Poručivanje robe putem interneta nije strano za bh. građane, a pošiljke im, po svemu sudeći, sve češće pristižu iz inostranstva, potvrđuju za “Nezavisne” iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Građane je internet kupovina prošle godine koštala 3,8 miliona KM, a ako se uzme u obzir da UIO registruje samo pošiljke na koje poručioci moraju platiti dažbinu, može se zaključiti da je realan broj samo veći.
– Stvarni broj naružbi je mnogo i značajno veći – poručuju iz UIO.
Kako su objasnili, njihova evidencija bilježi samo pošiljke čija je vrijednost veća od 300 KM, dok su na pošiljke ispod ove vrijednosti poručioci oslobođeni plaćanja uvoznih dažbina.
– Plaćajući dažbine građani su prošle godine potrošili 846.400 KM – poručuju iz UIO, dodajući da je ovo njihova obaveza koju moraju ispuniti.
Tendencija građana da naručuju putem interneta se vidi i po broju pošiljaka, kojih je prošle godine uvezeno 3.140.
Dalje, ako svu uvezenu robu naručenu online posmatramo po težini, radi se o 26.433 kilograma robe, a najviše ove robe je ocarinjeno u Sarajevu.
– Gotovo 16.000 kg robe ocarinjeno je u Sarajevu, dok je ostatak uvezen u Mostaru i Banjaluci – kazali su iz UIO.
Na pitanje šta građani najviše naručuju iz drugih zemalja, iz UIO su istakli da se najčešće radi o garderobi.
– Online kupovina se u većini slučajeva odnosi na tekstil i tekstilne proizvode, nerijetko na kozmetiku, a dosta se uvozi i bijela tehnika – kazali su oni.
Da građani svoje potrepštine sve više naručuju online, pokazuju isti podaci kada ih poredimo sa 2021. godinom. Porast se održava kako u vrijednosti robe, tako i u dažbinama.
– Prošle godine bh. građani su uredno platili više od 800.000 KM dažbina, dok su 2021. godine platili dažbine u vrijednosti od oko 600.000 KM – kazali su oni.
Pored ovog, vidimo da je vrijednost uvezene robe veća u odnosu na 2021. godinu za preko 700.000 KM.
Iako su građani prije bili dosta skeptični što se internet kupovine tiče, sve više su se prilagodili ovoj ideji. Sada žene i muškarci svoju odjeću često poručuju putem interneta, a kako su neki kazali, razlog je dobrim dijelom nedostatak vremena, kao i veći izbor u online shopovima.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.