM budžetskog novca se troši na kupovinu skupocjenih vozila, uključujući i troškove kasko osiguranja, goriva, parkinga, registracije, servisiranja… Radi se o neviđenoj bahatosti, bezobzirnosti i socijalnoj bezosjećajnosti odgovornih prema javnom novcu, državi i građanima – upozorava Mehmedović.

    Istovremeno, ističe kako ne postoji razlog da bilo koji rukovodilac u BiH ima vozilo 24 sata na raspolaganju, osim štićenih osoba, a budući da se cjelokupni radni proces u većini institucija odvija u jednoj zgradi.

    On smatra apsurdnim da korištenje službenog vozila kontinuirano 24 sata dnevno odobrava rukovodilac institucije posebnim aktom, a što znači da rukovodilac institucije sam sebi odobrava korištenje vozila, bez ikakve saglasnosti kontrole organa koji ga je imenovao, a ostalima bez ikakvog kriterija.

    – Neka javnost bude upoznata s tim da će funkcioneri, njih 149 nastaviti da voze luksuzna službena vozila i u privatne svrhe – na vikendice, godišnje odmore u zemlji i inozemstvu, zatim na svadbe, svetkovine, predizborne kampanje, a u medijima ovih dana možemo pročitati da ih voze i članovi porodica pojedinih funkcionera – naglašava Mehmedović, referirajući se na različite pojavne oblike zloupotreba, odnosno, kako je kazao “čiste političke korupcije”.

    U tom je kontekstu podsjetio na brojne negativne primjere, uključujući i sve učestaliju pojavu isplata naknada za prekovremene sate ličnim vozačima, koje su funkcioneri zaposlili, a za što je samo PSBiH u protekle četiri godine u tu svrhu isplatila oko 100.000 KM.

    Da ima i pozitivnih primjera, svjedoče podaci o 15 državnih institucija za koje Mehmedović kaže da postupaju odgovorno i moralno, izdvajajući primjer Centralne banke BiH u kojoj nijedna imenovana osoba nema na raspolaganju službeno vozilo 24 sata dnevno, kao i primjer Ustavnog suda BiH i Suda BiH, koji dijele sličnu praksu.

    Po njegovim riječima, PSBiH ne provodi parlamentarni nadzor u tom segmentu, a ni Ured za reviziju institucija BiH nikada nije problematizirao korištenje službenih vozila 24 sata dnevno.

    – Stoga, i ovaj put tražim od Vijeća ministara BiH da hitno stavi van snage stav (6) člana 6. Pravilnika o uslovima nabavke i načinu korištenja službenih vozila u institucijama BiH, odnosno rečenice: “Korištenje službenog vozila kontinuirano tokom 24 sata dnevno rukovodilac institucije odobrava posebnim aktom”. Također, tražim da se službena vozila institucija BiH ubuduće koriste samo i isključivo u službene svrhe, te da VMBiH utvrdi jasan kriterij ko u skladu sa službenim ovlaštenjima ima pravo na korištenje službenog vozila 24 sata dnevno – poručio je Mehmedović.

    Zatražio je, istovremeno, da Vijeće ministara BiH desetine miliona KM budžetskog novca, koliko je namijenjeno za tu stavku (korištenje službenih vozila), odmah preusmjeri u druge opravdane svrhe, podsjećajući kako je od VMBiH, između ostalog, tražio i da se mjesečna naknada troškova smještaja za vojnike, pripadnike OSBiH, izjednači s naknadom za oficire “kako bi prestala dosadašnja diskriminacija vojnika”.

    Ove je navode ilustrirao podacima o tome kako, prema aktuelnoj Odluci, vojnik ima četiri puta manju naknadu za smještaj u odnosu na generala, sugerirajući kako bi izdvajanje za vojnike trebalo imati prioritet u odnosu na besmislena izdvajanja za službena vozila 24 sata dnevno.  

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Korištenje službenih vozila ne može biti bez kontrole i bez nadzora, a da je i u tom segmentu prisutna bahatost bez granica svjedoče podaci o tome da je čak 149 službenih vozila stavljeno na raspolaganje, 24 sata dnevno, funkcionerima i rukovodećim državnim službenicima samo na nivou države Bosne i Hercegovine.

    - Reklama -

    Istaknuo je to poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) Šemsudin Mehmedović danas u Sarajevu, govoreći o temi koju je naslovio “Službena vozila u institucijama Bosne i Hercegovine – upitno korištenje 24 sata dnevno”.

    – Radi se o ministrima i direktorima institucija, njihovim zamjenicima i pomoćnicima, šefovima kabineta, sekretarima ministarstava… Nažalost, 149 vozila nije konačan broj, jer sam na pitanja koje sam poslao na 73 adrese dosada dobio 68 odgovora – kazao je Mehmedović, napominjući kako institucije posjeduju i druga vozila koja koriste u službene svrhe.

    - Reklama -

    Precizirao je kako je fokus na vozilima koja su na raspolaganju 24 sata dnevno, odnosno 365 dana u godini, čije se korištenje uveliko zloupotrebljava, a čije troškove plaćaju svi građani Bosne i Hercegovine.

    – Desetine miliona KM budžetskog novca se troši na kupovinu skupocjenih vozila, uključujući i troškove kasko osiguranja, goriva, parkinga, registracije, servisiranja… Radi se o neviđenoj bahatosti, bezobzirnosti i socijalnoj bezosjećajnosti odgovornih prema javnom novcu, državi i građanima – upozorava Mehmedović.

    Istovremeno, ističe kako ne postoji razlog da bilo koji rukovodilac u BiH ima vozilo 24 sata na raspolaganju, osim štićenih osoba, a budući da se cjelokupni radni proces u većini institucija odvija u jednoj zgradi.

    On smatra apsurdnim da korištenje službenog vozila kontinuirano 24 sata dnevno odobrava rukovodilac institucije posebnim aktom, a što znači da rukovodilac institucije sam sebi odobrava korištenje vozila, bez ikakve saglasnosti kontrole organa koji ga je imenovao, a ostalima bez ikakvog kriterija.

    – Neka javnost bude upoznata s tim da će funkcioneri, njih 149 nastaviti da voze luksuzna službena vozila i u privatne svrhe – na vikendice, godišnje odmore u zemlji i inozemstvu, zatim na svadbe, svetkovine, predizborne kampanje, a u medijima ovih dana možemo pročitati da ih voze i članovi porodica pojedinih funkcionera – naglašava Mehmedović, referirajući se na različite pojavne oblike zloupotreba, odnosno, kako je kazao “čiste političke korupcije”.

    U tom je kontekstu podsjetio na brojne negativne primjere, uključujući i sve učestaliju pojavu isplata naknada za prekovremene sate ličnim vozačima, koje su funkcioneri zaposlili, a za što je samo PSBiH u protekle četiri godine u tu svrhu isplatila oko 100.000 KM.

    Da ima i pozitivnih primjera, svjedoče podaci o 15 državnih institucija za koje Mehmedović kaže da postupaju odgovorno i moralno, izdvajajući primjer Centralne banke BiH u kojoj nijedna imenovana osoba nema na raspolaganju službeno vozilo 24 sata dnevno, kao i primjer Ustavnog suda BiH i Suda BiH, koji dijele sličnu praksu.

    Po njegovim riječima, PSBiH ne provodi parlamentarni nadzor u tom segmentu, a ni Ured za reviziju institucija BiH nikada nije problematizirao korištenje službenih vozila 24 sata dnevno.

    – Stoga, i ovaj put tražim od Vijeća ministara BiH da hitno stavi van snage stav (6) člana 6. Pravilnika o uslovima nabavke i načinu korištenja službenih vozila u institucijama BiH, odnosno rečenice: “Korištenje službenog vozila kontinuirano tokom 24 sata dnevno rukovodilac institucije odobrava posebnim aktom”. Također, tražim da se službena vozila institucija BiH ubuduće koriste samo i isključivo u službene svrhe, te da VMBiH utvrdi jasan kriterij ko u skladu sa službenim ovlaštenjima ima pravo na korištenje službenog vozila 24 sata dnevno – poručio je Mehmedović.

    Zatražio je, istovremeno, da Vijeće ministara BiH desetine miliona KM budžetskog novca, koliko je namijenjeno za tu stavku (korištenje službenih vozila), odmah preusmjeri u druge opravdane svrhe, podsjećajući kako je od VMBiH, između ostalog, tražio i da se mjesečna naknada troškova smještaja za vojnike, pripadnike OSBiH, izjednači s naknadom za oficire “kako bi prestala dosadašnja diskriminacija vojnika”.

    Ove je navode ilustrirao podacima o tome kako, prema aktuelnoj Odluci, vojnik ima četiri puta manju naknadu za smještaj u odnosu na generala, sugerirajući kako bi izdvajanje za vojnike trebalo imati prioritet u odnosu na besmislena izdvajanja za službena vozila 24 sata dnevno.  

    IzvorFENA
    Zenica
    scattered clouds
    -6.5 ° C
    -6.5 °
    -6.5 °
    93 %
    1.5kmh
    28 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    8 °