Agencija za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine poduzela je hitne i konkretne mjere kako bi ublažila indirektne efekte i olakšala ekonomski oporavak ljudi s poplavljenih područja od nastalih šteta.
“Propisane mjere uključuju odgodu u otplati kreditnih obaveza (moratorij), uvođenje ‘grace’ perioda za otplatu glavnice, kao i druge olakšice koje bi trebale pomoći klijentima čija je imovina oštećena ili uništena u poplavama”, navodi se u saopćenju Agencije.
Slične mjere Agencija je donijela i tokom pandemije koronavirusa, ali je u konačnici odluka o primjeni mjera bila na komercijanim bankama. Koliko zaista efekta mogu imati ove mjere, hoće li ugroženo stanovništvo imati zaista praktične koristi, je li ovo tek preporuka ili obaveza za banke…
“Mi ćemo u svakom slučaju kontrolisati primjenu ovih mjera u komercijalnim bankama. Naš stav je da je i u interesu banaka da izađu ususret klijentima koji su direktno ili indirektno ugroženi nastalim događajem te ne mogu otplaćivati kredit. U suprotnom, banke bi morale mijenjati odredbe ugovora, raditi novu kategoriziciju…, a sve oduzima vrijeme, donosi nepotreban dodatni trošak…”, kazali su za Faktor u Agenciji.
Šta da rade građani koji ispunjavaju uvjete, odnosno iz objektivnih razloga nisu u stanju trenutno otplaćivati kredit, a banka ne želi izaći ususret?
“Svi oni koji ispunjavaju uvjete za moratorij i druge olakšice, a banke im ne žele odgoditi plaćanje rata, neka se jave Agenciji. Mi ćemo poduzeti sve kako bi klijenti mogli ostvariti svoja prava”, istakli su.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.