-5.3 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Zemlje regije i Evrope sve više štite domaće proizvode, BiH zaostaje

    Zemlje regije i Evrope sve više štite domaće proizvode, BiH zaostaje

    Ministarstvo ekonomije Crne Gore realizovaće sljedeće godine uz podršku UNDP-a i Privredne komore projekat koji ima za cilj da osigura bolju vidljivost domaćih proizvoda u trgovinskim lancima, najavljeno je iz ovog ministarstva.

    - Reklama -

    “Crnogorski proizvođači nemaju toliko problema sa otkupom svojih proizvoda, koliko sa tim da kupci ne znaju da je to crnogorski proizvod ili se on nalazi na nekom neprimjetnom mjestu u trgovinama kao posljedica mnogo većeg lobiranja velikih proizvođača koji su prisutni u našim prodavnicama, a funkcionišu u okruženju”, pojašnjeno je iz Ministarstva.

    Kako bi se kroz projekat potakao ekonomski patriotizam, biće zakupljen određeni broj polica u trgovinama rezervisan isključivo za domaće proizvode.

    - Reklama -

    “I da te police budu brendirane, da se na njima nalaze crnogorski proizvodi i da građani znaju da kupovinom proizvoda sa tih polica mogu dati svoj doprinos crnogorskoj privredi i ekonomiji. Sve to će pratiti i pravljenje baze podataka šta se sve proizvodi u Crnoj Gori”, pojašnjeno je uz objašnjenje da će projekat biti finansiran iz državnog budžeta, a dijelom iz granta UNDP-ja.

    Crna Gora samo je jedna od zemalja koja ulaže sve više napora kako bi zaštitila domaće proizvode i osigurala im što bolji plasman na tržištu.

    Za razliku od Bosne i Hercegovine koja je prošle godine ukinula odredbu o obaveznoj kvoti domaćih proizvoda u trgovačkim lancima, uz objašnjenje da se radi o trgovinskoj barijeri, Rumunija je prošle godine donijela zakon kojim se prodavnice u zemlji obavezuju da prodaju najmanje 51 odsto lokalnih proizvoda mesa, voća, jaja i povrća.

    U susjednoj Hrvatskoj takođe u toku su različiti projekti zaštite domaćih proizvođača. Jedan od njih je i projekat „nacionalne staklenke za med“ koji treba da spriječi „miješanje“ hrvatskog, domaćeg, sa medom iz uvoza.

    Projekat je podržalo Ministarstvo poljoprivrede a njime će se prepoznatljivom ambalažom zaštititi med proizveden u Hrvatskoj kako bi potrošači već na prvi pogled mogli razlikovati domaći od uvoznog meda.

    U Bosni i Hercegovini još uvijek nema projekata ovog tipa na državnom nivou niti projekata koje bi sistemski podržale relevantne institucije. Trgovački lanci sami određuju količinu, vrstu i poziciju domaćih proizvoda te se nerijetko dešava, o čemu je BiznisInfo već ranije pisao, da su domaći proizvodi smješteni na najlošije pozicioniranim policama ili da su se prosto „utopili“ u mnoštvo stranih proizvoda.

    Jedan od rijetkih primjera pozitivnog odnosa i zaštite domaćih proizvoda je projekat trgovačkog lanca Hoše Komerc pod nazivom BH Korpa. U okviru projekta, domaći proizvodi su izdvojeni na posebno označene police na centralnom mjestu u trgovačkim objektima.

    Kako je saopćeno iz ove kompanije nakon nekoliko mjeseci provođenja projekta, prodaja domaćih proizvoda uključenih u ponudu značajno je porasla, što pokazuje kako bi se uz više ovakvih projekata moglo značajno doprinijeti jačanju bh. ekonomije.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Ministarstvo ekonomije Crne Gore realizovaće sljedeće godine uz podršku UNDP-a i Privredne komore projekat koji ima za cilj da osigura bolju vidljivost domaćih proizvoda u trgovinskim lancima, najavljeno je iz ovog ministarstva.

    - Reklama -

    “Crnogorski proizvođači nemaju toliko problema sa otkupom svojih proizvoda, koliko sa tim da kupci ne znaju da je to crnogorski proizvod ili se on nalazi na nekom neprimjetnom mjestu u trgovinama kao posljedica mnogo većeg lobiranja velikih proizvođača koji su prisutni u našim prodavnicama, a funkcionišu u okruženju”, pojašnjeno je iz Ministarstva.

    Kako bi se kroz projekat potakao ekonomski patriotizam, biće zakupljen određeni broj polica u trgovinama rezervisan isključivo za domaće proizvode.

    - Reklama -

    “I da te police budu brendirane, da se na njima nalaze crnogorski proizvodi i da građani znaju da kupovinom proizvoda sa tih polica mogu dati svoj doprinos crnogorskoj privredi i ekonomiji. Sve to će pratiti i pravljenje baze podataka šta se sve proizvodi u Crnoj Gori”, pojašnjeno je uz objašnjenje da će projekat biti finansiran iz državnog budžeta, a dijelom iz granta UNDP-ja.

    Crna Gora samo je jedna od zemalja koja ulaže sve više napora kako bi zaštitila domaće proizvode i osigurala im što bolji plasman na tržištu.

    Za razliku od Bosne i Hercegovine koja je prošle godine ukinula odredbu o obaveznoj kvoti domaćih proizvoda u trgovačkim lancima, uz objašnjenje da se radi o trgovinskoj barijeri, Rumunija je prošle godine donijela zakon kojim se prodavnice u zemlji obavezuju da prodaju najmanje 51 odsto lokalnih proizvoda mesa, voća, jaja i povrća.

    U susjednoj Hrvatskoj takođe u toku su različiti projekti zaštite domaćih proizvođača. Jedan od njih je i projekat „nacionalne staklenke za med“ koji treba da spriječi „miješanje“ hrvatskog, domaćeg, sa medom iz uvoza.

    Projekat je podržalo Ministarstvo poljoprivrede a njime će se prepoznatljivom ambalažom zaštititi med proizveden u Hrvatskoj kako bi potrošači već na prvi pogled mogli razlikovati domaći od uvoznog meda.

    U Bosni i Hercegovini još uvijek nema projekata ovog tipa na državnom nivou niti projekata koje bi sistemski podržale relevantne institucije. Trgovački lanci sami određuju količinu, vrstu i poziciju domaćih proizvoda te se nerijetko dešava, o čemu je BiznisInfo već ranije pisao, da su domaći proizvodi smješteni na najlošije pozicioniranim policama ili da su se prosto „utopili“ u mnoštvo stranih proizvoda.

    Jedan od rijetkih primjera pozitivnog odnosa i zaštite domaćih proizvoda je projekat trgovačkog lanca Hoše Komerc pod nazivom BH Korpa. U okviru projekta, domaći proizvodi su izdvojeni na posebno označene police na centralnom mjestu u trgovačkim objektima.

    Kako je saopćeno iz ove kompanije nakon nekoliko mjeseci provođenja projekta, prodaja domaćih proizvoda uključenih u ponudu značajno je porasla, što pokazuje kako bi se uz više ovakvih projekata moglo značajno doprinijeti jačanju bh. ekonomije.

    Zenica
    broken clouds
    -5.3 ° C
    -5.3 °
    -5.3 °
    94 %
    1.7kmh
    69 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    5 °