Iako statistike pokazuju da su učenici iz Bosne i Hercegovine na međunarodnim testovima znanja često ispod prosjeka, priča iz Kaknja otkriva da ključ uspjeha leži u podršci i okruženju. Učenica četvrtog razreda Gimnazije u Kaknju, Lamija Kubat, nedavno je dobila formalnu potvrdu da pripada elitnom krugu od samo 2% najinteligentnijih ljudi na svijetu.
Lamija, naizgled obična tinejdžerka, posjeduje koeficijent inteligencije 152, što je svrstava u rang sa svjetskim velikanima poput Marka Zuckerberga i Billa Gatesa. Njena inteligencija potvrđena je na testiranju Mensa BiH, gdje su se njene sposobnosti posebno istakle.
“Naravno da je lijepo čuti takvo nešto o sebi, to mi daje više vjere u sebe i motivaciju da nastavim raditi na sebi”, kaže Lamija, koja svoju budućnost vidi u IT sektoru. Njena želja je, kako ističe, “ostvariti neki pozitivan uticaj na svijet”.
Podrška okruženja ključ uspjeha
Lamijini školski kolege i nastavnici nisu iznenađeni njenim uspjehom.
“Nisam sumnjala ni trenutka. Kroz zadatke i odgovore vidimo njenu genijalnost” kaže Ajna Muftić, jedna od njenih prijateljica.
Nejra Begovac, još jedna učenica Gimnazije, dodaje: “Od 7. godine je poznajem s takmičenja. Često je pitamo za savjete iz matematike, fizike i informatike.”
Njena razrednica, Alma Mahmutović, ističe da je Lamijin uspjeh rezultat njenog ogromnog truda i podrške koju je dobila od roditelja i škole.
“Ne možete očekivati čuda samo od škole. Temelj dolazi od kuće, a Lamija je imala sve što je potrebno da uspije,” kaže Mahmutović za BHRT.
Inspiracija za buduće generacije
Lamijina profesorica fizike, Enida Mosić-Brkić, naglašava važnost predmeta poput fizike i matematike u razvoju logičkog razmišljanja.
“Takvi predmeti podstiču ne samo akademski rad, već i kasniji uspjeh u životu”, objašnjava ona.
Prema Milici Drobac Pavićević iz Udruženja Mensa BiH, visok IQ daje određene prednosti, ali nije garancija uspjeha.
“Motivacija, posvećenost i rad su jednako važni faktori”, dodaje ona.
U vremenu kada statistike često pokazuju poražavajuće rezultate učenika iz BiH na međunarodnim testovima, Lamija i njeni školski kolege dokazuju da je uspjeh moguć kada se djeca okruže podrškom i pozitivnim primjerima. Osim Lamije, i Mario Šantić iz Zenice ostvario je identičan rezultat na Mensinom testiranju, čime je još jednom potvrđeno da stimulativno okruženje može značajno promijeniti obrazovne ishode.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.