-6.5 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Trikovi kojima nas ugostitelji tjeraju da trošimo više

    Trikovi kojima nas ugostitelji tjeraju da trošimo više

    Boja slova, redoslijed riječi, opisi jela i broj stranica menija utječu na to što ćemo i koliko naručiti u restoranu te koliko ćemo novca potrošiti, tvrde psiholozi, a vješti ugostitelji znaju kako iskoristiti ta zrnca mudrosti u svoju korist.

    - Reklama -

    Jelovnik

    Uz mudro osmišljen jelovnik gosti naručuju i troše više nego što su namjeravali na ulasku u restoran, tvrde psiholozi. Meni je poput lične karte restorana, a uz trikove koji utječu na podsvijest brže će proraditi zazubice. Pritom se ne radi o hipnozi niti podvalama nego o malim grafičarskim trikovima i kreativnom pristupu.

    Obojeni poticaj

    Važnost boja dobro poznaju stručnjaci za uređenje interijera, ali i grafički dizajneri jelovnika. Zelena poručuje: ovo je svježe i organski uzgojeno, a narančasta potiče apetit. Žuta je razigrana i vrckava, a na tamnoj podlozi odlično se vidi čak i kad je osvjetljenje slabije pa se često koristi za jela koja se jedu navečer. Crvena potiče na akciju, poručujući podsvijesti da se samo jednom živi pa zašto ne bismo potrošili više.

    - Reklama -

    Zlatni trokut

    Kad uzmemo jelovnik u ruke, pogled najprije pada u sredinu, zatim putuje na gornji desni ugao pa skreće lijevo. Poznavatelji taj fenomen nazivaju zlatnim trokutom, a vješti ga ugostitelji koriste tako da na te dijelove menija stavljaju najskuplja jela.

    Jela na vrhu

    Istraživanja su pokazala da gosti najčešće naručuju prva dva jela ili posljednje sa stranice, odjeljka, kolone… Stoga se savjetuje voditeljima restorana da upravo ondje stave ona jela za koje misle da su nepravedno zapostavljena ili žele povećati njihovu prodaju.

    Hrana za maštu

    Imena jela koja pršte superlativima, poput najbolji hamburger na svijetu najčešće ostaju neprimijećena ili izazivaju podsmijehe, ali jednostavni dodatni opisi koji škakljaju maštu mogu biti pun pogodak. Tako primjerice carpaccio s odležanim octom, ružičasti ceviche, jako ozbiljna ljetna salata ili tuna žutih peraja potiču na razmišljanje o jelu, a to je samo korak do naručivanja.

    Igra emocija

    Nazivi jela poput supica bake Mare igraju na emociju jer zamišljamo vrijednu baku kako navlači pregaču i sjecka povrće iz vrta da bi razveselila unuke. To što baka Mara kuha supu tako da uspe sadržaj iz instant vrećice u vruću vodu, nikome ne pada na pamet. Čest je slučaj da ono što poznamo volimo, a nepoznatog se bojimo. Stoga su pun pogodak jela koja osim imena na kojem se lomi jezik, poput bouillabaissea imaju i opis kojim se možemo poslužiti ako ne znamo izgovoriti, poput francuska supa.

    Strah od blamaže

    Puno je više onih koji ne naručuju vino jer ih je strah da će pogriješiti, nego istinskih poznavatelja. Ugostiteljima je to sve jasnije pa se često u karti pića mogu pronaći opisi vina poput primjerice lagana i lepršava bijela ili suha i slojevita crna jer daju naznaku o čemu se radi.

    Brojke i slova

    Ugostitelji znaju da je otvaranje novčanika često najgori dio posjeta restoranu. Iako treba istaknuti cijene jer nitko ne voli kad ne zna na čemu je, nigdje ne piše da uz broj treba stajati i valuta. Neki ugostitelji se služe vrlo uspješnom taktikom da cijene umjesto brojevima napišu slovima.

    Funkcionalna bjelina

    Na stranicama s puno slova oko traži prazninu da se odmori i smjesti se upravo tamo gdje su mudri dizajneri menija stavili najisplativija ili najskuplja jela. Jela od jaja, tjestenine i deserti koji mogu duže stajati ugostiteljima se najčešće i najviše isplate.

    Baršun i zlato

    Pristupačniji restorani u kojima se razmišlja o izgledu menija često imaju retro dizajn koji podjeća na djetinjstvo ili vrijednost koja raste proporcionalno godinama koje prolaze jer sugeriraju dobar omjer cijene i kvalitete. Profinjeni restorani često idu na deblji papir, baršunaste korice ili zlatna slova kako bi se pojačao dojam elegancije i ekskluzivnosti.

    Količina je bitna

    Neki restorani se žele pohvaliti brojem jela koje njihov kuhar zna pripremiti, ali ako gosta zaboli ruka od listanja stranica jelovnika, lakše će i posumnjati da nisu sva jela svježe pripremljena. Manje, a kvalitetno uvijek je bolja opcija. Dnevni meni na jednoj strani provjerena je formula koja pali jer ne stvara stres kod ljudi koji se teško odlučuju što će jesti, piše Pun kufer.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Boja slova, redoslijed riječi, opisi jela i broj stranica menija utječu na to što ćemo i koliko naručiti u restoranu te koliko ćemo novca potrošiti, tvrde psiholozi, a vješti ugostitelji znaju kako iskoristiti ta zrnca mudrosti u svoju korist.

    - Reklama -

    Jelovnik

    Uz mudro osmišljen jelovnik gosti naručuju i troše više nego što su namjeravali na ulasku u restoran, tvrde psiholozi. Meni je poput lične karte restorana, a uz trikove koji utječu na podsvijest brže će proraditi zazubice. Pritom se ne radi o hipnozi niti podvalama nego o malim grafičarskim trikovima i kreativnom pristupu.

    Obojeni poticaj

    Važnost boja dobro poznaju stručnjaci za uređenje interijera, ali i grafički dizajneri jelovnika. Zelena poručuje: ovo je svježe i organski uzgojeno, a narančasta potiče apetit. Žuta je razigrana i vrckava, a na tamnoj podlozi odlično se vidi čak i kad je osvjetljenje slabije pa se često koristi za jela koja se jedu navečer. Crvena potiče na akciju, poručujući podsvijesti da se samo jednom živi pa zašto ne bismo potrošili više.

    - Reklama -

    Zlatni trokut

    Kad uzmemo jelovnik u ruke, pogled najprije pada u sredinu, zatim putuje na gornji desni ugao pa skreće lijevo. Poznavatelji taj fenomen nazivaju zlatnim trokutom, a vješti ga ugostitelji koriste tako da na te dijelove menija stavljaju najskuplja jela.

    Jela na vrhu

    Istraživanja su pokazala da gosti najčešće naručuju prva dva jela ili posljednje sa stranice, odjeljka, kolone… Stoga se savjetuje voditeljima restorana da upravo ondje stave ona jela za koje misle da su nepravedno zapostavljena ili žele povećati njihovu prodaju.

    Hrana za maštu

    Imena jela koja pršte superlativima, poput najbolji hamburger na svijetu najčešće ostaju neprimijećena ili izazivaju podsmijehe, ali jednostavni dodatni opisi koji škakljaju maštu mogu biti pun pogodak. Tako primjerice carpaccio s odležanim octom, ružičasti ceviche, jako ozbiljna ljetna salata ili tuna žutih peraja potiču na razmišljanje o jelu, a to je samo korak do naručivanja.

    Igra emocija

    Nazivi jela poput supica bake Mare igraju na emociju jer zamišljamo vrijednu baku kako navlači pregaču i sjecka povrće iz vrta da bi razveselila unuke. To što baka Mara kuha supu tako da uspe sadržaj iz instant vrećice u vruću vodu, nikome ne pada na pamet. Čest je slučaj da ono što poznamo volimo, a nepoznatog se bojimo. Stoga su pun pogodak jela koja osim imena na kojem se lomi jezik, poput bouillabaissea imaju i opis kojim se možemo poslužiti ako ne znamo izgovoriti, poput francuska supa.

    Strah od blamaže

    Puno je više onih koji ne naručuju vino jer ih je strah da će pogriješiti, nego istinskih poznavatelja. Ugostiteljima je to sve jasnije pa se često u karti pića mogu pronaći opisi vina poput primjerice lagana i lepršava bijela ili suha i slojevita crna jer daju naznaku o čemu se radi.

    Brojke i slova

    Ugostitelji znaju da je otvaranje novčanika često najgori dio posjeta restoranu. Iako treba istaknuti cijene jer nitko ne voli kad ne zna na čemu je, nigdje ne piše da uz broj treba stajati i valuta. Neki ugostitelji se služe vrlo uspješnom taktikom da cijene umjesto brojevima napišu slovima.

    Funkcionalna bjelina

    Na stranicama s puno slova oko traži prazninu da se odmori i smjesti se upravo tamo gdje su mudri dizajneri menija stavili najisplativija ili najskuplja jela. Jela od jaja, tjestenine i deserti koji mogu duže stajati ugostiteljima se najčešće i najviše isplate.

    Baršun i zlato

    Pristupačniji restorani u kojima se razmišlja o izgledu menija često imaju retro dizajn koji podjeća na djetinjstvo ili vrijednost koja raste proporcionalno godinama koje prolaze jer sugeriraju dobar omjer cijene i kvalitete. Profinjeni restorani često idu na deblji papir, baršunaste korice ili zlatna slova kako bi se pojačao dojam elegancije i ekskluzivnosti.

    Količina je bitna

    Neki restorani se žele pohvaliti brojem jela koje njihov kuhar zna pripremiti, ali ako gosta zaboli ruka od listanja stranica jelovnika, lakše će i posumnjati da nisu sva jela svježe pripremljena. Manje, a kvalitetno uvijek je bolja opcija. Dnevni meni na jednoj strani provjerena je formula koja pali jer ne stvara stres kod ljudi koji se teško odlučuju što će jesti, piše Pun kufer.

    Zenica
    scattered clouds
    -6.5 ° C
    -6.5 °
    -6.5 °
    93 %
    1.5kmh
    28 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    8 °