-2.8 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Eksplozija cijena u BiH neopravdano se pravda poskupljenjem goriva

    Eksplozija cijena u BiH neopravdano se pravda poskupljenjem goriva

    Sve češća poskupljenja goriva u Bosni i Hercegovini otvaraju put drugima za poskupljenje robe i usluga, a glavni udar će biti na džepove građana. 

    - Reklama -

    Zbog rekordnih cijena goriva u Bosni i Hercegovini i vrtoglavog rasta naftnih derivata prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH za samo mjesec dana dizel je poskupio za čak 50 feninga i sada iznosi oko 2,95 maraka na pojedinim benzinskim pumpama.

    Iz Udruženja prometnika naftnih derivata kažu da gorivo poskupljuje zbog povećanja ulaznih nabavnih cijena. Kao razlog novom poskupljenju goriva navode se ulazne cijene i činjenica da potpuno ovisimo od uvoza i cijene diktira svjetsko tržište. Obrazloženje distributera išlo je u pravcu da su prinuđeni na ovakav potez jer ne mogu ugroziti svoje poslovanje, a prateći dosadašnju situaciju, odgovor trgovaca će sigurno biti identičan u vidu poskupljenja.

    - Reklama -

    Milenko Bošković, predsjednik Udruženje prometnika naftnih derivata FBiH, kaže da porast cijena goriva izaziva stalni porast cijena na svjetskim berzama.

    “Cijene goriva rastu i zbog smanjene proizvodnje nafte OPEC-a i drugih proizvođača. Vrijeme je turističke sezone i povećana je potražnja za gorivom, pa i zbog toga raste cijena goriva. Trgovci naftnim derivatima imaju ograničenu maržu od 25 feninga i nama je misaona imenica osigurati tih 25 feninga koliko je određeno. Zbog toga dolazi i do različitih cijena goriva i oni koji imaju lošije lokacije spuštaju cijenu goriva. Međutim, jedini razlog povećanja cijena goriva je porast nabavne cijene”, ističe Bošković.

    Svi ostali jedva čekaju da poskupi gorivo da bi imali opravdanje za poskupljenje svojih proizvoda. Međutim, kada gorivo pojeftini u prodavnicama se ne snižavaju cijene, pogotovo hrane.

    “Zašto se krivica prebacuje na nas kada dođe do poskupljenja. Cijelu državu BiH gorivom snabdijeva pet dobavljača, a država ima zaliha koliko je dnevna potrošnja goriva u Federaciji BiH za jedan dan. Sirova i prerađena nafta na svjetskim berzama se prodaju kao dva različita proizvoda. Jedan koji prodaje naftu može sniziti cijenu, a onaj drugi koji je prerađuje da digne cijenu. Ako je cijena nafte snižena, ona će tek doći nakon dva tri mjeseca u rafinerijski ciklus. Mnogi misle ako nafta pojeftini na berzi u New Yorku ili Londonu da će odmah biti jeftnija i na našem tržištu. Srbija koja je učestvovala na tržištu nafte u BiH sa maksimalno 35 posto ovo ljeto je davala minimalne količine nafte za BiH. Hrvatska u vrijeme turističke sezone snabdije prvo svoje tržište i ono što ostane ide za BiH. Mi smo se mučili da osiguramo normalno snabdijevanje države naftnim derivatima. Vjerujte da radimo u bescijenje da bismo bar osigurali minimalnu maržu”, kaže Bošković.

    Sve su države u okruženju, dodaje Bošković, uradile nešto da svojim građanima i ekonomiji omoguće što lakše poslovanje.

    “Naša država nije učinila ništa, jer kada se poveća cijena bilo čega, povećava se i prihod od PDV-a. Je li iko od naših parlamentaraca postavio pitanje da li država može intervenirati. Čak ne žele da nam ukinu ni akcize na gorivo. Uz to se plaća i 25 feninga na gorivo za izgradnju autocesta. Još uz to neki ministri razmatraju ograničenje cijena goriva. Tada bi većina snabdjevača gorivom propala i izazvali bi energetsku krizu”, tvrdi Bošković.

    Admir Arnautović, predsjednik Kluba potrošača srednje Bosne Travnik, kaže da problem sa neopravdanim dizanjem cijena traje već decenijama i u državi se niko ne trudi da se u ovu oblast uvede red.

    “Sve nam je skuplje od hljeba do šišanja kod frizera i svi se pozivaju na rast cijena goriva. Cijena goriva padne i niko ne vraća cijene i čekaju novu cijenu goriva i ponovu dižu cijene svojih proizvoda i usluga. U cijeloj BiH ima desetak udruženja potrošača, ali mi smo po zakonu definisani samo kao savjetodavni organi. Mi nemamo ovlasti da pokrećemo neke akcije protiv divljanja cijena jer služimo samo kao servis potrošačima koji mogu da nam se obrate ako imaju neki problem. Građanima ostaje jedino da bojkotuju određene proizvode ili na drugi način pojačaju svoje protvljenje zbog visokih cijena, a u tome mogu puno pomoći i mediji”, predlaže Arnautović.

    Opravdana ili neopravdana poskupljenja opet će se prelomiti preko leđa građana, poručuju ekonomski stručnjaci. Sve nas očekuje neizvjesna jesen. Više se i ne najavljuju poskupljenja u prodavnicama samo se podignu cijene, pa ko može neka kupi, a takvih je sve manje u BiH.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Sve češća poskupljenja goriva u Bosni i Hercegovini otvaraju put drugima za poskupljenje robe i usluga, a glavni udar će biti na džepove građana. 

    - Reklama -

    Zbog rekordnih cijena goriva u Bosni i Hercegovini i vrtoglavog rasta naftnih derivata prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH za samo mjesec dana dizel je poskupio za čak 50 feninga i sada iznosi oko 2,95 maraka na pojedinim benzinskim pumpama.

    Iz Udruženja prometnika naftnih derivata kažu da gorivo poskupljuje zbog povećanja ulaznih nabavnih cijena. Kao razlog novom poskupljenju goriva navode se ulazne cijene i činjenica da potpuno ovisimo od uvoza i cijene diktira svjetsko tržište. Obrazloženje distributera išlo je u pravcu da su prinuđeni na ovakav potez jer ne mogu ugroziti svoje poslovanje, a prateći dosadašnju situaciju, odgovor trgovaca će sigurno biti identičan u vidu poskupljenja.

    - Reklama -

    Milenko Bošković, predsjednik Udruženje prometnika naftnih derivata FBiH, kaže da porast cijena goriva izaziva stalni porast cijena na svjetskim berzama.

    “Cijene goriva rastu i zbog smanjene proizvodnje nafte OPEC-a i drugih proizvođača. Vrijeme je turističke sezone i povećana je potražnja za gorivom, pa i zbog toga raste cijena goriva. Trgovci naftnim derivatima imaju ograničenu maržu od 25 feninga i nama je misaona imenica osigurati tih 25 feninga koliko je određeno. Zbog toga dolazi i do različitih cijena goriva i oni koji imaju lošije lokacije spuštaju cijenu goriva. Međutim, jedini razlog povećanja cijena goriva je porast nabavne cijene”, ističe Bošković.

    Svi ostali jedva čekaju da poskupi gorivo da bi imali opravdanje za poskupljenje svojih proizvoda. Međutim, kada gorivo pojeftini u prodavnicama se ne snižavaju cijene, pogotovo hrane.

    “Zašto se krivica prebacuje na nas kada dođe do poskupljenja. Cijelu državu BiH gorivom snabdijeva pet dobavljača, a država ima zaliha koliko je dnevna potrošnja goriva u Federaciji BiH za jedan dan. Sirova i prerađena nafta na svjetskim berzama se prodaju kao dva različita proizvoda. Jedan koji prodaje naftu može sniziti cijenu, a onaj drugi koji je prerađuje da digne cijenu. Ako je cijena nafte snižena, ona će tek doći nakon dva tri mjeseca u rafinerijski ciklus. Mnogi misle ako nafta pojeftini na berzi u New Yorku ili Londonu da će odmah biti jeftnija i na našem tržištu. Srbija koja je učestvovala na tržištu nafte u BiH sa maksimalno 35 posto ovo ljeto je davala minimalne količine nafte za BiH. Hrvatska u vrijeme turističke sezone snabdije prvo svoje tržište i ono što ostane ide za BiH. Mi smo se mučili da osiguramo normalno snabdijevanje države naftnim derivatima. Vjerujte da radimo u bescijenje da bismo bar osigurali minimalnu maržu”, kaže Bošković.

    Sve su države u okruženju, dodaje Bošković, uradile nešto da svojim građanima i ekonomiji omoguće što lakše poslovanje.

    “Naša država nije učinila ništa, jer kada se poveća cijena bilo čega, povećava se i prihod od PDV-a. Je li iko od naših parlamentaraca postavio pitanje da li država može intervenirati. Čak ne žele da nam ukinu ni akcize na gorivo. Uz to se plaća i 25 feninga na gorivo za izgradnju autocesta. Još uz to neki ministri razmatraju ograničenje cijena goriva. Tada bi većina snabdjevača gorivom propala i izazvali bi energetsku krizu”, tvrdi Bošković.

    Admir Arnautović, predsjednik Kluba potrošača srednje Bosne Travnik, kaže da problem sa neopravdanim dizanjem cijena traje već decenijama i u državi se niko ne trudi da se u ovu oblast uvede red.

    “Sve nam je skuplje od hljeba do šišanja kod frizera i svi se pozivaju na rast cijena goriva. Cijena goriva padne i niko ne vraća cijene i čekaju novu cijenu goriva i ponovu dižu cijene svojih proizvoda i usluga. U cijeloj BiH ima desetak udruženja potrošača, ali mi smo po zakonu definisani samo kao savjetodavni organi. Mi nemamo ovlasti da pokrećemo neke akcije protiv divljanja cijena jer služimo samo kao servis potrošačima koji mogu da nam se obrate ako imaju neki problem. Građanima ostaje jedino da bojkotuju određene proizvode ili na drugi način pojačaju svoje protvljenje zbog visokih cijena, a u tome mogu puno pomoći i mediji”, predlaže Arnautović.

    Opravdana ili neopravdana poskupljenja opet će se prelomiti preko leđa građana, poručuju ekonomski stručnjaci. Sve nas očekuje neizvjesna jesen. Više se i ne najavljuju poskupljenja u prodavnicama samo se podignu cijene, pa ko može neka kupi, a takvih je sve manje u BiH.

    Zenica
    clear sky
    -2.8 ° C
    -2.8 °
    -2.8 °
    78 %
    2kmh
    4 %
    ned
    6 °
    pon
    9 °
    uto
    11 °
    sri
    9 °
    čet
    12 °