7.7 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Hoće li vlasnici desetina miliona dizelaša u Europi prestati voziti svoje aute?

    Hoće li vlasnici desetina miliona dizelaša u Europi prestati voziti svoje aute?

    U Njemačkoj se trenutno aktualiziralo pitanje zbog kojeg bi samo u toj državi moglo biti pogođeno do 8,2 miliona vozila koja su već na cestama no riječ je o još jednoj EU birokratskoj zavrzlami kojom bi jednako bili pogođeni svi vlasnici dizelaša diljem EU, pa tako i u Hrvatskoj.

    - Reklama -

    Evropska komisija raspravlja o ograničenjima za starije dizelske motore zbog kojih bi se stariji automobili s Euro 5 normom, ali i oni relativno noviji s Euro 6, stavili izvan pogona.

    U postupku koji je u toku pred Evropskim sudom pravde, Komisija Europske unije promijenila je svoje pravno mišljenje o usklađenosti s graničnim vrijednostima zagađivača tako da se granične vrijednosti ispušnih plinova sada moraju pridržavati za svaku situaciju u vožnji, čak i pod apsolutnim opterećenjem vozila.

    - Reklama -

    Prije se to primjenjivalo samo pod standardiziranim uvjetima ispitivanja.

    Promjena bi značila da bi sva odobrenja za Euro 5, a možda i Euro 6 bila dovedena u pitanje.

    Apsurdno, ovom promjenom ne bi bili zahvaćeni stariji automobili koji su još veći zagađivači s normama Euro 3 i Euro 4.Na sve se osvrnuo i njemački savezni ministar prometa Volker Wissing u oštrom pismu predsjednici Komisije Ursuli von der Leyen u kojem je pozvao je na “prestanak politike protiv automobila iz Bruxellesa”.

    “Ljudi trebaju svoje automobile i ne žele da im ih EU oduzme. Europska komisija sada mora brzo djelovati”, napisao je Wissing predsjednici Europske komisije.

    Nove metode mjerenja

    Pozadina svega su nove metode mjerenja emisija koje EU želi uvesti. U budućnosti se vrijednosti emisija više neće mjeriti stacionarno u ispitnim centrima, već u stvarnim uvjetima vožnje. Wissing poziva von der Leyen da brzo promijeni ono što vidi kao “upitne propise” kako bi dala pojašnjenja prije odluke Europskog suda pravde. Cilj je “izbjeći ozbiljne posljedice za milijune pogođenih građana i europsko gospodarstvo”.

    Prema Wissingu, posljedice odluke “ne samo da su nespremne pogodile automobilsku industriju, već prije svega građane koji su kupili i koriste takva vozila vjerujući u postojeće propise.

    Čini se da su Europska komisija i njezina predsjednica odlučni pokrenuti pravu kampanju protiv automobila i individualne mobilnosti. S njihovim planovima za novi proces mjerenja ispušnih plinova, milijunima dizelskih i benzinskih vozila u Njemačkoj sada prijeti prisilno gašenje”, požalio se njemački ministar prometa.

    Razlog čitave zavrzlame su testne procedure za registraciju automobila, odnosno homologacije u EU. Do 2017. za to je bio ključan NEDC protokol mjerenja, pri kojem se u laboratorijskim uvjetima mjerila potrošnja goriva i jesu li emisije štetnih tvari u skladu s graničnim vrijednostima.

    Međutim, to se nije smatralo realnim u stvarnoj vožnji i zamijenjeno je novim procesom RDE. Međutim, stariji dizelaši Euro 5 ili Euro 6 i dalje su homologirani prema NEDC-u i voze se po cestama.

    Ta su odobrenja dovedena u pitanje u sudskom slučaju u Njemačkoj koji je proslijeđen Europskom sudu pravde.

    Prema Ministarstvu prometa, glavni državni odvjetnik također je izjavio da automobili moraju biti u skladu s vrijednostima čak i izvan laboratorijskih uvjeta.

    Na sve se osvrnula i glasnogovornica ADAC-a za njemačku televiziju ARD.

    “Pogođena vozila bila su uredno registrirana u trenutku kada su puštena u promet. Prema mišljenju advokata ADAC-a, promjene u postupku mjerenja prilikom homologacije vozila kasnije ne mogu se primijeniti retroaktivno. U tom kontekstu, zabrana vožnje je apsurdna”, rekla je Katrin van Randenborgh.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    U Njemačkoj se trenutno aktualiziralo pitanje zbog kojeg bi samo u toj državi moglo biti pogođeno do 8,2 miliona vozila koja su već na cestama no riječ je o još jednoj EU birokratskoj zavrzlami kojom bi jednako bili pogođeni svi vlasnici dizelaša diljem EU, pa tako i u Hrvatskoj.

    - Reklama -

    Evropska komisija raspravlja o ograničenjima za starije dizelske motore zbog kojih bi se stariji automobili s Euro 5 normom, ali i oni relativno noviji s Euro 6, stavili izvan pogona.

    U postupku koji je u toku pred Evropskim sudom pravde, Komisija Europske unije promijenila je svoje pravno mišljenje o usklađenosti s graničnim vrijednostima zagađivača tako da se granične vrijednosti ispušnih plinova sada moraju pridržavati za svaku situaciju u vožnji, čak i pod apsolutnim opterećenjem vozila.

    - Reklama -

    Prije se to primjenjivalo samo pod standardiziranim uvjetima ispitivanja.

    Promjena bi značila da bi sva odobrenja za Euro 5, a možda i Euro 6 bila dovedena u pitanje.

    Apsurdno, ovom promjenom ne bi bili zahvaćeni stariji automobili koji su još veći zagađivači s normama Euro 3 i Euro 4.Na sve se osvrnuo i njemački savezni ministar prometa Volker Wissing u oštrom pismu predsjednici Komisije Ursuli von der Leyen u kojem je pozvao je na “prestanak politike protiv automobila iz Bruxellesa”.

    “Ljudi trebaju svoje automobile i ne žele da im ih EU oduzme. Europska komisija sada mora brzo djelovati”, napisao je Wissing predsjednici Europske komisije.

    Nove metode mjerenja

    Pozadina svega su nove metode mjerenja emisija koje EU želi uvesti. U budućnosti se vrijednosti emisija više neće mjeriti stacionarno u ispitnim centrima, već u stvarnim uvjetima vožnje. Wissing poziva von der Leyen da brzo promijeni ono što vidi kao “upitne propise” kako bi dala pojašnjenja prije odluke Europskog suda pravde. Cilj je “izbjeći ozbiljne posljedice za milijune pogođenih građana i europsko gospodarstvo”.

    Prema Wissingu, posljedice odluke “ne samo da su nespremne pogodile automobilsku industriju, već prije svega građane koji su kupili i koriste takva vozila vjerujući u postojeće propise.

    Čini se da su Europska komisija i njezina predsjednica odlučni pokrenuti pravu kampanju protiv automobila i individualne mobilnosti. S njihovim planovima za novi proces mjerenja ispušnih plinova, milijunima dizelskih i benzinskih vozila u Njemačkoj sada prijeti prisilno gašenje”, požalio se njemački ministar prometa.

    Razlog čitave zavrzlame su testne procedure za registraciju automobila, odnosno homologacije u EU. Do 2017. za to je bio ključan NEDC protokol mjerenja, pri kojem se u laboratorijskim uvjetima mjerila potrošnja goriva i jesu li emisije štetnih tvari u skladu s graničnim vrijednostima.

    Međutim, to se nije smatralo realnim u stvarnoj vožnji i zamijenjeno je novim procesom RDE. Međutim, stariji dizelaši Euro 5 ili Euro 6 i dalje su homologirani prema NEDC-u i voze se po cestama.

    Ta su odobrenja dovedena u pitanje u sudskom slučaju u Njemačkoj koji je proslijeđen Europskom sudu pravde.

    Prema Ministarstvu prometa, glavni državni odvjetnik također je izjavio da automobili moraju biti u skladu s vrijednostima čak i izvan laboratorijskih uvjeta.

    Na sve se osvrnula i glasnogovornica ADAC-a za njemačku televiziju ARD.

    “Pogođena vozila bila su uredno registrirana u trenutku kada su puštena u promet. Prema mišljenju advokata ADAC-a, promjene u postupku mjerenja prilikom homologacije vozila kasnije ne mogu se primijeniti retroaktivno. U tom kontekstu, zabrana vožnje je apsurdna”, rekla je Katrin van Randenborgh.

    IzvorAvaz.ba
    Zenica
    moderate rain
    7.7 ° C
    7.7 °
    7.7 °
    97 %
    4.7kmh
    100 %
    pet
    2 °
    sub
    4 °
    ned
    5 °
    pon
    7 °
    uto
    8 °