
Navedeni sadržaj je nastao u sklopu projekta “Female Lead” koji finansira Evropska unija kako bi se pružila prilika ženama da steknu samopouzdanje i razvijaju liderske vještine koje će omogućiti njihovo efikasnije predstavljanje te povećati učešće žena u procesima donošenja odluka.
Nejra Lepić-Salkić je vlasnica obrtničke radnje Sherbetlook te već četiri godine proizvode jedinstvene domaće sokove na bh. tržištu, a svojim poljima lavande kod Visokog svake godine privuku veliki broj bh. građana koji žele napraviti jedinstvene fotografije.
Nejra Lepić-Salkić po profesiji je agronom i vlasnica je Sherbetoolka koji postoji već četiri godine. Najteže godine prema mišljenjima ekonomskih stručnjaka su prevazišli te već sada bilježe poboljšanje poslovanja i uspjehe koji i njih iznenađuju. Priča Sherbetlooka dolazi tek poslije veoma uzbudljivog studija i posla naša sagovornice, ali koji su joj pomogli da na kraju postane vlasnica svog obrta.
– Bavimo se uzgojem voća i povrća, a prepoznatljivi smo po aromatičnom bilju te đulbe-šećer ruži i lavandi. Sokove od jabuke mogu svi proizvoditi, kao i od kruške, trebalo nam je nešto po čemu bismo se izdvojili te smo odlučili posaditi sadnice ruže. Finansijska sredstva smo dobili 2019. godine kroz jedan projekt, nakon čega smo krenuli u potragu za sadnicama ruža – govori na početku razgovora Lepić-Salkić.

Prve veće količine sadnica ruže od koje se pravi sok su pronašli u Hercegovini, a svoje proizvode su prilagodili i potrebama korisnika pa su pravil i jedinstvene čajeve.
– Čaj za dobro društvo i samoopušteno su kombinacije koje pravimo, a gledamo da su zanimljive i da su efikasni. Čaj za samoopušteno u sebi ima lavandu i cimet i jako mnogo je tražen – govori naša sagovornica te se vraća na sami početak čitave priče:
– Nismo imali nikakvu pozadinu, ljudi imaju predrasude prema fakultetu. Moj komšija mi je znao reći da svi znaju saditi paprike i bez fakulteta. Naravno da se ući kako se sade paprike, ali i mnogo kompleksnije stvari. Živjela sam u nadi da ću imati koristi od znanja koje sam uložila u sebe. Bila sam na birou tri godine, zatim radila u jednoj lokalnoj firmi gdje sam učila kako obrezati voćke. Nakon udaje, dobila sam drugi posao gdje sam radila u firmi gdje je bila prerada maline koja se izvozila na EU tržište. Učila sam kako se suši gljiva, srijemoš, a kada sam dobila dijete, prekinuli smo ugovor – pojašnjava naša sagovornica.

Tada je počela njihova priča. Nejrina sestra Nerma je predložila da iskoriste voćke koje imaju, kao i zemlju koja stoji i čeka sadnju, te sa kapitalom od 100 KM kupuju flaše za sokove kako bi prodali svoje prve proizvode. Nakon četiri godine, Sherbetlook je prepoznatljiv brend u cijeloj BiH.
– Na početku nismo imali znanja, ali mnogo toga smo postigli, upoznali smo mnogo ljudi. Mnogo poznatih ljudi nam dolazi u naše polje lavande – kaže nam Lepić-Salkić.
Dugogodišnji rad i iskustva doveli su do osnivanja obrtničke radnje Sherbetlook, a naziv je dao njen suprug Jakub koji je povezao svima poznate riječi – Šerbe (sok) i look (izgled) što je u konačnici spoj ukusnog tradicionalnog domaćeg soka u modernom vremenu.

– Ja sam bila učesnik programa i prilikom predaje biznis plana, morali smo dati neko ime. Ana Lukenda nam je napravila vizuelni identitet koji je primamljiv mlađim generacijama, slikaju ga, dijele na stroijima jer su društvene mreže danas ‘must have’ i time dobivate brend koji je uspješan i dostupan mlađim generacijama. Zahvalni smo na FB i Instagramu, često pomislim šta bi ljudi poput nas jer dosta kreativaca i obrtnika to smatraju osnovnim alatima prodaje – dodaje naša sagovornica.
O tome gdje su danas i kakve planove imaju, Nejra kaže da mnogo veći planovi postoje te da su tek na sredini svoje priče. Svoje proizvode u punom kapacitetu prodaju, plasiraju i na police dm prodavnica u BiH, a u planu imaju praviti i nove proizvode kao što je slatko od ruže i korporativne pakete zdravlja za firme. Svoja polja lavande planiraju šire otvoriti za javnost i ponuditi neku vrstu ponude za posjetioce, a godine koronavirusa smatraju najuspješnijim.
U vrijeme kada se svi okreću poljoprivredi naša sagovornica kaže da su oduvijek bili ljudi koji se nisu bojali posla i koji vole raditi ono što rade u polju poljoprivrede što im na kraju daje rezultate.

Ova emisija je nastala uz finansijsku podršku Europske unije. Njen sadržaj isključiva je odgovornost udruženja MediaS i ne odražava nužno stavove Europske unije.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.