Prevara, obmana i prikrivanje istine jesu loše osobine i neprihvatljivi postupci u međuljudskim odnosima općenito, posebno prilikom kupoprodaje. Podcrtano je to odgovoru iz Islamske zajednice u BiH na upit “da li je dozvoljeno prodavati falš brendiranu robu”.
Kako navode iz Islamske zajednice, takve osobine su u opreci s iskrenošću koja zahtijeva lijep savjet, ispravnost, vjerodostojnost i pravednost u komuniciranju i poslovanju s drugima.
Dodaju da u tom poslu najčešće dolazi do zakidanja tuđeg prava.
– Spomenuta svojstva su znak da je osoba koja ih posjeduje skinula sa sebe odjeću bogobojaznosti i dovela u pitanje svoju pripadnost islamu. Prema tome, nije dozvoljeno trgovati sa falš brendiranom robom kao da je brendirana. Takva trgovina u sebi sadrži obmanu, prevaru, prikrivanje bitnih podataka o robi, bespravno uzimanje tuđe imovine i sudjelovanje u grijehu i nepravdi – a sve navedeno je muslimanu zabranjeno činiti. Dopušteno bi bilo falš brendiranu robu prodavati kao običnu nemarkiranu robu, uz jasno navođenje kvalitete robe. Samo poštena trgovina je islamom dopuštena i donosi sreću i prosperitet – naveo je muftija prof. dr. Enes Ljevaković, fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice.
Može se kupiti na sniženju pa prodavati skuplje
U rubrici Pitanja i odgovori njega je neko od trgovaca pitao da li može kupovati robu na sniženju u inostranstvu, a da je prodaje po redovnoj cijeni u Bosni i Hercegovini te postoje li ograničenje po pitanju zarade, odnosno marže?
– Nema smetnje da kupujete robu na sniženju i da je prodajte po većoj cijeni koju vi odredite, ukoliko pri tome nema neki vid varanja, kao što je da se prikrije blizina roka isticanja valjanosti proizvoda prepakivanjem u drugu ambalažu i tome slično. Visina marže nije precizirana jer se cijene u osnovi slobodno formiraju i to je stvar tržišta i trenutnih uslova ili pravila koja regulišu tu oblast. U posebnim uslovima, ukoliko postoji potreba, država može da interveniše i odredi visinu marže – odgovorio je prof. dr. Enes Ljevaković.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.