Evropski parlament je usvojio izmjenu Direktive o naplati cestarina, čijim će stupanjem na snagu zemlje Evropske unije, umjesto vinjeta, morati uvesti naplatu cestarine na osnovu pređene udaljenosti – od 2023. godine za teška teretna vozila, a od kraja 2027. godine za lakša vozila.
EP je sa 398 glasova za, 179 protiv i 32 suzdržana usvojio nacrt izmjene Direktive o naknadama koje se naplaćuju za korištenje određenih infrastruktura za teška teretna vozila.
Postojeća direktiva utvrđuje pravni okvir za naplatu upotrebe određenih cesta isključivo za teška teretna vozila, dok Evropska komisija izmjenom Direktive predlaže proširenje pravnog okvira na sva teška vozila te lakša vozila.
Prema zaključku EK-a, vozači autobusa, osobnih automobila i kombija ne doprinose dovoljno u vidu plaćanja cestovnih naknada, a čine znatan udio saobraćajne aktivnosti, kojom doprinose trošenju infrastrukture i zagađenju okoliša.
Države članice će, po izmjenama Direktive, obračunavati cestarinu na osnovu pređene udaljenosti, umjesto vinjeta, koje se plaćaju po vremenskoj osnovi.
Nova pravila naplate vrijedit će od 2023. godine za teška teretna vozila i kombije za prevoz roba težine veće 2,4 tone, te od 2027. godine za lakša vozila za prevoz tereta, kombije i minibuseve.
U usvojenom izvjetaju EP-a navodi se kako je cilj izmjena uspostava pravednih mehanizama za naplatu cestarina.
Kako bi se osigurao pošten odnos prema povremenim korisnicima i vozačima iz drugih zemalja EU-a, nova pravila ograničavaju i cijene kratkoročnih vinjeta za osobne automobile.
Prema prijedlogu novih pravila, vinjete bi trebale biti dostupne i za kraća razdoblja, poput jednog dana ili sedmice.
O novim pravilima još predstoje pregovori s Evrlpskim vijećem, koji će početi kada to tijelo usaglasi svoje stav.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.