-5.3 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Sarvan: Sve se čini da se Zenicatrans ugasi

    Sarvan: Sve se čini da se Zenicatrans ugasi

    Javno komunalno preduzeće “Zenicatrans” početkom augusta objavilo je konkurs za prijem 40 vozača za rad na određeno vrijeme u trajanju od jedne godine, uz osnovnu plaću od 464 KM, međutim konkurs će biti ponovljen jer se skoro niko nije javio za ovo radno mjesto.

    - Reklama -

    Prema riječima Huse Sarvana, predsjednika Sindikata radnika Zenicatransa, nije ni čudo što se pod takvim uslovima nije prijavio dovoljan broj radnika. 

    “To je startna plaća. Iznos koji je naveden se uvećava po osnovu rada u otežanim uslovima, prekovremenog rada, noćnog rada, rada na dane vikenda i praznika i drugim osnovama. Tada plaće vozaču, zavisno i od linije, iznose od 500 do nekih 850 maraka. Naravano da se za taj iznos ne isplati raditi. Realna plaća vozaču ne bi trebala biti makar ispod prosječne u Federaciji BiH za normalno radno vrijeme”, kazao je Sarvan. 

    - Reklama -

    Kada se sve sagleda vozači ne da su podcijenjeni, već su stavljeni u rang robova. 

    “Sve se radi na tome da se firma ugasi i radnici otjeraju. Do sada je ‘otjerano’ najmanje 30 vozača. Nisu otišli samo u Njemačku, već i u druge prevozničke firme u državi. Privatnici se otimaju za dobrog vozača, a i sami ljudi idu tamo gdje mogu više zaraditi kako bi svojoj porodici pružili neki normalan život. Što se nas tiče, obavljamo i po nekoliko poslova: vozimo, naplaćujemo karte, peremo i čistimo vozilo, točimo gorivo i sve ono što u normalnim zemljama rade ljudi koji su zaposleni samo za te pozicije”, naglasio je Sarvan. 

    Ponovljeni konkurs

    Dodao je kako trenutno u firmi ima oko 55 vozača, ali da je neophodno zaposliti bar još 40 da bi sve funkcionisalo onako kako treba. Na pitanje da li će u ponovljenom kokursu koji je najavljen biti većeg odziva, Sarvan je kazao kako sumnja. 

    “Zbog male plaće, te trenutne situacije i pritiska na preduzeće teško da će biti išta bolje. Cijela Zenica zna šta se sprema Zenicatransu. Ima mnogo informacija o tome ko bi firmu mogao kupiti, ali navođenje bilo kojeg imena trenutno bi bilo nagađanje”, istakao je.

    Kako je potvrdio Darmin Terzić, direktor Zenicatansa, ponovljeni konkurs će biti raspisan nakon što se testiraju kandidati koji su se prijavili za posao, s tim da će se tražiti 20 umjesto ranijih 40 radnika.  

    “Ljudi ne čitaju konkurs do kraja, pa onda komentarišu kako uprava treba da radi za 464 KM. Pogledali su prvu cifru koja je u konkursu navedena, a ona se dalje množi sa koeficijentom radnog mjesta, a potom sa brojem odrađenih sati, prekovremenim ili noćim radom, radom za vikend ili državni praznik, a zavisi i od linije koja se vozi. Tu smo mi grešku napravili što nismo odmah u startu izračunali i pomnožili sa koeficijentom”, kazao je Terzić.

    Male plaće

    Dodao je kako je najniža plaća koju imaju njihovi vozači, ukoliko nisu imali dovoljan fond sati, oko 600 maraka i na to ide još topli obrok.

    “To je baš u krajnjem slučaju i rijetko se desi da neko toliko novca primi. Nije isto ako imate pet polazaka na kratkoj lokaciji ili nemate punih osam sati, kao za nekog ko odradi puno radno vrijeme. Imate ljude koji pređu 1.000 maraka plus topli obrok koji je oko 200 KM”, kazao je Terzić, dodavši kako i on smatra da su to male plaće.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Javno komunalno preduzeće “Zenicatrans” početkom augusta objavilo je konkurs za prijem 40 vozača za rad na određeno vrijeme u trajanju od jedne godine, uz osnovnu plaću od 464 KM, međutim konkurs će biti ponovljen jer se skoro niko nije javio za ovo radno mjesto.

    - Reklama -

    Prema riječima Huse Sarvana, predsjednika Sindikata radnika Zenicatransa, nije ni čudo što se pod takvim uslovima nije prijavio dovoljan broj radnika. 

    “To je startna plaća. Iznos koji je naveden se uvećava po osnovu rada u otežanim uslovima, prekovremenog rada, noćnog rada, rada na dane vikenda i praznika i drugim osnovama. Tada plaće vozaču, zavisno i od linije, iznose od 500 do nekih 850 maraka. Naravano da se za taj iznos ne isplati raditi. Realna plaća vozaču ne bi trebala biti makar ispod prosječne u Federaciji BiH za normalno radno vrijeme”, kazao je Sarvan. 

    - Reklama -

    Kada se sve sagleda vozači ne da su podcijenjeni, već su stavljeni u rang robova. 

    “Sve se radi na tome da se firma ugasi i radnici otjeraju. Do sada je ‘otjerano’ najmanje 30 vozača. Nisu otišli samo u Njemačku, već i u druge prevozničke firme u državi. Privatnici se otimaju za dobrog vozača, a i sami ljudi idu tamo gdje mogu više zaraditi kako bi svojoj porodici pružili neki normalan život. Što se nas tiče, obavljamo i po nekoliko poslova: vozimo, naplaćujemo karte, peremo i čistimo vozilo, točimo gorivo i sve ono što u normalnim zemljama rade ljudi koji su zaposleni samo za te pozicije”, naglasio je Sarvan. 

    Ponovljeni konkurs

    Dodao je kako trenutno u firmi ima oko 55 vozača, ali da je neophodno zaposliti bar još 40 da bi sve funkcionisalo onako kako treba. Na pitanje da li će u ponovljenom kokursu koji je najavljen biti većeg odziva, Sarvan je kazao kako sumnja. 

    “Zbog male plaće, te trenutne situacije i pritiska na preduzeće teško da će biti išta bolje. Cijela Zenica zna šta se sprema Zenicatransu. Ima mnogo informacija o tome ko bi firmu mogao kupiti, ali navođenje bilo kojeg imena trenutno bi bilo nagađanje”, istakao je.

    Kako je potvrdio Darmin Terzić, direktor Zenicatansa, ponovljeni konkurs će biti raspisan nakon što se testiraju kandidati koji su se prijavili za posao, s tim da će se tražiti 20 umjesto ranijih 40 radnika.  

    “Ljudi ne čitaju konkurs do kraja, pa onda komentarišu kako uprava treba da radi za 464 KM. Pogledali su prvu cifru koja je u konkursu navedena, a ona se dalje množi sa koeficijentom radnog mjesta, a potom sa brojem odrađenih sati, prekovremenim ili noćim radom, radom za vikend ili državni praznik, a zavisi i od linije koja se vozi. Tu smo mi grešku napravili što nismo odmah u startu izračunali i pomnožili sa koeficijentom”, kazao je Terzić.

    Male plaće

    Dodao je kako je najniža plaća koju imaju njihovi vozači, ukoliko nisu imali dovoljan fond sati, oko 600 maraka i na to ide još topli obrok.

    “To je baš u krajnjem slučaju i rijetko se desi da neko toliko novca primi. Nije isto ako imate pet polazaka na kratkoj lokaciji ili nemate punih osam sati, kao za nekog ko odradi puno radno vrijeme. Imate ljude koji pređu 1.000 maraka plus topli obrok koji je oko 200 KM”, kazao je Terzić, dodavši kako i on smatra da su to male plaće.

    Zenica
    broken clouds
    -5.3 ° C
    -5.3 °
    -5.3 °
    94 %
    1.7kmh
    69 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    5 °