Predstavnici autoškola Bosne i Hercegovine ogorčeni su zbog novog zahtjeva koji se našao na stolu Ministarstva prometa i komunikacija BiH, a tiče se zabrane korištenja parking senzora kao tehničkog pomagala prilikom obuke kandidata za vozače.
Naime, Zavod za obrazovanje odraslih iz Republike Srpske, koji provodi ispite kandidata za polaganje vozačkih ispita u RS-u, tražio je od državnog resornog ministarstva tumačenje propisa vezanih za korištenje parking senzora kod izvođenja radnji parkiranja prilikom polaganja vozačkog ispita.
Iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH izjavili su za Klix.ba da je Pravilnikom o načinu i uslovima organiziranja ispita za vozača motornih vozila propisano da ispitivač tokom ispita iz upravljanja vozilom utvrđuje da li je kandidat stekao potrebna znanja i vještine za sigurno i samostalno upravljanje vozilom. Dalje navode kako je propisano šta se podrazumijeva pod uređajima i opremom vozila u saobraćaju na putevima, ne propisujući pri tome senzore za parkiranje.
“U cilju utvrđivanja da li je kandidat stekao potrebna znanja i vještine, smatramo da ispit iz upravljanja motornim vozilom treba provoditi na način da kandidat samostalno bez upotrebe tehničkih pomagala, senzora za parkiranje, izvodi tražene radnje”, odgovorili su iz resornog ministarstva na zahtjev Zavoda iz RS-a.
Međutim, kako je zha Klix kazao predsjednik Upravnog odbora Asocijacije autoškola BiH Zdravko Ivić, apsurdno je da se od autoškola traži ukidanje vozila s parking senzorima, a u isto vrijeme svi moraju korisiti novija vozila u kojima su već fabrički ugrađeni parking senzori.
“Oni spominju nekakva tehnička pomagala, a sve što je u korist sigurnosti u saobraćaju je dobrodošlo, što se navodi u članu 1 Pravilnika o načinu i uslovima organizovanja ispita za vozače. Oni će nas vratiti najmanje u 19. stoljeće, a ograničeni smo sa starošću vozila. U Njemačkoj nemate autoškole da drži vozilo više od godinu, dvije dana. Oni nas vraćaju da danas kupujemo vozila bez parking senzora. Pa koje danas vozilo nema senzore? Nama se iz Evrope i svijeta smiju na kakvim vozilima podučavamo kandidate”, ističe Ivić.
On podsjeća kako autoškole pri tome još čekaju zvanično usvajanje izmijenjenog i dopunjenog Pravilnika o osposobljavanju motornih vozila koji bi trebao zaustaviti rad “divljih” autoškola.
“Škole su uništene potpuno, idu ludi popusti i prodaja svega. Pada nam sigurnost na ulicama”, dodao je Ivić.
Novi Pravilnik koji je upućen prema Vijeću ministara BiH utvrdio je minimalnu vrijednost cijene časa osposobljavanja kandidata za vozače. Time će doći do poskupljenja polaganja vozačkih ispita i do 400 KM.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.