1.7 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Digitalna pismenost kod učenika u BiH ispod prosjeka

    Digitalna pismenost kod učenika u BiH ispod prosjeka

    Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje predstavila ICILS 2023 rezultate za Bosnu i Hercegovinu.

    - Reklama -

    Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje objavila je 12. novembra 2024. godine, rezultate sudjelovanja Bosne i Hercegovine u velikom međunarodnom istraživanju ICILS 2023 (International Computer and Information Literacy Study), prenosi Bljesak.info.

    Učenici iz škola obuhvaćenih istraživanjem osvojili su 440 bodova, što je ispod ICLS prosjeka! ICILS je međunarodno istraživanje koje procjenjuje računalnu i informacijsku pismenost učenika osmih razreda osnovnog obrazovanja, s ciljem pružanja uvida u način pripreme učenika obrazovnih sistema različitih zemalja za izazove digitalnog svijeta i tržišta rada.

    - Reklama -

    ICILS 2023 je treći ciklus IEA-inog istraživanja , a u Bosni i Hercegovini Agencija ga je provela po prvi put u razdoblju maj – juni 2023. godine, na uzorku od oko 1.900 učenika osmog razreda u 106 osnovnih škola.

    Rezultati ICILS istraživanja za BiH pokazuju da:

    • Učenici Bosne i Hercegovine posjeduju samo osnovne CIL* vještine, s niskim postignućima, ispod ICILS 2023 prosjeka; (*CIL – Computer and Information Literacy)
    • Uprkos velikoj upotrebi IKT uređaja, nisu razvili potrebne vještine za efikasno korištenje digitalnih informacija, bilo kao korisnici ili kako njihovi potrošači;Ne posjeduju dovoljno vještina potrebnih za sa
    • mostalno korištenje digitalnih informacija i donošenje procjena o njihovoj vjerodostojnosti, relevantnosti i korisnosti;ž
    • Nastava u online režimu, za vrijeme pandemije COVID-19, kada je evidentno pojačana uporaba IKT uređaja, nije značajno doprinijela računalnim kompetencijama učenika;
    • Učenice su pokazale više postignuće nego učenici;
    • Postoji značajan digitalni jaz među učenicima, veoma izražen zbog socio-ekonomskih razlika, posebno između učenika s najvišim i najnižim postignućima
    • Učenici iz grupa višeg socijalno-ekonomskog statusa u BiH postižu znatno bolje rezultate u CIL-u u odnosu na učenike iz SES grupa nižeg statusa. Pouzdan internet, više računala kod kuće, stalna dostupnost računala… ključni su za postizanje boljih rezultata učenika u CIL-u.

    Rezultati ICILS 2023 trebaju omogućiti obrazovnim sistemima naše zemlje bolje razumijevanje konteksta i ishoda obrazovanja u oblasti računalne i informacijske pismenosti.

    Nažalost, interes za rezultate većinom su pokazale škole sudionice istraživanja, za razliku od institucija nadležnih za provedbu obrazovnih politika na svim nivoima vlasti, kao i onih s koordinirajućom ulogom. Rezultati istraživanja ICILS 2023 bit će nova prilika za nadležne obrazovne vlasti u BiH da bez odlaganja poduzmu korake za unapređenje kvaliteta obrazovanja, saopćeno je.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje predstavila ICILS 2023 rezultate za Bosnu i Hercegovinu.

    - Reklama -

    Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje objavila je 12. novembra 2024. godine, rezultate sudjelovanja Bosne i Hercegovine u velikom međunarodnom istraživanju ICILS 2023 (International Computer and Information Literacy Study), prenosi Bljesak.info.

    Učenici iz škola obuhvaćenih istraživanjem osvojili su 440 bodova, što je ispod ICLS prosjeka! ICILS je međunarodno istraživanje koje procjenjuje računalnu i informacijsku pismenost učenika osmih razreda osnovnog obrazovanja, s ciljem pružanja uvida u način pripreme učenika obrazovnih sistema različitih zemalja za izazove digitalnog svijeta i tržišta rada.

    - Reklama -

    ICILS 2023 je treći ciklus IEA-inog istraživanja , a u Bosni i Hercegovini Agencija ga je provela po prvi put u razdoblju maj – juni 2023. godine, na uzorku od oko 1.900 učenika osmog razreda u 106 osnovnih škola.

    Rezultati ICILS istraživanja za BiH pokazuju da:

    • Učenici Bosne i Hercegovine posjeduju samo osnovne CIL* vještine, s niskim postignućima, ispod ICILS 2023 prosjeka; (*CIL – Computer and Information Literacy)
    • Uprkos velikoj upotrebi IKT uređaja, nisu razvili potrebne vještine za efikasno korištenje digitalnih informacija, bilo kao korisnici ili kako njihovi potrošači;Ne posjeduju dovoljno vještina potrebnih za sa
    • mostalno korištenje digitalnih informacija i donošenje procjena o njihovoj vjerodostojnosti, relevantnosti i korisnosti;ž
    • Nastava u online režimu, za vrijeme pandemije COVID-19, kada je evidentno pojačana uporaba IKT uređaja, nije značajno doprinijela računalnim kompetencijama učenika;
    • Učenice su pokazale više postignuće nego učenici;
    • Postoji značajan digitalni jaz među učenicima, veoma izražen zbog socio-ekonomskih razlika, posebno između učenika s najvišim i najnižim postignućima
    • Učenici iz grupa višeg socijalno-ekonomskog statusa u BiH postižu znatno bolje rezultate u CIL-u u odnosu na učenike iz SES grupa nižeg statusa. Pouzdan internet, više računala kod kuće, stalna dostupnost računala… ključni su za postizanje boljih rezultata učenika u CIL-u.

    Rezultati ICILS 2023 trebaju omogućiti obrazovnim sistemima naše zemlje bolje razumijevanje konteksta i ishoda obrazovanja u oblasti računalne i informacijske pismenosti.

    Nažalost, interes za rezultate većinom su pokazale škole sudionice istraživanja, za razliku od institucija nadležnih za provedbu obrazovnih politika na svim nivoima vlasti, kao i onih s koordinirajućom ulogom. Rezultati istraživanja ICILS 2023 bit će nova prilika za nadležne obrazovne vlasti u BiH da bez odlaganja poduzmu korake za unapređenje kvaliteta obrazovanja, saopćeno je.

    Zenica
    overcast clouds
    1.7 ° C
    1.7 °
    1.7 °
    91 %
    1.5kmh
    100 %
    čet
    2 °
    pet
    5 °
    sub
    9 °
    ned
    13 °
    pon
    14 °