-5.3 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Znate li za poremećaj manjka prirode koji djecu vodi u depresiju

    Znate li za poremećaj manjka prirode koji djecu vodi u depresiju

    Rečenice poput “Volim se igrati u zatvorenom prostoru jer je to mjesto gdje su svi električni priključci”, a koje izgovara učenik četvrtog razreda osnovne škole dokaz je da su današnje generacije djece potpuno odvojene od prirode.

    - Reklama -

    Autor knjige “Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder”, Richard Louv, kaže kako manjak kontakta s prirodom uzrokuje zdravstvene tegobe koje su ujedno zadobile i stručni naziv: poremećaj manjka prirode (engl. nature deficit disorder).

    Društvena pojava a ne zdravstveno stanje

    “Taj ‘poremećaj’ nije zdravstveno stanje nego društvena pojava koja se odnosi na posljedice čovjekovog udaljavanja od prirode. One uključuju smanjenu upotrebu naših osjetila i povećanu učestalost psihičkih i fizičkih oboljenja”, kaže autor.

    - Reklama -

    Nažalost, manjak vremena provedenog u prirodi kod djece će rezultirati neugodnom trendu porasta debljine, poremećaja pažnje i depresije. Devedesetih godina prošlog stoljeća radijus oko kuće u kojemu su djeca smjela sama lutati se smanjio na devetinu onoga što je bio 1970. godine.

    “Danas prosječni osmogodišnjaci bolje prepoznaju crtane likove nego autohtone vrste kukaca i drveća u vlastitoj zajednici. Stopa po kojoj liječnici propisuju antidepresive djeci udvostručila se u posljednjih godina, a nedavne studije pokazuju da pretjerano korištenje rkompjutera uzrokuje poteškoće za mozak u razvoju”ističe autor.

    Rješenje je pred našim vratima.

    “Direktna izloženost prirodi ključna za zdrav razvoj djeteta, kako fizički, emocionalno, tako i duhovno. Obrazovanje u koje su uključene informacije o okolišu poboljšavaju snalaženje u prostoru, ali i prosjek ocjena te razvija vještine za rješavanje problema, kritičko razmišljanje i donošenje odluka. Čak i kreativnost može potaknuti boravak u prirodi”, govori autor.

    Poziva zato roditelje da povedu svoju djecu u prirodu – na kampiranje, šetnju, planinarenje.

    “Ispričajte im o tome kako ste vi provodili vrijeme vani, uključite bake i djedove u aktivnosti, otputujte izvan grada i posjetite oranice, pašnjake, uzgojite leptire, u šumi pronađite tragove životinja”, zaključuje.


    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Rečenice poput “Volim se igrati u zatvorenom prostoru jer je to mjesto gdje su svi električni priključci”, a koje izgovara učenik četvrtog razreda osnovne škole dokaz je da su današnje generacije djece potpuno odvojene od prirode.

    - Reklama -

    Autor knjige “Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder”, Richard Louv, kaže kako manjak kontakta s prirodom uzrokuje zdravstvene tegobe koje su ujedno zadobile i stručni naziv: poremećaj manjka prirode (engl. nature deficit disorder).

    Društvena pojava a ne zdravstveno stanje

    “Taj ‘poremećaj’ nije zdravstveno stanje nego društvena pojava koja se odnosi na posljedice čovjekovog udaljavanja od prirode. One uključuju smanjenu upotrebu naših osjetila i povećanu učestalost psihičkih i fizičkih oboljenja”, kaže autor.

    - Reklama -

    Nažalost, manjak vremena provedenog u prirodi kod djece će rezultirati neugodnom trendu porasta debljine, poremećaja pažnje i depresije. Devedesetih godina prošlog stoljeća radijus oko kuće u kojemu su djeca smjela sama lutati se smanjio na devetinu onoga što je bio 1970. godine.

    “Danas prosječni osmogodišnjaci bolje prepoznaju crtane likove nego autohtone vrste kukaca i drveća u vlastitoj zajednici. Stopa po kojoj liječnici propisuju antidepresive djeci udvostručila se u posljednjih godina, a nedavne studije pokazuju da pretjerano korištenje rkompjutera uzrokuje poteškoće za mozak u razvoju”ističe autor.

    Rješenje je pred našim vratima.

    “Direktna izloženost prirodi ključna za zdrav razvoj djeteta, kako fizički, emocionalno, tako i duhovno. Obrazovanje u koje su uključene informacije o okolišu poboljšavaju snalaženje u prostoru, ali i prosjek ocjena te razvija vještine za rješavanje problema, kritičko razmišljanje i donošenje odluka. Čak i kreativnost može potaknuti boravak u prirodi”, govori autor.

    Poziva zato roditelje da povedu svoju djecu u prirodu – na kampiranje, šetnju, planinarenje.

    “Ispričajte im o tome kako ste vi provodili vrijeme vani, uključite bake i djedove u aktivnosti, otputujte izvan grada i posjetite oranice, pašnjake, uzgojite leptire, u šumi pronađite tragove životinja”, zaključuje.


    Zenica
    broken clouds
    -5.3 ° C
    -5.3 °
    -5.3 °
    94 %
    1.7kmh
    69 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    5 °