Služba za zajedničke poslove Institucija Bosne i Hercegovine ove godine je za nabavku toalet papira izdvojila više od 255.000 KM, a na tender je stigla samo jedna ponuda.
Pratimotendere.ba piše da bi razlog za samo jednu ponudu na tenderu mogle biti i tehničke specifikacije u tenderskoj dokumentaciji, a koje, kako su dodali, ukazuju na to da je postojala mogućnost diskriminacije ponuđača.
Podsjetili su i to da je Služba za zajedničke poslove institucija BiH polovinom jula objavila tender za nabavku toaletnog papira i ubrusa. Procijenjena vrijednost tendera bila je 255.520 KM bez PDV-a. Rok trajanja okvirnog sporazuma – dvije godine.
“U tenderskoj dokumentaciji je navedeno da što se tiče tehničke i profesionalne sposobnosti ponuđači su obavezni posjedovati certifikate ISO 10002:2018-sistem upravljanja zadovoljstvom kupaca i ISO 14001:2015 Sistem upravljanja okolišem ili drugog ekvivalentnog ceritifikata za sistem upravljanja okolišem. Iz Službe za zajedničke poslove intitucija BiH u tenderskoj dokumentaciji naveli su da kupuju 3.500 rolnI toalet papira u rolni koji mora biti bijele boje, 100 posto celuloza, minimalno troslojni sa širinom rolne 9cm i dužinom od minimalno 12,5 m”, pišu na Pratimotendere.ba.
Uslovi za kupovinu toalet papira
Zanimljivo je da iz Službe, osim toalet papira u rolni, nabavljaju i toalet papir u listićima, ali pod uslovom da je 100 posto od celuloze, bijele boje, minimalno dvoslojni. U pakovanju mora biti 200 listića širine 105 mm, dužine 210 mm, a da papir bude dvojslojni mikro lijepljen između slojeva jer su na taj način povezani i neće doći do listanja ili razdvajanja.
“U tenderskoj dokumentaciji je navedeno i da služba nabavlja 100.000 ubrusa za ruke u listićima koji poput toaletnog papira mora biti 100 posto celuloza, bijele boje, minimalno dvoslojni, sa 200 listića u jednom pakovanju koji su široki i dugi po 210 mm”, navodi se dalje.
Prema analizi koju je proveo portal Pratimotendere.ba istaknuto je da je ova nabavka rizična iz više razloga:
- Postupak nabavke se ne provodi u vremenskom periodu kako je predviđeno planskim dokumentima;
- Tehničke specifikacije u tenderskoj dokumentaciji ukazuju na to da postoji mogućnost diskriminacije ponuđača;
- U postupku je dostavljena samo jedna ponuda.
Na posljednji tender stiglo šest ponuda – sve odbačene
Naime, posljednji okvirni sporazum za nabavku toalet papira i ubrusa raspisan je 2021. i trajao je do kraja oktobra prošle godine.
“Ukupna vrijednost zaključenog ugovora iznosila je 389.000 KM bez PDV-a. Na tender je pristiglo sedam ponuda od kojih su dvije bile prihvatljive. Ugovor je potpisan sa firmom Kompex d.o.o iz Istočne Ilidže. Dva mjeseca prije isteka ovog ugovora, početkom septembra prošle godine Služba za zajedničke poslove dodijelila je novi ugovor za nabavku toalet papira firmi Defter iz Sarajeva. Vrijednost ugovora 157.000 KM bez PDV-a”, pokazala je analiza.
I na ovaj tender je pristiglo šest ponuda, a od toga su tri odbačene kao neprihvatljive, dvije zbog veće cijene od procijenjene dok je za jednu razlog odbijanja bio upravo kriterij broja listića toaletnog papira u pakovanju.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.