U nadi da uštede novac, potrošači najčešće kupuju proizvode na akcijama ili sa oznakama gratis.
Da li je gratis zaista besplatan i kada je poželjan, a kada ne?
Kupovinom proizoda s oznakom gratis potrošači mogu zanemariti stvarnu vrijednost proizvoda.
“Takve vrste radnji, manipulativne radnje i oglašavanje, potrošače mogu da dovedu u zabludu da se radi o određenim svojstvima proizvoda koji zapravo nisu onih karakteristika koje oni žele… Potrošači treba da obrate pažnju da svaki trgovac treba da oglasi pravu cijenu”, kazala jee za BHRT Snežana Rosuljaš iz Udruženja za zaštitu potrošača RS-a.
Šta je manipulativno oglašavanje i šta je njeogov cilj?
“Manipulativno oglašavanje je ono koje ima za cilj da potrošača dovede u zabludu uz davanje određenih obećanja koja neće biti ispunjena pri kupovini”, ističe Denis Berberović s Ekonomskog fakulteta univerziteta u Sarajevu.
Bonus i gratis su uobičajene tehnike koje trgovci primjenjuju u svom poslovanju.
Šta ako se takve tehnike zloupotrijebe za stvaranje veće zarade? Da li u tim situacijama potrošači dobivaju određenu količinu proizvoda gratis ili je i taj gratis naplaćen?
“Istina jest da postoje loše poslovne prakse koje zloupotrebljavaju tu tehniku, da se obećavaju određeni bonusi ili gratisi… To su svojevrsne nagrade kupcima”, ističe Berberović.
Proizvodi s bonusom i gratisom trebaju biti povoljniji u odnosu na ostale. Kazne su propisane zakonima, a one iznose od tri do 15 hiljada maraka.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.