18.8 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Brza cesta Lašva – Nević Polje: Prvi kilometri već su vidljivi kroz Lašvansku dolinu

    Brza cesta Lašva – Nević Polje: Prvi kilometri već su vidljivi kroz Lašvansku dolinu

    Putna infrastruktura u našoj zemlji jedan je od većih problema. Nadležne institucije tvrde – radi se, a trenutno je u fokusu izgradanja brzih cesta i autocesta na prostoru cijele Federacije, kako bi se omogućilo privlačenje domaćih i stranih investicija, ali i ravnomjeran razvoj svih kantona. Naša ekipa posjetila je gradilište buduće trase brze ceste Lašva – Nević Polje. Prvi kilometri već su vidljivi kroz Lašvansku dolinu.

    Dugogodišnja priča o izgradnji trase brze ceste od Lašve do Nević Polja postala je stvarnost. Na terenu svakodnevno vrijedni građevinari i teške mašine – radi se, gradi se. Trenutno se gradi prva faza – Lot 5 u dužini 4,8 kilometara, tačnije petlja od izlaza iz Poslovne zone Vitez do Nević Polja.

    - Izbori 2024 -

    “Radovi su na vrhuncu, radimo doslovno svaki dio ugovora, od odvodnje, završetka asfalta, završetka stabilizacije, završetka objekata u naselju Gladnik”, ističe Tomislav Ivanković, voditelj projekta izvođača radova Hering Široki Brijeg.

    Vrijednost ugovorenih radova iznosi oko 75 miliona maraka, a finansirani su namjenskim sredstvima iz federalnog budžeta. Prvi kilometri mogli bi biti završeni krajem ove godine.

    “U ovom trenutku ne vidimo potrebu za promjenom tog datuma, do sada smo u prilično visokom niovu završetka”, objašnjava Ajis Berković, glavni nadzorni inženjer za trasu brze ceste Lašva – Nević Polje.

    Zahtjevan teren građevinare je primorao na izgradnju objekata – 4 mosta i jedan vijadukt. Na nekim potezima duž ove dionice radovima je prethodila regulacija rijeke Lašve i premještanje iz starog u novo korito.

    “Sa hidrauličim proračunom u bazi 14 metara širine, sa 6 do 8 metara visine i osnov je za sigurnost svih žitelja uz rijeku Lašvu”, dodaje Berković

    Ivanković još kaže kako je ova trasa organizacijski složena.

    “Imali smo puno presjecanja starog korita sa trasom i novog korita.”

    Zbog značajne dužine od 25 km i složenosti građenja te velikih finansijskih potreba, projekat brze ceste Lašva – Nević Polje podijeljen je u pet LOT-ova. Iz Autocesta Federacije navode da su prioritetno poduzeli aktivnosti za igradnju LOT-a 4 kroz Poslovnu zonu Vitez.

    “U proteklom periodu sva dokumentacija je preuzeta od JP Ceste FBiH, te su obavljeni razgovori sa privrednicima i Općinom Vitez, pokrenute aktivnosti na dopuni dokumentacije, te započinjanju eksproprijacije, što predstavlja preduslov za sam početak izgradnje.”

    Trasa buduće brze ceste Lašva – Travnik – Jajce dio je proširene evropske mreže brzih cesta koja bi Srednju Bosnu trebala povezivati preko Banja Luke do Okučana u Hrvatskoj. Za još oko 11 kilometara poddionice Nević Polje – Turbe u završnoj fazi je izrada glavnog projekta i pripreme za početak eksproprijacije. Osim toga, u planu je da izgradnja i brze ceste od Bihaća preko Cazina do Velike Kladuše, te dionice Bihać – Ključ, Prača – Goražde, Mostar – Široki Brijeg – do granice sa Hrvatskom.

    “Moramo pronaći finansijska sredstva, ali nam je želja da brzom cestom spojimo Lašvu sa Unsko-sanskim kantonom, odnosno granicom, a i kroz Hercegovinu da napravimo još jedan krak. Ne treba zaboravljati što smo dužni Tuzlanskom kantonu da radimo – to još vagamo hoće li biti brza cesta Doboj – Tuzla – Zvornik ili će biti možda čak i autocesta”, izjavio je premijer FBiH Nermin Nikšić (SDP).

    Na gradnju autocesta i brzih cesta građani BiH su dugo čekali, a do potpune izgradnje čekat će još nekoliko godina. No, važno je da se ozbiljnije krenulo u gradnju, naročito zbog privrede i ekonomskog razvoja jer ukoliko ne bude povezanosti modernim i brzim putema sa Evropskom unijom, mogli bismo propustiti brojne prilike.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Putna infrastruktura u našoj zemlji jedan je od većih problema. Nadležne institucije tvrde – radi se, a trenutno je u fokusu izgradanja brzih cesta i autocesta na prostoru cijele Federacije, kako bi se omogućilo privlačenje domaćih i stranih investicija, ali i ravnomjeran razvoj svih kantona. Naša ekipa posjetila je gradilište buduće trase brze ceste Lašva – Nević Polje. Prvi kilometri već su vidljivi kroz Lašvansku dolinu.

    Dugogodišnja priča o izgradnji trase brze ceste od Lašve do Nević Polja postala je stvarnost. Na terenu svakodnevno vrijedni građevinari i teške mašine – radi se, gradi se. Trenutno se gradi prva faza – Lot 5 u dužini 4,8 kilometara, tačnije petlja od izlaza iz Poslovne zone Vitez do Nević Polja.

    - Izbori 2024 -

    “Radovi su na vrhuncu, radimo doslovno svaki dio ugovora, od odvodnje, završetka asfalta, završetka stabilizacije, završetka objekata u naselju Gladnik”, ističe Tomislav Ivanković, voditelj projekta izvođača radova Hering Široki Brijeg.

    Vrijednost ugovorenih radova iznosi oko 75 miliona maraka, a finansirani su namjenskim sredstvima iz federalnog budžeta. Prvi kilometri mogli bi biti završeni krajem ove godine.

    “U ovom trenutku ne vidimo potrebu za promjenom tog datuma, do sada smo u prilično visokom niovu završetka”, objašnjava Ajis Berković, glavni nadzorni inženjer za trasu brze ceste Lašva – Nević Polje.

    Zahtjevan teren građevinare je primorao na izgradnju objekata – 4 mosta i jedan vijadukt. Na nekim potezima duž ove dionice radovima je prethodila regulacija rijeke Lašve i premještanje iz starog u novo korito.

    “Sa hidrauličim proračunom u bazi 14 metara širine, sa 6 do 8 metara visine i osnov je za sigurnost svih žitelja uz rijeku Lašvu”, dodaje Berković

    Ivanković još kaže kako je ova trasa organizacijski složena.

    “Imali smo puno presjecanja starog korita sa trasom i novog korita.”

    Zbog značajne dužine od 25 km i složenosti građenja te velikih finansijskih potreba, projekat brze ceste Lašva – Nević Polje podijeljen je u pet LOT-ova. Iz Autocesta Federacije navode da su prioritetno poduzeli aktivnosti za igradnju LOT-a 4 kroz Poslovnu zonu Vitez.

    “U proteklom periodu sva dokumentacija je preuzeta od JP Ceste FBiH, te su obavljeni razgovori sa privrednicima i Općinom Vitez, pokrenute aktivnosti na dopuni dokumentacije, te započinjanju eksproprijacije, što predstavlja preduslov za sam početak izgradnje.”

    Trasa buduće brze ceste Lašva – Travnik – Jajce dio je proširene evropske mreže brzih cesta koja bi Srednju Bosnu trebala povezivati preko Banja Luke do Okučana u Hrvatskoj. Za još oko 11 kilometara poddionice Nević Polje – Turbe u završnoj fazi je izrada glavnog projekta i pripreme za početak eksproprijacije. Osim toga, u planu je da izgradnja i brze ceste od Bihaća preko Cazina do Velike Kladuše, te dionice Bihać – Ključ, Prača – Goražde, Mostar – Široki Brijeg – do granice sa Hrvatskom.

    “Moramo pronaći finansijska sredstva, ali nam je želja da brzom cestom spojimo Lašvu sa Unsko-sanskim kantonom, odnosno granicom, a i kroz Hercegovinu da napravimo još jedan krak. Ne treba zaboravljati što smo dužni Tuzlanskom kantonu da radimo – to još vagamo hoće li biti brza cesta Doboj – Tuzla – Zvornik ili će biti možda čak i autocesta”, izjavio je premijer FBiH Nermin Nikšić (SDP).

    Na gradnju autocesta i brzih cesta građani BiH su dugo čekali, a do potpune izgradnje čekat će još nekoliko godina. No, važno je da se ozbiljnije krenulo u gradnju, naročito zbog privrede i ekonomskog razvoja jer ukoliko ne bude povezanosti modernim i brzim putema sa Evropskom unijom, mogli bismo propustiti brojne prilike.

    Zenica
    light rain
    18.8 ° C
    18.8 °
    18.8 °
    96 %
    1.6kmh
    100 %
    pon
    19 °
    uto
    19 °
    sri
    24 °
    čet
    26 °
    pet
    16 °