Na granicama Bosne i Hercegovine i Hrvatske je nastao haos zbog novih uredbi Hrvatske, koje su najavljene juče.
Kolone prevoznika sežu i do 10 kilometara.
Odluka Hrvatske o prekategorizaciji puteva u vezi s prevozom robe, koja nanosi štetu privrednicima u BiH, stupa na snagu krajem mjeseca, izjavio je predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH Ahmet Egrlić.
– Hrvatska je donijela odluku o prekategorizaciji svojih puteva, gdje su neki granični prelazi ostali visiti u zraku, jer na tim putevima, novom kategorizacijom, neće biti dozvoljen tranzitni promet kamionima koji prelaze 7,5 tona – pojasnio je Egrlić.
On je rekao da to znači da prevozničke kompanije iz BiH koje prometuju na tom pravcu, a prevoze robu koja se izvozi ili uvozi u zemlju, neće moći ići na granične prelaze na putevima obuhvaćenim prekategorizacijom, kao i da su na takvim zemljopisnim položajima da im je daleko ići na druge prelaze.
Radi se o prijelazima Ivanica – Gornji Brgat, Velika Kladuša – Maljevac, Brčko – Gunja, Strmica – Strmica i Osoje – Vinjani Gornji.
Egrlić je dodao da odlazak na druge granične prelaze povećava troškove transporta, a uz to prevoznici gube dodatno vrijeme, odnosno prave dodatne kilometre, da bi se mogli uključiti u putne komunikacije, kojima mogu prometovati kroz Hrvatsku.
Hrvatska je 20. maja donijela odluku o prekategorizaciji puteva koja stupa na snagu osam dana nakon donošenja.
Ministarstvo vanjskih poslova BiH najavilo je pomoć našim privrednicima, a prema riječima ministrice Bisere Turković uspostavljeni su kontakti sa hrvatskom stranom o ovom pitanju i očekuje se da će se razgovori nastaviti kako bi se pronašlo rješenje.
Pravilnikom su najviše pogođeni privrednici iz USK, posebno sa područja Velike Kladuše, Cazina Bužima i Bosanske Krupe, koji koriste GP Maljevac za izvoz u zemlje Evropske unije.
– Sa područja ove četiri općine oko 200 privrednih subjekata koristi tranzitni put preko graničnog prijelaza Maljevac. Samo s područja općine Velika Kladuša godišnje se realizira oko 4.900 izvoza i 5.600 uvoza sa kamionima čija masa prelazi 7,5 tona, što će zbog dužine puta i vremena čekanja dodatno povećati troškove za oko 2,6 miliona KM godišnje za privrednike iz Velike Kladuše – naveli su iz privrednog udruženja Pozitiv.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.