Deklaracija je lična karta svakog proizvoda, stoga se ona najviše i kontroliše prilikom uvoza u našu zemlju, kazao je za Oslobođenje Elmir Ramić, federalni tržišni inspektor.
Prema podacima Federalne uprave za inspekcijske poslove, u toku 2017. godine izvršili su 469 pregleda i privremeno stavili van prometa, radi nedostataka sadržaja u deklaraciji, proizvode u vrijednosti od 4.922.881 KM. Izdato je 755 prekršajnih naloga u iznosu od 1.205.062 KM. Federalna granična tržišna inspekcija također vrši nadzore pri uvozu roba, a za 2017. je izvršeno ukupno 73.514 pregleda.
U okviru navedenog, vrši se kontrola deklaracija svih roba izuzev rinfuznih i roba u tečnom stanju.
“Zakonom o zaštiti potrošača propisani su osnovni elementi koji su dalje razrađeni u pravilnicima, a koji moraju biti sastavni dio deklaracije. Oni se razlikuju za svaku vrstu proizvoda, te za tehničke proizvode, naprimjer, na deklaraciji moraju stajati tip i vrsta proizvoda, adresa uvoznika i proizvođača, kao i zemlja porijekla. Kada je u pitanju hrana, ona ima dodatne elemente koji su propisani pojedinim pravilnicima, te svaki proizvod ima poseban pravilnik, kao i pravilnik o formiranju deklaracije”, kazao je Ramić.
Kada je u pitanju sastav nekog proizvoda, da bi se utvrdilo da li je on isti kao što je navedeno na deklaraciji, mora se uzeti uzorak i to se radi na granici. Kako je kazao Ramić, postoji odluka kojom je propisano koji se uzorci obavezno uzimaju pri uvozu.
“Ako se radi o proizvodu koji se uvozi u više serija, a iste je vrste i ulazi u roku od mjesec, samo se pri prvom uvozu uzima uzorak, ostalo ne mora. Ukoliko inspektori za neki proizvod utvrde da sastav proizvoda ne odgovara onome što je navedeno na deklaraciji, onda se takva pošiljka vraća”, istakao je Ramić.
Desi se pa na tržište zaluta i neki proizvod koji nema deklaraciju na domaćem jeziku i to je, kako je kazao, kažnjivo djelo, te se, nakon otkrivanja, takvim proizvodima zabranjuje promet. Propisane su i kazne od 2.500 KM za pravna i 500 KM za odgovorna lica.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.