1.4 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Mađarska završila svoj dio Koridora 5c, Hrvatska iduće godine, BiH ni do 2030.

    Mađarska završila svoj dio Koridora 5c, Hrvatska iduće godine, BiH ni do 2030.

    Koridor Vc je definisan na konferenciji održanoj u Helsinkiju 1997. godine, a povezuje Panonsku nizinu, područje Dunava sa centralnim Jadranom te se proteže od Budimpešte kroz Osijek i Sarajevo do luke Ploče.

    - Reklama -

    Mađarska je potpuno završila svoj dio izgradnje koridora, a zadnja dionica izgrađena je u proljeće ove godine.

    Hrvatska će posljednju dionicu završiti 2025. godine, a preostalo je još pet kilometara prema granici s Mađarskom.

    - Reklama -

    Najveći dio Koridora 5c prolazi kroz BiH, gdje je izgrađeno nešto više od trećine koridora kroz BiH.

    Izgrađene su dionice: Most Svilaj (granica RH) – Odžak, dužine 10,2 km, Zenica – Sarajevo – Tunel Ivan (FBiH) dužine oko 100 km, te na samom jugu države, dionice Buna (FBiH) – Počitelj (FBiH) dužine 7,2 km i Zvirovići (FBiH)- granica RH, dužine 9,7 km.

    Ostale dionice su tek u izgradnji i dionice koje su tek u planu.

    Dionica od 36 kilometara Odžak FBiH – Johovac (RS) tek je u planu da se gradi. Nije poznato kada će. Dionica od 67 kilometara, tj. od Rudanke (RS) do (Zenice – sjever (FBiH) je u izgradnji, osim dionice Ozimice – Poprikuše (FBiH) 12,8 km koja je tek u planu i ne zna se uopće kada će početi radovi.

    Cesta od Rudanke (RS) do Putnikovog brda (FBiH), dužine 5,3 km je u izgradnji, a trebala je biti završena u proljeće ove godine, kao i Putnikovo brdo – Medakovo (FBiH), dužine 8,5 km. Očekivani rok za kraj radova na ovoj dionici do Medakova je sredina 2025. godine.

    Dionica od 21,5 km Medakovo (FBiH) – Ozimice (FBiH) je u izgradnji. Očekivani rok za kraj radova je sredina 2026. godine. Nova dionica koja je u izgradnji je Poprikuše (FBiH) – Zenica-sjever (FBiH) dužine 19 km. Ono što je interesantno na ovoj dionici da je podjeljena na četiri poddionice i na sve četiri su rokovi probijeni.

    Tu dolazi ponovo do problema jer dionice poslije Tunela Ivan (FBiH), Tunel Ivan – Ovčari (FBiH), dužine, 10,7 km, Ovčari (FBiH) – Konjic – Tunel Prenj (FBiH), dužine 10,1 km, Tunel Prenj (FBiH) 12km, Tunel Prenj – Mostar – sjever (FBiH) 12,4 km, Mostar – sjever (FBiH) – Mostar – jug (FBiH), dionica od 14,2 km, Mostar – jug (FBiH) – Tunel Kvanj (FBiH) dužine 9,2 km, Tunel Kvanj (FBiH) – Buna (FBiH) dužine 5,2 km su tek u planu i ne zna se kada će početi radovi.

    Posljednja dionica koja je makar u izgradnji je dionica Počitelj (FBiH) – Zvirovići (FBiH), dužine 11,2 km. U toku su završni radovi i asfaltiranje. Neočekivano je ova dionica još u izgradnji zbog problema sa mostom Počitelj.

    Suma sumarum, Mađarska je završila kompletan koridor, Hrvatskoj je ostalo još 5km i očekuje se brz završetak, dok za našu zemlju završetak radova ostaje nepoznanica jer brojne dionice nisu ni počele s radom. Planirano je da koridor Vc u BiH bude završen 2030. godine, ali to neće biti moguće.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Koridor Vc je definisan na konferenciji održanoj u Helsinkiju 1997. godine, a povezuje Panonsku nizinu, područje Dunava sa centralnim Jadranom te se proteže od Budimpešte kroz Osijek i Sarajevo do luke Ploče.

    - Reklama -

    Mađarska je potpuno završila svoj dio izgradnje koridora, a zadnja dionica izgrađena je u proljeće ove godine.

    Hrvatska će posljednju dionicu završiti 2025. godine, a preostalo je još pet kilometara prema granici s Mađarskom.

    - Reklama -

    Najveći dio Koridora 5c prolazi kroz BiH, gdje je izgrađeno nešto više od trećine koridora kroz BiH.

    Izgrađene su dionice: Most Svilaj (granica RH) – Odžak, dužine 10,2 km, Zenica – Sarajevo – Tunel Ivan (FBiH) dužine oko 100 km, te na samom jugu države, dionice Buna (FBiH) – Počitelj (FBiH) dužine 7,2 km i Zvirovići (FBiH)- granica RH, dužine 9,7 km.

    Ostale dionice su tek u izgradnji i dionice koje su tek u planu.

    Dionica od 36 kilometara Odžak FBiH – Johovac (RS) tek je u planu da se gradi. Nije poznato kada će. Dionica od 67 kilometara, tj. od Rudanke (RS) do (Zenice – sjever (FBiH) je u izgradnji, osim dionice Ozimice – Poprikuše (FBiH) 12,8 km koja je tek u planu i ne zna se uopće kada će početi radovi.

    Cesta od Rudanke (RS) do Putnikovog brda (FBiH), dužine 5,3 km je u izgradnji, a trebala je biti završena u proljeće ove godine, kao i Putnikovo brdo – Medakovo (FBiH), dužine 8,5 km. Očekivani rok za kraj radova na ovoj dionici do Medakova je sredina 2025. godine.

    Dionica od 21,5 km Medakovo (FBiH) – Ozimice (FBiH) je u izgradnji. Očekivani rok za kraj radova je sredina 2026. godine. Nova dionica koja je u izgradnji je Poprikuše (FBiH) – Zenica-sjever (FBiH) dužine 19 km. Ono što je interesantno na ovoj dionici da je podjeljena na četiri poddionice i na sve četiri su rokovi probijeni.

    Tu dolazi ponovo do problema jer dionice poslije Tunela Ivan (FBiH), Tunel Ivan – Ovčari (FBiH), dužine, 10,7 km, Ovčari (FBiH) – Konjic – Tunel Prenj (FBiH), dužine 10,1 km, Tunel Prenj (FBiH) 12km, Tunel Prenj – Mostar – sjever (FBiH) 12,4 km, Mostar – sjever (FBiH) – Mostar – jug (FBiH), dionica od 14,2 km, Mostar – jug (FBiH) – Tunel Kvanj (FBiH) dužine 9,2 km, Tunel Kvanj (FBiH) – Buna (FBiH) dužine 5,2 km su tek u planu i ne zna se kada će početi radovi.

    Posljednja dionica koja je makar u izgradnji je dionica Počitelj (FBiH) – Zvirovići (FBiH), dužine 11,2 km. U toku su završni radovi i asfaltiranje. Neočekivano je ova dionica još u izgradnji zbog problema sa mostom Počitelj.

    Suma sumarum, Mađarska je završila kompletan koridor, Hrvatskoj je ostalo još 5km i očekuje se brz završetak, dok za našu zemlju završetak radova ostaje nepoznanica jer brojne dionice nisu ni počele s radom. Planirano je da koridor Vc u BiH bude završen 2030. godine, ali to neće biti moguće.

    Zenica
    snow
    1.4 ° C
    1.4 °
    1.4 °
    95 %
    1.8kmh
    100 %
    pet
    1 °
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °