2.5 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Zeničanin Ishak Jalimam: Kao producent trudim se podržati autore mlađe generacije

    Zeničanin Ishak Jalimam: Kao producent trudim se podržati autore mlađe generacije

    Ishak Jalimam mladi je bh. producent iz Zenice, koji je završio studij produkcije na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu.

    - Reklama -

    Za vrijeme studija 2015. godine zajedno sa kolegama osniva producentsku kuću “realstage” sa kojom je razvijao mnoštvo projekata, kako kratkih i dugmetražnih igranih, tako i dokumentarnih filmova. Radio je sa mnogim domaćim autorima, a najviše ga je oblikovao rad na Sarajevo Film Festivalu.

    • Kada je počelo Vaše zanimanje za film i filmsku umjetnost?

    “Moje zanimanje za film i umjetnost započelo je u djetinjstvu, kada sam se pridružio Dječjoj sceni Bosanskog narodnog pozorišta u Zenici pod vodstvom Miroljuba Mijatovića. To iskustvo me naučilo važnosti pripovijedanja i komunikacije kroz umjetnost. BNP je bilo mjesto koje je oblikovalo moju kreativnost i pružilo mi temelje za razumijevanje složenih narativa. Zenica, grad u kojem sam odrastao, ima bogatu industrijsku i kulturnu prošlost. Ona je simbol tranzicije – od slave industrijskog giganta do savremene borbe s identitetom.

    - Reklama -

    Ovaj kontrast me fascinirao i inspirisao moj rad. Kroz projekte koje radim, uvijek se provlači taj odnos prema prostoru, prošlosti i zajedničkim narativima, jer vjerujem da su priče naš najvrijedniji resurs. Kao dijete, svjedočio sam promjenama koje su oblikovale ne samo Zenicu nego i cijelu zemlju. To je ostavilo dubok trag i postalo osnova mog odnosa prema umjetnosti – istraživati priče koje nisu samo individualne, već i univerzalne, ukorijenjene u kolektivnom iskustvu.”

    • Zašto ste se odlučili za produkciju, a ne za režiju, dramaturgiju ili glumu?

    “Produkcija mi omogućava da budem dio svakog aspekta stvaranja filma – od prvih ideja do distribucije. Akademija scenskih umjetnosti u Sarajevu pružila mi je priliku da formalno razvijem svoje vještine i razumijem kompleksnost ove profesije. Ključni u mom razvoju bili su profesori Jovan Marjanović i Amra Bakšić Čamo, čija posvećenost industriji i mentorstvo nisu samo oblikovali moje razumijevanje filma, već i usmjerili moj profesionalni put. Zahvaljujući njima, počeo sam da radim na Sarajevo Film Festivalu, koji je u potpunosti oblikovao moj profesionalni život.

    Produkcija mi pruža mogućnost da radim s različitim autorima/autoricama i temama, što mi omogućava stalni razvoj i introspekciju. Kroz projekte koje biram i na kojima radim, trudim se podržati autore mlađe generacije, koji donose svježinu i inovativne pristupe u narativima. I sam se smatram dijelom te nove generacije – generacije koja je proizašla iz Akademije scenskih umjetnosti, oblikovana savremenim trendovima i potrebom za pričanjem lokalnih priča koje imaju univerzalnu snagu.”

    • Producirali ste mnogo kratkih i nekoliko dugometražnih igranih filmova. Koje Vam je najdraže iskustvo sa seta kratkog i dugometražnog filma?

    “Svako iskustvo nosi svoje izazove i uspomene, ali bih izdvojio dva projekta. Film Nebo nad Zenicom redatelja Zlatka Pranjića i redateljice Nanne Frank Moller bio je jedno od najdužih i najemotivnijih iskustava u mom životu. Snimali smo ga sedam godina, istražujući složene odnose između industrijskog naslijeđa Zenice i svakodnevnog života njenih stanovnika. Ovaj film je osvojio brojne nagrade i od 22. novembra je dostupan na Max platformi. Kod kratkih filmova, Sretno Saro redateljice Isidore Ratković zauzima posebno mjesto. Ovo je intimna priča o mladima koji napuštaju zemlju, o složenim porodičnim odnosima i klasnim razlikama, i pokazuje snagu kratkog filma da otvori kompleksne društvene teme.”

    • Vaša produkcijska kuća se zove “realstage.” Koliko dugo već djeluje i koji su sve projekti urađeni u produkciji?

    “Realstage smo osnovali 2015. godine, kao studenti Akademije scenskih umjetnosti, s ciljem da podrži priče koje istražuju društvene promjene, tranziciju i univerzalne teme kroz specifične lokalne prizme. Naš fokus je na radu s mladim autorima/autoricama iz Bosne i Hercegovine i regiona, koji donose svježinu i autentičnost svojim pričama. Do sada smo realizovali brojne projekte, uključujući filmove poput Gym Srđana Vuletića, trenutno u kinima, i dokumentarac Kako opisati grad, koji istražuje odnos Zenice prema njenom industrijskom i kulturnom naslijeđu.”

    • Kako je protekla produkcija filma Gym bh. reditelja Srđana Vuletića?

    “Rad na filmu Gym bio je intenzivan proces, ali i veliko zadovoljstvo. Srđan Vuletić je autor s jasnom vizijom, a film istražuje kako glasna manjina može uticati na pasivnu većinu. Ovo je univerzalna priča koja odjekuje u različitim kontekstima, i kroz ovaj projekat imao sam priliku raditi s timom koji dijeli moju posvećenost izazovnim i relevantnim temama.”

    • Također ste radili i na drugom filmu bh. reditelja Dine Mustafića, Paviljon. Kakva iskustva nosite sa tog projekta?

    Paviljon je bio izuzetno važan projekat jer se snimao u mom rodnom gradu, Zenici. Film je mračna, crnohumorna priča puna optimizma. Žanrovski vrlo atipičan, Paviljon istražuje posljedice rata i divljačku, kvazi-liberalnu i kvazi-demokratsku transformaciju naših društava.”

    • Koja je prema Vama najbolja ‘nagrada’ za producenta i film koji je producirao?

    “Kao producent, uvijek mi je značajno da film dođe do šire publike. Filmovi na kojima radim trebaju da pokrenu emocije, pitanja i dijalog – najvažnije mi je da publiku ne ostave ravnodušnom.”

    Kompletan tekst pročitajte na Al Jazeera Balkans.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Ishak Jalimam mladi je bh. producent iz Zenice, koji je završio studij produkcije na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu.

    - Reklama -

    Za vrijeme studija 2015. godine zajedno sa kolegama osniva producentsku kuću “realstage” sa kojom je razvijao mnoštvo projekata, kako kratkih i dugmetražnih igranih, tako i dokumentarnih filmova. Radio je sa mnogim domaćim autorima, a najviše ga je oblikovao rad na Sarajevo Film Festivalu.

    • Kada je počelo Vaše zanimanje za film i filmsku umjetnost?

    “Moje zanimanje za film i umjetnost započelo je u djetinjstvu, kada sam se pridružio Dječjoj sceni Bosanskog narodnog pozorišta u Zenici pod vodstvom Miroljuba Mijatovića. To iskustvo me naučilo važnosti pripovijedanja i komunikacije kroz umjetnost. BNP je bilo mjesto koje je oblikovalo moju kreativnost i pružilo mi temelje za razumijevanje složenih narativa. Zenica, grad u kojem sam odrastao, ima bogatu industrijsku i kulturnu prošlost. Ona je simbol tranzicije – od slave industrijskog giganta do savremene borbe s identitetom.

    - Reklama -

    Ovaj kontrast me fascinirao i inspirisao moj rad. Kroz projekte koje radim, uvijek se provlači taj odnos prema prostoru, prošlosti i zajedničkim narativima, jer vjerujem da su priče naš najvrijedniji resurs. Kao dijete, svjedočio sam promjenama koje su oblikovale ne samo Zenicu nego i cijelu zemlju. To je ostavilo dubok trag i postalo osnova mog odnosa prema umjetnosti – istraživati priče koje nisu samo individualne, već i univerzalne, ukorijenjene u kolektivnom iskustvu.”

    • Zašto ste se odlučili za produkciju, a ne za režiju, dramaturgiju ili glumu?

    “Produkcija mi omogućava da budem dio svakog aspekta stvaranja filma – od prvih ideja do distribucije. Akademija scenskih umjetnosti u Sarajevu pružila mi je priliku da formalno razvijem svoje vještine i razumijem kompleksnost ove profesije. Ključni u mom razvoju bili su profesori Jovan Marjanović i Amra Bakšić Čamo, čija posvećenost industriji i mentorstvo nisu samo oblikovali moje razumijevanje filma, već i usmjerili moj profesionalni put. Zahvaljujući njima, počeo sam da radim na Sarajevo Film Festivalu, koji je u potpunosti oblikovao moj profesionalni život.

    Produkcija mi pruža mogućnost da radim s različitim autorima/autoricama i temama, što mi omogućava stalni razvoj i introspekciju. Kroz projekte koje biram i na kojima radim, trudim se podržati autore mlađe generacije, koji donose svježinu i inovativne pristupe u narativima. I sam se smatram dijelom te nove generacije – generacije koja je proizašla iz Akademije scenskih umjetnosti, oblikovana savremenim trendovima i potrebom za pričanjem lokalnih priča koje imaju univerzalnu snagu.”

    • Producirali ste mnogo kratkih i nekoliko dugometražnih igranih filmova. Koje Vam je najdraže iskustvo sa seta kratkog i dugometražnog filma?

    “Svako iskustvo nosi svoje izazove i uspomene, ali bih izdvojio dva projekta. Film Nebo nad Zenicom redatelja Zlatka Pranjića i redateljice Nanne Frank Moller bio je jedno od najdužih i najemotivnijih iskustava u mom životu. Snimali smo ga sedam godina, istražujući složene odnose između industrijskog naslijeđa Zenice i svakodnevnog života njenih stanovnika. Ovaj film je osvojio brojne nagrade i od 22. novembra je dostupan na Max platformi. Kod kratkih filmova, Sretno Saro redateljice Isidore Ratković zauzima posebno mjesto. Ovo je intimna priča o mladima koji napuštaju zemlju, o složenim porodičnim odnosima i klasnim razlikama, i pokazuje snagu kratkog filma da otvori kompleksne društvene teme.”

    • Vaša produkcijska kuća se zove “realstage.” Koliko dugo već djeluje i koji su sve projekti urađeni u produkciji?

    “Realstage smo osnovali 2015. godine, kao studenti Akademije scenskih umjetnosti, s ciljem da podrži priče koje istražuju društvene promjene, tranziciju i univerzalne teme kroz specifične lokalne prizme. Naš fokus je na radu s mladim autorima/autoricama iz Bosne i Hercegovine i regiona, koji donose svježinu i autentičnost svojim pričama. Do sada smo realizovali brojne projekte, uključujući filmove poput Gym Srđana Vuletića, trenutno u kinima, i dokumentarac Kako opisati grad, koji istražuje odnos Zenice prema njenom industrijskom i kulturnom naslijeđu.”

    • Kako je protekla produkcija filma Gym bh. reditelja Srđana Vuletića?

    “Rad na filmu Gym bio je intenzivan proces, ali i veliko zadovoljstvo. Srđan Vuletić je autor s jasnom vizijom, a film istražuje kako glasna manjina može uticati na pasivnu većinu. Ovo je univerzalna priča koja odjekuje u različitim kontekstima, i kroz ovaj projekat imao sam priliku raditi s timom koji dijeli moju posvećenost izazovnim i relevantnim temama.”

    • Također ste radili i na drugom filmu bh. reditelja Dine Mustafića, Paviljon. Kakva iskustva nosite sa tog projekta?

    Paviljon je bio izuzetno važan projekat jer se snimao u mom rodnom gradu, Zenici. Film je mračna, crnohumorna priča puna optimizma. Žanrovski vrlo atipičan, Paviljon istražuje posljedice rata i divljačku, kvazi-liberalnu i kvazi-demokratsku transformaciju naših društava.”

    • Koja je prema Vama najbolja ‘nagrada’ za producenta i film koji je producirao?

    “Kao producent, uvijek mi je značajno da film dođe do šire publike. Filmovi na kojima radim trebaju da pokrenu emocije, pitanja i dijalog – najvažnije mi je da publiku ne ostave ravnodušnom.”

    Kompletan tekst pročitajte na Al Jazeera Balkans.

    Zenica
    overcast clouds
    2.5 ° C
    2.5 °
    2.5 °
    99 %
    2.3kmh
    100 %
    sub
    3 °
    ned
    5 °
    pon
    5 °
    uto
    7 °
    sri
    5 °