Prema istraživanju provedenom u SAD-u, od aprila 2017. godine broj samoubistava među djecom u dobi od 10 do 17 godina u porastu je za jednu trećinu. Taj porast dogodio se nakon što je Netflix počeo s prikazivanjem serije “13 razloga zašto” (13 reasons why).
Tvorci istraživanja iz Nacionalnog instituta za zdravlje (NIH) objavili su kako zbog ograničenih podataka ne mogu pronaći izravnu vezu s porastom broja samoubistava i serije. Ipak tvrde da je od aprila do decembra 2017. godine zabilježeno čak 195 samoubistava djece u dobi od 10 do 17 godina više u odnosu na prethodne godine.
Većinu samoubistava počinili su dječaci
Iz NIH-a su o rezultatima svoje studije u koju je bilo uključeno nekoliko univerziteta, bolnica i Nacionalni institut za mentalno zdravlje napisali kako “bi morala služiti kao podsjetnik kako bi trebalo voditi računa o mogućim neželjenim posljedicama prikazivanja samoubistva kao i poziv industriji zabave i medijima da koriste najbolja dostupna iskustva kada se bave tom temom”.
Serija “13 razloga zašto” govori o tinejdžerici koja je ostavila 13 snimaka u kojima objašnjava zašto se odlučila na samoubojstvo.
U posljednjoj sceni prve sezone glavna je junakinja prikazana kako si reže vene u kadi.
Uznemirujući kadrovi
Taj je kadar uznemirio roditelje i zdravstvene radnike pa je Netflix morao postaviti dodatno upozorenje za gledatelje.
Druga sezona je započela s emitiranjem u maju prošle godine, a Netflix je naručio i snimanje treće sezone.
“Ovo je osobito važna tema i vrlo naporno radimo na tome da joj pristupimo odgovorno”, izjavio je glasnogovornik Netflixa dodavši kako su rezultati NIH-ovog istraživanja u suprotnosti s onima do kojih su došli istraživači u Pennsylvaniji.
Prema tom istraživanju osobe u dobi između 18 i 29 godina koje su gledale seriju “13 razloga zašto” rjeđe prijavljuju samoubilačke misli od onih koje nisu gledale seriju.
Izvršni direktor Netflixa Reed Hastings prošle je godine branio nastavak snimanja serije riječima:”To je vrlo popularna i uspješna serija, radnja je sugestivna i kontroverzna, ali niko ju ne mora gledati”.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.