Istraživači su nedavno otkrili da su glavni prediktori školskog uspjeha djeteta zapravo geni, obrazovanje te imovinski status njihovih roditelja.
Istraživači su analizirali podatke 5.000 djece rođene u Velikoj Britaniji između 1994. i 1996. godine, uključujući rezultate ispitivanja u ključnim fazama njihovog obrazovanja te bogatstvo roditelja i njihova znanja.
Iako rezultati ukazuju na to da geni znatno utječu na akademski uspjeh, pokazuju da je važnije imati bogate, visokoobrazovane roditelje, piše Health24.
I dok je 47 posto djece s velikom genetskom sklonošću za obrazovanje ostvarilo značajan uspjeh u osnovnoj i srednjoj školi uprkos činjenici da im roditelji nisu fakultetski obrazovani, ta stopa je bila čak 62 posto među onima s niskom genetskom sklonošću, ali s nešto bogatijim roditeljima.
Djeca s velikom genetskom sklonošću i bogatim, dobro obrazovanim roditeljima su u procentu od 77 posto upisala fakultet. Stopa je bila 21 posto među djecom koja su imala i slabu genetsku sklonost i dolazila su iz siromašnijih porodica.
Otkrića koja su nedavno objavljena u časopisu Developmental Science mogla bi pomoći u identificiranju djece koja su u najvećoj opasnosti od loših ishoda u obrazovanju, tvrde autori studije.
“Genetika i socioekonomski status vrlo su važni faktori, a njihov utjecaj posebno je bitan za djecu u školama. Međutim, naša studija također naglašava potencijalni zaštitni učinak ‘privilegirane’ pozadine djece, tj. naši nalazi sugeriraju da djeca nemaju jednake mogućnosti u obrazovanju zbog svoje različite genetike i porodičnog porijekla”, izjavila je vodeća autorica Sophie von Stumm.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.